حجت الاسلام محمد رجایی در گفت‌وگو با خبرگزاری دفاع مقدس

امکان پیشرفت‌های علمی و تحقیقاتی در چارچوب قرارداد ژنو گنجانده شود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: هیئت اعزامی به وین بر روی اصل غنی سازی اورانیوم در داخل کشور و همچنین امکان پیشرفت‌های علمی و تحقیقاتی در چارچوب قرارداد «ژنو» تاکید کند.
کد خبر: ۱۱۹۱۷
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۶ - 19February 2014

امکان پیشرفت‌های علمی و تحقیقاتی در چارچوب قرارداد ژنو گنجانده شود

"حجت الاسلام محمد رجایی" عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با خبرگزاری دفاع مقدس اظهار کرد: ارائه مباحث غیر مرتبط در جریان فرایند مذاکرات هستهای، همچون حقوق بشر و مسائل نظامی، خارج از چارچوب قواعدبین المللی است و در واقع استفاده ابزاری از مسائل سیاسی است که اینگونه موارد توافق را دور از دسترس قرار داده و روند مذاکرات را به انحراف میکشاند.

وی با بیان اینکه رسیدن به این مرحله از پیشرفت در تولید انرژی هستهای ثمرۀ یک دوره طولانی تلاش و هزینههای هنگفتی صرف آن شده است افزود: اگر توافق در چارچوب اصول ما حاصل شد از آن استقبال میکنیم اما اگر حقوق هسته ا ی ملت ما نادیده گرفته شد ما نمیتوانیم از آنچه که حق مسلم ملت ایران است عقب نشینی کنیم و دستاورهای نظام را نادیده بگریم.

نماینده شهرستان گناباد با اشاره به تناض گوییها و عدم شفافیت مقامات آمریکایی در برابر ایران اسلامی گفت: اینکه آنها از یک طرف ملت ما را مورد تهدید قرار میدهند و از جهتی دیگر از ما میخواهند تا توان تسلیحاتی خود را کاهش دهیم امری مضحک و غیر قابل هضم است.

وی با تاکید بر اینکه دیپلماتهای ما باید خطوط قرمز ترسیم شده را مبنای کار قرار داده و از آن عدول نکنند افزود: ما بر روی مواضع خود مصمم و مستحکم ایستادهایم، اصل غنی سازی اورانیوم باید در داخل کشور خودمان صورت گیرد و همچنین امکان پیشرفتهای علمی و تحقیقاتی باید در چارچوب قرارداد ژنو گنجانده شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی استفاده از گزینۀ نظامی را غیر عقلانی و دور از انتظار دانست و خاطرنشان کرد: عدم اتخاذ یک موضع صحیح در طول فرایند مذاکرات، نشان دهنده تزلزل دستگاه دیپلماسی آمریکا و عدم استقلال سیاسی آنان در برابر رژیم صهیونیستی است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار