عمليات "قدس" و مهارت عالي در انتخاب زمان و مکان اجراي آن

کد خبر: ۱۲۱۲۹۳
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۲:۱۰ - 09March 2008
قدس اشغالي ـ مرکز اطلاع رساني فلسطين
  عمليات شهادت طلبانه قدس ضربه اي مهلک و کاري بر پيکره متزلزل و شکننده رژيم صهيونيستي به ويژه بخش امنيتي آن وارد کرد. اين عمليات با مهارتي بسيار عالي در انتخاب زمان و مکان آن، به اجرا گذاشته شد و رژيم صهيونيستي را کاملا زمين گير و در مقابل، اهالي غزه را به شادمان و مسرور کرد.

مهارت در انتخاب مکان اجراي عمليات
عمليات شهادت طلبانه اخير در يک مدرسه ديني يهودي واقع در بخش غربي قدس اشغالي صورت گرفت. صدها خاخام يهودي در اين مدرسه فارغ التحصيل شده اند. مجري عمليات موفق شد 8 يهودي مشغول به تحصيل در اين مدرسه را به هلاکت برساند و 40 تن ديگر را نيز مجروح کند و بدين ترتيب وي توانست اندکي از حزن و اندوه جانکاه اهالي غزه را بکاهد.
بدون هيچ گونه شک و ترديد و به گفته کارشناسان و تحليل گران سياسي، مقاومت فلسطين هدف خود را با دقت بسيار بالايي انتخاب کرد. مکاني که در آن عمليات شهادت طلبانه صورت گرفت، به گفته رسانه هاي گروهي رژيم صهيونيستي، مهمترين مدرسه ديني يهودي از نظر تعاليم و آموزه هاي افراطي و نيز تعداد دانش آموختگان آن در کرانه باختري به شمار مي آيد.
اين مدرسه "مرکاز هارف" نام دارد و در سال 1924م. به دست خاخام اعظم "اسحاق کوک" تاسيس شد. "کوک" پايه هاي فکري صهيونيسم ديني نوين را بنا نهاد. در آغاز فعاليت اين مدرسه، خاخام "آهارون برونشتين" رياست آن را به عهده داشت.

عمليات در کانون آموزش تعاليم "صهيونيسم"
"آيتان هابر" رئيس دفتر اسحاق رابين نخست وزير اسبق رژيم صهيونيستي درباره حمله به اين مدرسه مي گويد:«قاطعانه مي گويم که مبارزان فلسطيني از اين رو مدرسه ديني "رکاز هارف" را به عنوان هدف خود انتخاب کردند تا به صهيونيست ها اين پيام را برسانند که آنان قادرند حتي کانون آموزش تعاليم "صهيونيسم" و سازمان "گوش ايمونيم" را نيز که از نظر آنان دشمن شماره يک به شمار مي آيند، هدف قرار دهند.»
وي که از اجراي اين عمليات بسيار شوکه شده بود و ترس و ناراحتي در چهره او کاملا موج مي زد روز گذشته (جمعه 7/3/2008) در مقاله اي نوشت:«مطمئنا مجري عمليات پيش از اجراي عمليات براي مدتي در مدرسه و اطراف آن به گشت زني پرداخت و مدرسه و فعاليت هاي يهوديان مشغول به تحصيل و مدرسان را از نزديک زير نظر گرفت.»

 مدرسه يهوديان افراطي
منابع عبري مي گويند که همه رهبران جنبش "گوش ايمونيم" ـ که يک جنبش مردمي، ديني و افراطي است و در راستاي توسعه شهرک هاي اشغالي در کرانه باختري و نوار غزه و برپايي معبد موهوم بر روي آواره هاي مسجدالاقصي تلاش مي کند ـ همگي از فارغ التحصيلان اين مدرسه هستند و اين مدرسه نيرو محرکه احداث و بناي شهرک هاي صهيونيست نشين به شمار مي آيد.
دو عضو سابق کنست (پارلمان) رژيم صهيونيستي به نام هاي "حنان بورات" و "حاييم دروکمان" که رياست يک مدرسه ديني به نام "اور عتسيون" را عهده دار است در اين مدرسه تحصيل مي کردند. "الياکيم ليفانون" موسس شهرک يهودي "الون مويه" در نزديکي نابلس و نيز "داف ليئور" موسس شهرک يهودي "کريات اربع" در الخليل نيز فارغ التحصيلان اين مدرسه اند.
"افيشاي بن حاييم" روزنامه نگار صهيونيستي روز جمعه طي گزارشي که روزنامه عبري زبان "معاريو" آن را منتشر کرد اظهار داشت که مجري عمليات اخير، کانون ديني اصلي رژيم صهيونيستي يعني "مرکاز هراف" را که يکي از موسسات آموزشي پر نفوذ و مهم در اسرائيل پس از سال 1967م. به شمار مي آيد، هدف قرار داد.»

مدرسه ديني و درخواست آن براي جنگي تمام عيار
"تسفي يهودا کوک" فرزند خاخام "کوک" رياست اين مدرسه را براي سال هاي متمادي به عهده داشت. دو خاخام افراطي به نام هاي "موشه ليفنگر" و "اليعاز والدمان" از شاگردان او بودند. "والدمان" مي گويد که "کوک" خواستار به راه انداختن يک جنگ تمام عيار ديني بود و وي معتقد بود که به راه انداختن يک چنين جنگي بهترين ابزار براي تحقق ظهور مسيح است.»
و اما خامام "ديويد سامسون" از شاگردان خاخام "تسفي کوک" گفته است که بنيامين نتانياهو رهبر حزب "ليکود" دروس خاخام "کوک" را نزد خاخام هاي اعظم "اسرائيل" به طور منظم و پيوسته فرا مي گرفت. وي همچنين خاطرنشان کرده است که پدر نتانياهو منشي "لجابوتنسکي" بود که با هماهنگي با خاخام "کوک" پدر فعاليت مي کرد.
پس از مرگ "کوک" پسر خاخام "آبراهام شابيرا" مسئوليت تدريس در اين مدرسه را تا زمان مرگش در سال 2007م. به عهده گرفت. "شابيرا" در زمنيه توسعه شهرک هاي يهودي در اراضي فلسطيني و نيز مخالفت قاطعانه اش با پيمان اسلو شخصي شناخته شده و معروف است. او بود که فتواي عدم عقب نشيني از اراضي فلسطيني در کرانه باختري و نوار غزه را براي نظاميان صهيونيست صادر کرد.
هم اکنون "يعقوب شابير" فرزند خاخام "آبراهام" رياست اين مدرسه را که بيش از 500 يهودي در آن مشغول به تحصيل هستند، بر عهده دارد.

يک موسسه نظامي و نه فقط ديني
منابع مختلف عبري معتقدند که مدرسه ديني "مرکاز هراف" در همه سطوح ارتش رژيم صهيونيستي از طريق مدارس ويژه "يهوديان حسيدي" نفوذ فوق العاده اي دارد. اين مدارس در واقع مراکز آموزش نظامي و تحصيل آموزه هاي خاخام "کوک" است.

 مهارت در انتخاب زمان
عمليات شهادت طلبانه قدس تنها چند روز پس از جنايت هولناک اشغالگران در نوار غزه که به شهادت تاکنون 135 نفر و بيش از 350 زخمي انجاميد، صورت گرفت تا بدين ترتيب تاکيد کند که مقاومت قادر است امنيت دولت صهيونيستي را که بسيار سست و شکننده است هدف قرار دهد و مهمترين کانون سياسي و عقيدتي اين رژيم را که انسان هاي افراطي و جنگ طلب را پرورش مي دهد نابود سازد. مقاومت همچنين با اجراي اين عمليات ثابت کرد که در انتخاب زمان و مکاني که خود انتخاب مي کند، دستي توانا دارد.

اطلاعات امنيتي دقيق
عدنان ابو عامر تحليل گر و کارشناس امور صهيونيسم در گفت و گو با خبرنگار مرکز اطلاع رساني فلسطين گفت:«پر واضح است که عمليات قدس در زمان و مکاني رخ داد که نشان دهنده اطلاعات امنيتي دقيق مجري آن است، به طوري که صرف نظر از تحولات کنوني فلسطين، شهر قدس و به خصوص بخش غربي آن که به مثابه يک پادگان نظامي براي پليس و نيروهاي مرزبان و ديگر ارگان هاي امنيتي رژيم صهيونيستي به شمار مي آيد.» وي در ادامه مي افزايد:«اجراي اين عمليات در سايه تشديد تدابير ويژه امنيتي رژيم صهيونيستي هنگام حملات اخير اين رژيم به غزه، امري دور از انتظار حداقل براي صهيونيست ها بود و لذا پيش بيني مي شود که اجراي اين عمليات در نهايت به سقوط يکي از ارکان اصلي پليس رژيم صهيونيستي منجر شود.»

 مقاومت به قول خود عمل کرد
گروه هاي مقاومت فلسطين پيشتر رژيم صهيونيستي را تهديد کرده بودند که پاسخ جنايات شان در نوار غزه را خواهند داد. اين گروه ها همچنين تاکيد کردند که در واکنش به اين جنايات از همه ابزارها و شيوه ها در زمان و مکان مناسب استفاده خواهند کرد. حال در واقع اجراي اين عمليات شهادت طلبانه ثابت کرد که مبارزان فلسطيني در وعده هاي شان صادق هستند و تنها شعار نمي دهند.
نظاميان و عناصر امنيتي رژيم صهيونيستي به خوبي معنا و مفهوم اين تهديدها را به ويژه پس از عمليات شهادت طلبانه اخير گردان هاي قسام در شهر هسته اي "ديمونا" به خوبي مي دانستند. آنان مي دانستند که ديگر نمي توان به ديوار نژادپرستانه حايل به عنوان مانعي براي اجراي اين گونه عمليات ها دل خوش کرد و به همين خاطر پس از حمله اخير به نوار غزه تمامي نيروها و جاسوسان خود را براي جلوگيري از وقوع يک چنين عمليات هايي به حال آماده باش کامل درآورده بودند.

موفقيت عمليات قدس به رغم دريافت 47 هشدار
"عامي بن ديويد" يک روزنامه نگار صهيونيستي در مقاله اي که روزنامه عبري زبان "معاريو" روز گذشته (جمعه) آن را منتشر کرد مي گويد که عمليات قدس در حالي اجرا شد که منابع پليس و نيروهاي اطلاعات رژيم صهيونيستي از دريافت 47 هشدار درباره وقوع يک چنين عملياتي خبر داده بودند. به گفته نيروهاي امنيتي رژيم صهيونيستي، در اين هشدارها سه شهر بئر السبع، ايلات و قدس بيش از همه تهديد شده بودند که اجراي اين عمليات در قدس شکستي مفتضحانه براي سرويس هاي امنيتي و اطلاعات رژيم صهيونيستي با وجود اين هشدارها به شمار مي آيد.
به گفته "بن ديويد"، در اين هشدارها به اجراي عمليات هاي شهادت طلبانه و انفجار خودروهاي بمب گذاري شده و آدم ربايي و ترور شخصيت هاي مهم اشاره شده بود و نکته قابل توجه اين که در هيچ يک از اين هشدارها به هدف قرار دادن يک موسسه ديني يهودي هيچ گونه اشاره اي نشده بود. به هر حال اين يک شکست مذبوحانه و تلخ براي دستگاه هاي امنيتي رژيم صهيونيستي به شمار مي آيد.
در سايه اين آماده باش نيروهاي امنيتي رژيم صهيونيستي، مقاومت موفق شد به قلب امنيت اين رژيم نفوذ کند و از کليه موانع نظامي و امنيتي بگذرد و بدين ترتيب شادي و سرور را در دل هاي خانواده هاي شهدا و مجروحان و کل جهان اسلام به ارمغان بياورد.

مهارت در اجرا و شليک 600 گلوله
درباره مهارت در اجراي اين عمليات بايد گفت که صهيونيست ها همچنان از شجاعت و جساتر اين مبارز ـ که برخي منابع وي را علاء هشام ابو دهيم 24 ساله از اعضاي جنبش اسلامي و ساکن منطقه جبل المکبر در قدس اشغالي معرفي مي کنند ـ در شگفت اند. وي به همراه يک قبضه سلاح در يک جعبه مقوايي در حالي خود را به درون اين مدرسه ديني رسيد که به راحتي توانست از همه تدابير امنيتي رژيم صهيونيستي گذر کند. اين شهادت طلب پس از ورود به مدرسه، به طبقه دوم و سپس به طبقه سوم رفت و در آن جا يهوديان را به رگبار گلوله بست و موفق شد 600 گلوله معادل 20 خشاب گلوله را شليک کند.

يک فيلم هاليوودي واقعي
"موشه رزمباوم" تحليل گر امور امنيتي رژيم صهيونيستي در گفت و گو با شبکه دوم تلويزيون رژيم صهيونيستي مي گويد که آن چه را که اين شهادت طلب فلسطيني انجام داد شبيه فيلم هاي "اکشن" هاليوود است. قهرمان فيلم وارد مکان مورد نظر مي شود و اقدام به تيراندازي مي کند و در حين تيراندازي خشاب هاي گلوله را يکي پس از ديگري تعويض مي کند و به هيچ چيز جز پيروزي فکر نمي کند. اين تحليل گر صهيونيستي سخنان خود را با احساسات خاصي بيان مي کرد.
از سوي ديگر، ژنرال "آهارون فرانکو" فرمانده پليس قدس اشغالي مي گويد که شهادت طلب نزديک ساعت هشت و نيم شب به وقت محلي وارد مدرسه ديني شد و سلاح خود را از درون جعبه بيرون آورد و اقدام به تيراندازي در کتابخانه اين مدرسه کرد که مملو از تحصيل کنندگان بود و به تيراندازي خود ادامه مي دهد تا اين که در نهايت يک افسر پليس وي را پس از کشته شدن 8 صهيونيست و زخمي شدن 40 نفر ديگر که حال 7 تن از مجروحان نيز بسيار وخيم است، به قتل مي رساند.

عمليات در سطح عالي
ابو العبد از فرماندهان مقاومت فلسطين در نوار غزه و يکي از افسران نظامي که تاکنون بارها با نظاميان صهيونيست در جنوب لبنان به مقابل برخاسته است، در مصاحبه با خبرنگار مرکز اطلاع رساني فلسطين مي گويد:«موفقت اين مبارز در ورود به يک مدرسه ديني افراطي در قلب قدس اشغالي و شليک 600 گلوله به طرف تحصيل کنندگان يهودي و نيز تعويض مکرر خشاب هاي گلوله به معناي آن است که وي از اعتماد به نفس بالايي برخورد بوده است. اين مجاهد در حالي شربت شهادت را نوشيد که ده هاي صهيونيست را به هلاکت رساند يا مجروح کرد.»

سردرگمي رژيم صهيونيستي
عدنان ابو عامر تحليل گر و کارشناس امور صهيونيسم نيز طي اظهاراتي به مرکز اطلاع رساني فلسطين گفت:«ورود اين جوان مصمم و خونسرد به اين مدرسه ديني يهودي و رفتن وي به طبقات دوم و سوم و سپس تيراندازي و تغيرر مکرر خشاب هاي گلوله صهيونيست ها را شوکه کرده است.»
وي در ادامه خاطرنشان مي کند:«مهمتر از همه اين که اين شهادت طلب عمليات خود را با تيراندازي و نه منفجر کردن کمربند انفجاري انجام داد. اين عمليات در مکاني صورت گرفت که شاهد برگزاري جشن خاخام هاي يهودي به مناسبت آغاز ماه مارس بود و اين عمليات صهيونيست ها را بسيار ترسانده و متاثر کرده است و نشان داد که اين شهادت طلب فلسطيني تا چه اندازه در انجام ماموريت خود قادر و توانا بود.»
در پايان ذکر اين مطلب ضروري است عمليات شهادت طلبانه اخير قدس تنها بخشي از سلسله عمليات هاي قهرمانانه مقاومت است که به وسيله آن تاريخ مجد و عزت فلسطين از نو نگاشته مي شود و افق هاي درخشان را آن گونه مي گشايد که تنها فلسطينيان و نه دشمنان و مزدوران، آن را مي خواهند
نظر شما
پربیننده ها