آیت‌الله علوی گرگانی:

ولایت فقیه نبود سرنوشت ما بدتر از سوریه و مصر می‌بود

استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: آسایش و امنیت ایران زیر سایه ولایت فقیه حفظ می‌شود و در صورتی که ولایت را از دست بدهیم سرنوشت ما بدتر از اردن، سوریه و مصر خواهد بود.
کد خبر: ۱۳۷۶۳
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۷ - 12March 2014

ولایت فقیه نبود سرنوشت ما بدتر از سوریه و مصر می‌بود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، آیتالله "سید محمد علی علوی گرگانی" امروز در دیدار جمعی از پاسداران که برای شرکت در آخرین دوره تربیت و تعالی به قم آمده بودند اظهار کرد: در آستانه پایان سال 92 قرار داریم و باید بدانیم که پرونده اعمال ما نیز در حال بسته شدن است و باید با خود ارزیابی کنیم که چه اندازه توشه برای آخرت جمع آوری کردیم.

وی با اشاره به حدیثی از امام حسین(ع) بیان کرد: نباید برای امور دنیوی دچار شتابزدگی شوید ولی باید برای برنامههای آخرت به گونهای که گویا به روزهای پایان عمر خود نزدیک شدهاید برنامه ریزی کنید.

مدرس برجسته حوزه علمیه قم با ابراز نگرانی از طبع دنیا پرستی بشر تصریح کرد: انسان به دلیل اینکه خود را عاقلترین موجود روی زمین میداند و همیشه نقد را بهتر از نسیه میپذیرد به دنیا پرستی روی میآورد. در حالی که خود را مسلمان عنوان میکنیم برعکس سفارش معصومین عمل کرده و برای امور دنیوی بیش از آخرت تلاش میکنیم.

آیتالله علوی گرگانی گفت: به تعویق انداختن واجباتی مانند خواندن نماز، انجام روزه قضا و ادای واجبات الهی از مسائلی است که نشان میدهد انسان آخرت را نسیه میپندارد و بیشتر به سمت خوشیهای دنیا که در حال حاضر نقد است روی میآورد.

وی با تاکید براینکه نباید گمان کرد که هرکس در دنیا ثروت بیشتری دارد نزد خداوند از ارزش بالاتری برخوردار است گفت: قارون مردی ثروتمند در زمان حضرت موسی(ع) بود که سخن نبی خدا را نشنیده گرفت و به دنیاپرستی خود ادامه داد تا جایی که هلاک شد.

مدرس برجسته حوزه علمیه قم ادامه داد: ثروتهایی مانند ثروت قارون برای انسان هلاکت میآورد برای همین باید از خدا بخواهیم به قدر آبرو به ما ثروت بدهد.

وی حسرت خوردن بر زندگی ثروتمندان را ناپسند خواند و گفت: باید از خدا همیشه عمر با عزت و با سرمایه آخرت بدهد تا در آخرت در آتش نسوزیم.

آیتالله علوی گرگانی تاکید کرد: نباید وقتی که دنیا پرستی را پیشه خود کردهایم انتظار داشته باشیم آخرت سرسبزی داشته باشیم زیرا که خداوند چنین آخرتی را فقط به کسانی میدهد که در دنیا با تمام کمیها و کاستیها صبر کردند.

مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم دنیا را مردم فریب عنوان کرد و گفت: نباید فریب نقد دنیا را خورد زیرا نسیه آخرت به مراتب شیرینتر و لذت بخشتر از نقد دنیا است.

آیتالله علوی گرگانی از پاسداران خواست تا برای حفظ انقلابی که اکنون با تلاش رزمندگان و با خون پاک جوانان در حال حاضر به سن 35 سالگی رسیده است بیش از پیش تلاش کنند.

مدرس برجسته حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: امروز امنیت و آسایش ملت ایران در پرتو رهنمودهای ولی فقیه است و باید مراقب باشیم سایه ولایت از سر ما کوتاه نشود زیرا اگر ولایت را از دست بدهیم سرنوشت ما به مراتب بدتر از سوریه، لیبی و اردن خواهد شد.

نظر شما
پربیننده ها