اعتراف طالبان پاکستان در مورد اعزام نیرو به سوریه

طالبان پاکستان طی بیانیه ای اعلام کرده است که نیروهای خود را برای کمک به شورشیان و مبارزه علیه نیروهای دولتی به سوریه اعزام کرده است.
کد خبر: ۱۲۰۴
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۳ - 17July 2013

اعتراف طالبان پاکستان در مورد اعزام نیرو به سوریه

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، عبدالرشید عباسی سخنگوی طالبان پاکستان اعلام کرد که این گروه برخی از نیروهای خود را برای کمک به شورشیان سوریه و مبارزه علیه نیروهای دولتی در جریان بحران سوریه به این کشور اعزام کرده است.


این مقام ارشد طالبان پاکستان همچنین اعلام کرده است که مقر فعالیت و فرماندهی نیروهای این گروه ایجاد شده است و گروه دوم نیروهای خود را تا اواخر هفته به سوریه اعزام خواهد کرد.


گفتنی است که از زمان آغاز بحران در سوریه نیروهایی از کشورهای خارجی وارد سوریه شده و با فعالیت گروه هایی مانند النصره و دیگر گروه های نزدیک به القاعده و همچنین گروه های تحت حمایت غرب، باعث افزایش میزان خشونت در این کشور شده اند به گونه ای که وضعیت این کشور به یک جنگ نیابتی تبدیل شده است. در واقع القاعده و کشورهای عربی حامی آنها در پی آن هستند که با افزایش قدرت شورشیان در سوریه دولت مرکزی این کشور را در موضع ضعف قرار داده و آن را وادار به تسلیم و یا شکست کنند.


به گزارش الجزیره، سخنگوی طالبان اعلام کرده است که گروه های عربی در سوریه از طالبان برای پیوستن به شورشیان سوریه درخواست کمک کرده است و این گروه نیز نیروهای خود را برای اعزام به سوریه آماده کرده است.


در همین ارتباط می توان گفت که در صورت اعزام نیروهای بیشتر خارجی به سوریه نه تنها امیدها برای حل بحران از بین خواهد رفت بلکه با تقویت مواضع شورشیان باید انتظار افزایش خشونت ها را در این کشور داشت.

نظر شما
پربیننده ها