سرهنگ رضوی خبر داد

بازخوانی عملیات کربلای ۷ در آذربایجان غربی

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان آذربایجان‌غربی از بررسی، بازخوانی و همروایی عملیات کربلای ۷ در این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۲۰۴۵
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۷ - 21February 2014

بازخوانی عملیات کربلای ۷ در آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از ارومیه، سرهنگ "مصطفی رضوی" مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان آذربایجان غربی از بازخوانی و همروایی عملیات غرورآفرین "کربلای ۷" خبر داد و گفت: با برگزاری سه جلسه مطالعه و بررسی و دو نشست تخصصی با حضور فرماندهان موثر و نقش آفرین دامنۀ این عملیات بازخوانی و مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: عملیات پیروزمندانه کربلای ۷ در ۱۳ اسفند سال ۱۳۶۵ با رمز "یا مولای متقیان" در آذربایجان غربی منطقه حاج عمران پیرانشهر با هدف فتح ارتفاعات ۲۵۱۹ توسط لشکر ۶۴ ارومیه با موفقیت اجرا شد.

سرهنگ رضوی تصریح کرد: این عملیات غرورآفرین ضمن اینکه معادلات سیاسی و نظامی منطقه را تغییر داد، حضور خبرنگاران خارجی در ارتفاعات فتح شده  باعث شد نظریه پردازان نظامی غربی متعجب شوند و قدرت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران به رخ جهانیان کشیده شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در عملیات پیروزمندانه کربلای ۷ منطقه وسیعی از ارتقاعات ۲۵۱۹ در خاک عراق آزاد و کنترل دقیق محورهای حاج عمران، شهرک چومان مصطفی و منطقه واراس در دید و تیر مستقیم رزمدگان اسلام قرار گرفت.
نظر شما
پربیننده ها