امام جمعه ایلام:

ترور دانشمندان هسته ای خیانت به علم و دانش است

ترور شهید رضایی نژاد و دیگر دانشمندان هسته ای، خیانت به بشریت و علم و دانش است. دشمنان بعد از شکستن انحصار علم و قدرت توسط دانشمندان ایرانی، اقدام به ترور دانشمندان کردند.
کد خبر: ۱۲۹۸
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۸ - 20July 2013

ترور دانشمندان هسته ای خیانت به علم و دانش است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، آیت الله لطفی، نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه ایلام، در مراسم دومین سالگرد شهادت داریوش رضایی نژاد، که شامگاه دیروز در آبدانان برگزار شد، با اشاره به اینکه واژه شهید توام با حیات طیبه، عرفان و معرفت است، گفت: حضرت علی(ع) جهاد در راه خدا را دری از درهای بهشت می دانند که برای هرکسی باز نمی شود.

 

وی نتیجه جهاد در راه خدا و نظام  اسلامی را جهانی شدن انقلاب اسلامی دانست و بیان کرد: جوانان این مرز و بوم در حدود 50 سال پیش با لبیک گفتن به ندای امام راحل(ره) نقش عملی را در انقلاب اسلامی ایفا کردند.

نماینده مقام معظم رهبری در ایلام افزود: پیش از انقلاب اسلامی، کشور حیاط خلوت صهیونیسم و محل امنی برای آمریکا و بلوک شرق و غرب  شده و ایران قبل از انقلاب و حکومت فاسد پهلوی منابع عظیم این کشور را به باج دهی آمریکا و بلوک شرق تقسیم کرده بود.

 

آیت الله لطفی اظهار کرد: ایران قبل از انقلاب جزیره ای امن برای غرب و استکبار محسوب می شد تا اینکه جوانان غیور ایران با لبیک گفتن به امام راحل(ره) بساط شاهنشاهی پهلوی را جمع کردند.

وی همچنین با اشاره به موج کوبنده انقلاب و درک ضعیف غرب از انقلاب اسلامی ایران، گفت: غرب چون از انقلاب ایران شوکه و غافلگیر شده بود، دست به حیله و توطئه زد. بلوک شرق و غرب و کمونیسم از این انقلاب احساس ترس کرده اند و توطئه خود را در هشت سال جنگ تحمیلی نشان دادند. آنها با کمک کردن از طریق سلاح های مختلف نظامی و دلارهای غربی به صدام حسین این توطئه را عملی کردند.

امام جمعه ایلام، شکست خورده اصلی و ناکام میدان جنگ را غرب معرفی و خاطرنشان کرد: آنها بعد از دیدن غیرت و قدرت جوانان و مردم ایران دستهایشان را به نشانه تسلیم بالا بردند ولی هنوز دست از توطئه برنداشته و تمام قوت خود را در جهت مقابله با فرهنگ ایران گذاشته اند.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام، با بیان اینکه جهاد شهید رضایی نژاد در سطح بالایی است، ادامه داد: ترور شهید رضایی نژاد دانشمند هسته ای و نخبه علمی کشور توسط  استکبار و تروریست ها خیانت به بشریت و علم است. بعد از شکستن انحصار علم و قدرت توسط  دانشمندان  ایران، غرب به فکر ترور این دانشمندان افتاد.

 

وی اظهار کرد: علت شکست دولت محمد مرسی در مصر، فقدان رهبر و نبود عالمی آگاه همچون مقام معظم رهبری بود. اعتماد محمد مرسی به آمریکا نیز یکی از اصلی ترین عوامل ایجاد کودتا در مصر بود و براندازی وی نیز توسط آمریکایی ها صورت گرفت.

همچنین در این مراسم همایون رضایی نژاد، برادر شهید رضایی نژاد، با تشکر از حضور مسئولین و مردم در مراسم دومین سالگرد این شهید، گفت: وی فردی ساده زیست، قانع و باگذشت بود.

 

 وی ادامه داد: شهید داریوش رضایی نژاد با وجود  زمینه های مساعد برای تحصیل در خارج از کشور، هیچ گاه ایران را ترک نکرد  و دست رد به سینه ابر قدرت ها زد و در همین  کشور جانش  را برای آرمانهایش فدا نمود.

در ابتدای این مراسم نیز، امام جمعه شهرستان آبدانان حجت الاسلام حاجیلری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید رضایی نژاد  و شهدای هشت سال دفاع مقدس، از ایثارگران و جانبازان هشت سال دفاع مقدس نیز یاد نمودند و به آیت الله  لطفی امام جمعه ایلام نیز خوش آمد گفتند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار