آیت‏‌‏الله علوی‌گرگانی:

مذاکره کنندگان جهت احقاق حقوق هسته‌ای اهتمام ورزند

یکی از مدرسین برجسته حوزه علمیه قم گفت: مذاکره‏‌‏کنندگان هسته‌ای باید نسبت به اهداف شوم دشمن و شناخت آن‌ها در این مذاکرات آگاه باشند و فریب لبخند‌هایشان را نخورند.
کد خبر: ۱۳۳۰۵
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۵ - 08March 2014

مذاکره کنندگان جهت احقاق حقوق هسته‌ای اهتمام ورزند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از قم، آیتالله "سید محمدعلی علویگرگانی" از مراجع تقلید، ظهر امروز در دیدار با مسئولان روزنامه جوان با بیان اینکه نباید از دعوت به سمت و سوی حق کوتاهی کرد، گفت: خداوند به پیامبر فرمود که جاهلان را به سمت حق و رهایی از ظلمت دعوت کن و پیامبر نیز به این وظیفه الهی عمل کرد.

وی ادامه داد: هنگامی که دعوت صورت گرفت و جاهلان خداشناسی و صفات پسندیده را پذیرفتند که این دعوت تاثیر خود را گذاشته است، ولی اگر موثر واقع نشد حجت خدا بر ایشان تمام شده است و در آخرت جای هیچگونه گلایه مبنی بر اینکه سمت و سوی حق را نمیشناختند، نخواهد بود.

مدرس خارج فقه و اصول حوزه عنوان کرد: گاهی اوقات تذکراتی که در میان جاهلان داده میشود شرایط را برای دگرگونی و پذیرش حق فراهم میکند و شاید بتوان دلایل گرایش به سمت و سوی جهل را شرایط و فضای حاکم بر آن جامعه و افراد دانست.

وی افزود: شرایط جهل هنگامی حاکم میشود که عدهای با مقاصد شخصی در فضایی که میزان باورپذیری اشخاص نسبت به جهل امکانپذیر است ایجاد شبهه و تلاش کنند که حق را بپوشانند تا جهل جلوه بیشتری پیدا کند.

آیتالله علویگرگانی با تاکید بر اینکه در بیشتر اوقات شاهد هستیم برخی از دانایان نسبت به ایجاد جهل برای منافع شخصی به ایجاد جهل اقدام میکنند، اظهار کرد: این افراد تلاش میکنند با شیطنت حق را بپوشانند و جهل را در آن جامعه حاکم کنند.

وی مصداق این مسئله را در زمان کنونی قابل مشاهده دانست و گفت: اکنون نیز پرچمداری گروههای منحرفین را علمای آنان بر عهده دارند، ولی با این اوصاف نباید از دعوت پرچمداران منحرف به حق خودداری کرد و باید به ایشان هم تذکر داد در صورتی که قبول نکردند وظیفهای بر عهده ما نیست و حجت خدا بر ایشان تمام شده است.

این مدرس حوزه علمیه قم بر ضرورت دشمنشناسی تاکید کرد و گفت: باید توجه داشت که دشمن، دشمن است و داخلی و خارجی بودن آن تفاوتی ندارد و باید نسبت به رفتارهای ایشان آگاهانه عمل کرد.

آیتالله علویگرگانی به مسئله انرژی هستهای اشاره کرد و ادامه داد: باید در این زمینه بیش از پیش آگاهی به خرج داد چراکه دشمن، دشمن است و دشمن هستهای و غیر هستهای نداریم و باید بدانیم که آنها همیشه در تلاش است تا اهداف خود را در فرصتی مناسب به انجام برساند.

وی با تاکید بر اینکه دشمن در فرصتی مناسب نیش زهرآگین خود را به تن افراد فرو میکند، گفت: ما باید بیدار باشیم و فریب دشمن را نخوریم، چراکه دشمن در ظاهر لبخندهای شیرین دارد، ولی در باطن زهر تلخی دارد که اگر از آن آگاه نباشیم، صدمه خواهیم دید.

این مدرس برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به آگاهی ملت شریف ایران تاکید کرد و ادامه داد: ملت ایران در ۳۵ سال گذشته شنوا و بیدار بودند و برای حفظ انقلاب رنج فراوانی را تحمل کردند.

وی با بیان اینکه ملت ایران به هیچ قیمتی از آرمانهای انقلاب دست برنمیدارند، تصریح کرد: در حالی که دشمن خیال میکرد که ملت ایران از انقلاب خسته شدهاند و روحیه انقلابی ایشان تضعیف شده است مردم در ۲۲ بهمنماه سالجاری پرشورتر از سالهای گذشته به میدان آمدند و علیه استکبار مشت گره کردند.

آیتالله علویگرگانی ادامه داد: آگاهی و کمال مردم ایران در پرتو سخنان رهبر معظم انقلاب بالا رفته است و در این راستا علما وظیفه دارند مردم را نسبت به اهداف دشمن و شناخت دشمن آگاهی بخشند.

مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم در پایان با آرزوی موفقیتآمیز برگزار شدن مذاکرات هستهای خاطرنشان کرد: باید دست به دعا برداریم که مذاکرهکنندگان با استعانت از سخنان رهبری و انتظارات مردم از این مذاکرات با کامیابی برگردند.

نظر شما
پربیننده ها