حجت الاسلام محمد کاظم بهرامی مطرح کرد

ضرورت توجه به پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح با مهم دانستن بحث پیشگیری از وقوع جرم گفت: افرادی که درمورد استفاده از سلاح مجاز هستند؛ باید قانون به کارگیری سلاح را به طور کامل و جامع آموزش ببینند.
کد خبر: ۱۱۷۲۴
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۱ - 17February 2014

ضرورت توجه به پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، حجت الاسلام محمد کاظم بهرامی در پانزدهمین مجمع پیشگیری ازوقوع جرم نیروهای مسلح افزود: این مجمع پانصد و هفتاد و سومین مجمع ستاد پیشگیری است که از سال ۷۷ به صورت مرتب در سراسر کشور با حضور مسئولان نیروهای مسلح برگزار شده است.

وی با اشاره به بحث های مطرح شده در پانزدهمین مجمع پیشگیری ازوقوع جرم نیروهای مسلح در مورد جرائمی چون خودزنی و قتل گفت :کاهش حتی یک جرم ارزشمند است اما این موضوع درجرائمی چون قتل از اهمیت بسیار بیشتری برخوردار است. انسان اشرف موجودات عالم است و ناپسند بودن گناه خودکشی براهمیت جان انسان دلالت دارد.

بهرامی با استناد به آیات قران درخصوص ریشه تاریخی قتل در بدو خلقت گفت : مومن ممکن است به هر بلایی گرفتار شود ولی خودش را نمی کشد.

وی خروجی اقدامات انجام گرفته در زمینه پیشگیری از وقوع جرم را مهم عنوان کرد و افزود: پیشگیری بحث مهمی است که در همه حوزه ها مطرح است.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح در ادامه برضرورت آموزش قانون به کارگیری سلاح در نیروهای مجاز به تیراندازی تاکید کرد.

بهرامی افزود: شاید افرادی درمورد استفاده از سلاح مجاز باشند اما گاهی اوقات الزامی بر تیراندازی وجود ندارد و این افراد باید قانون به کارگیری سلاح را به طور کامل و جامع آموزش ببینند.

وی اظهار داشت: وظیفه نیروهای مسلح ایستادن در برابر متجاوزین است اما به محض اینکه نسبت به یک قضیه شک ایجاد شود نمی توان بی محابا تیراندازی کرد. بسیاری از این تیراندازیها در مناطق مرزی ممکن است بحث های امنیتی ایجاد کند.

نظر شما
پربیننده ها