رونمایی از پلاک عاشقی با صدای محمد گلریز/ یادمان «دوکوهه» در یک آلبوم موسیقی

آلبوم موسیقی «پلاک عاشقی» به عنوان یادمانی برای دوکوهه رونمایی شد و به بازار موسیقی رسید.
کد خبر: ۱۲۶۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰ - 17August 2013

رونمایی از پلاک عاشقی با صدای محمد گلریز/ یادمان «دوکوهه» در یک آلبوم موسیقی

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، احمدرضا زرگر، معاون فرهنگی سپاه محمد رسولالله تهران بزرگ درباره این آلبوم گفت: موسیقی جزو آن دسته هنرهایی است که نیاز به تعریف ندارد و هرچه بیشتر به فطرت انسان نزدیک باشد، بیشتر بر جان مینشیند.

زرگر ادامه داد: کسانی میتوانند درباره "دوکوهه" صحبت کنند که دوکوهه را دیدهاند و آن را درک کردهاند و افرادی مثل رمضان عظیمی که آهنگساز این آلبوم است، این مفهوم را به خوبی درک کردهاند.
 
در این مراسم رونمایی که 24 مرداد در برج میلاد و در قالب پنجمین جشنواره موسیقی مقاومت برگزار شد، آهنگساز «پلاک عاشقی» درباره این اثر توضیح داد: آهنگسازی تمام قطعات آلبوم بر عهده خودم بوده و شهرام رکوعی و امیر عظیمی قطعات آلبوم را تنظیم کردهاند.
 
رمضان عظیمی همچنین گفت: این کار مخاطب خاص خودش را دارد، اما از طرفی جوانبی در آن رعایت شده که درخور سلیقه جوانان هم باشد. البته قرار است این آلبوم در وهله اول در سفرهای راهیان نور مورد استفاده قرار گیرد.
 
وی افزود: این آلبوم 6 خواننده دارد که محمد گلریز، علیرضا وکیلیمنش و علی طراز به عنوان خوانندگان نامآشنا برای مخاطب در آن قطعه دارند و سید محمد مهدی کطاییان، مهدی آهنی، محسن حسنزاده و مهدی امیدیمقدم چهار خواننده جوانی هستند که در این اثر هنرنمایی کردهاند.
 
این هنرمند در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا از خوانندگان جوانپسند برای اجرای این کار استفاده نکرده است، گفت: خیلی از خوانندگان جوان به دلیل اینکه علاقهای به حضور در این کارها ندارند، بهانههایی میآورند که به ما اجازه همکاری نمیدهد. برای مثال برای خواندن رقمهای بالایی را پیشنهاد میدهند که شدنی نیست.
 
عظیمی خاطرنشان کرد: باید شرایطی در موسیقی ایجاد شود که یک خواننده معروف با عشق و از تمام وجود علاقه انجام چنین کارهایی را داشته باشد، اما متاسفانه در حال حاضر این شرایط فراهم نیست.
 
او از «پلاک عاشقی»، «تجلیگاه عشق»، «قافله دوکوهه»، «حماسه دوکوهه»، «پایگاه حماسهسازان»، «میقات شهیدان»، «دشت سرخ لالهها» و «گل بستان» به عنوان قطعات این آلبوم یاد کرد و گفت: مصطفی محدثی خراسانی، محمد میرهاشمی، فریدون کاویانی، سید احمد قریشی و قاسم رفیعا در این آلبوم شعر و ترانه دارند.
 
عظیمی اضافه کرد: یکی از قطعات آلبوم هم توسط مادر یک شهید گمنام سروده شده است.
 
لازم به ذکر است، علیرضا پاشایی، سرپرست دفتر موسیقی هم در این مراسم حضور داشت.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار