اشرف ظریف رمضانی مطرح کرد

لزوم توجه جشنواره ادبی یوسف به استعدادهای شهرستانی و روستایی

برگزیده ششمین جشنواره سراسری داستان کوتاه دفاع مقدس (جایزه ادبی یوسف) گفت: کشف استعدادهای جدید در حوزه نویسندگی داستان دفاع مقدس و حمایت از آنها کار بسیار ارزشمند و بزرگی است.
کد خبر: ۱۲۲۱۲
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۵ - 23February 2014

لزوم توجه جشنواره ادبی یوسف به استعدادهای شهرستانی و روستایی

اشرف ظریف رمضانی نویسنده داستان «بدوسمیره ، سمیره بدو» و برگزیده ششمین جشنواره سراسری داستان کوتاه دفاع مقدس (جایزه ادبی یوسف) در گفتوگوی اختصاصی با خبرگزاری دفاع مقدس گفت :داستان «بدو سمیره سمیره بدو» درباره اشغال خرمشهر است و مساله بازماندگان این شهر را از زاویه دید یک خانواده جوان که تازه با هم ازدواج کرده اند بیان می کند.

 وی افزود: این داستان درباره یحیی و سمیره است که از اهالی خرمشهر هستند. خرمشهر توسط ارتش بعث عراق مورد حمله وتهاجم قرار می گیرد و یحیی و سمیره با همه توان از شهر دفاع می کنند. یحیی از همسرش سمیره می خواهد که شهر را ترک کند و خود را از این مهلکه نجات دهد اما سمیره نمی پذیرد و ترجیح می دهد که همراه همسرش بجنگد.

وی در ادامه توضیح داستان گفت: مقاومت این دو در برابر نیروهای دشمن تا زمانی که خرمشهر سقوط می کند ادامه پیدا می کند اما زمانی که خرمشهر سقوط می کند این دو تصمیم می گیرند که فرار کنند، در راه فرار یحیی توسط نیروهای بعثی مورد هدف قرار می گیرد و به شهادت می رسد اما سمیره موفق می شود که فرار کند.

وی ضمن تقدیر و تشکر از برگزارکنندگان جایزه ادبی یوسف گفت: به نظرم جشنواره ادبی یوسف کار بسیار بزرگی را شروع کرده است . کشف استعدادهای جدید در حوزه نویسندگی داستان دفاع مقدس و حمایت از آنها کار بسیار ارزشمند و بزرگی است که تاثیرات خوب آن تا سالها باقی خواهد ماند.

وی با اشاره به عدم امکانات لازم در روستا و شهرستانها برای نویسندگان جوان اظهار داشت: در بسیاری از روستاها و شهرهای کوچک نویسندگان جوانی وعلاقمند و مستعدی هستند که هیچ پشت و پناهی ندارند و جشنواره یوسف می تواند بهترین پشت و پناه برای این نویسندگان باشد.

وی با انتقاد از نحوه اطلاع رسانی جایزه ادبی یوسف گفت: اطلاع رسانی جشنواره ادبی یوسف ضعیف بود و لازم است که این جنبه از جشنواره در دوره های بعد با قوت بیشتری انجام شود. به عنوان مثال برگزارکنندگان جشنواره  می توانند در مدارس و دانشگاههایی که در شهرستان ها و روستاها وجود دارد پوستر این جشنواره را نصب کنند.

وی خاطرنشان کرد: انتقاد دیگری که به این جشنواره دارم نحوه ارتباط آن با نویسندگان است. به عنوان مثال من برای این جشنواره داستانم را ارسال کردم اما دریافت آن توسط دبیرخانه جشنواره به من اطلاع داده نشد. توقع این بود که دریافت این داستان از طریق ایمیل یا پیامک به ما اطلاع داده شود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار