حجت‌الاسلام تویسرکانی:

باید پیگیر اجرای مطالبات امام خامنه‌ای در تشکیل شورای عالی فضای مجازی باشیم

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج گفت: باید محدودیت‌هایی که شرع و قرآن تذکر داده است را‌ اعمال کنیم و مراقب باشیم با روحیات به ظاهر انقلابی و در واقع ضد دینی، خط قرمزها شکسته نشود.
کد خبر: ۱۳۰۳۵
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۲ - 05March 2014

باید پیگیر اجرای مطالبات امام خامنه‌ای در تشکیل شورای عالی فضای مجازی باشیم

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، حجتالاسلام والمسلمین "محمدرضا تویسرکانی" مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به تاریخ انبیا(ص)، اظهار کرد: دلیل اینکه تمام انبیا و اولیا زندان رفتند یا به سیاهچالها افتادند و غریب و بییار و یاور بودند، به سوء مدیریت انبیا یا اشکال در اخلاص آنها بازنمیگردد و یا اشکال آن از بلد نبودن روش نفوذ در مخاطب نبوده است؛ اینها همه پارامترهای تبلیغ و تربیت نیرو را داشتهاند؛ بلکه اشکال از طرف مقابل بوده است که حقیقت را نمیپذیرفتند و زیر بار سخن حق نمیرفتند. و در مقابل نیز قرآن از عذابهای متنوع سخن میگوید؛ عدهای را با زلزله، عدهای با صاعقه و عدهای را با مجموعهای از عذابهای آسمانی مبتلا میسازد.

وی افزود: اما نکتهای که قرآن در مورد رفتار مردم آخرالزمان یعنی زمان ما با دین و تعالیم انبیا بیان میکند، رفتار زشت و بد و خیانت و جنایت نیست؛ چرا که مسیر زندگی مردم در برخورد با تعالیم انبیا مسیر مثبت خواهد بود؛ یعنی مسیری که در آخرالزمان در آن قرار میگیرند، خوش عاقبت میشوند و تعالیم انبیا و اسلام پیروز خواهد شد و آنی که شکست میخورد کفر و شرک و نفاق است با همه پیچیدگیها و ابزار و توانمندیهایی که دارد.

حجتالاسلام تویسرکانی با بیان اینکه فضای مجازی به طور عمده ذهن و مغز مخاطب را تسخیر کرده و مطالب غیرواقعی را تفهیم و القا میکند، با اشاره به نامهای از امام (ره) در سال ۶۶ گفت: فکر میکنم اگر فقط همین جمله از امام در ذهن ما باشد بسیاری از دیدگاههایمان تغییر کند.

وی ادامه داد: حضرت امام (ره) در این نامه میفرماید «فرزند عزیر جهادیام! به تنها چیزی که باید فکر کنید، به استواری پایههای اسلام ناب محمدی است؛ اسلامی که غرب و در رأس آن آمریکای جهانخوار و شرق و در رأس آن شوروی جنایتکار را به خاک مذلت خواهد نشاند». این یک بلوف سیاسی نیست که رجل سیاسی در میدان آمده و دارد رجز میخواند. بلکه تفسیری از آیات قرآن است. ایشان در ادامه نامه مینویسند: «اسلامی که پرچمداران آن پابرهنهگان و مظلومین و فقرای جهانند ودشمنان آن ملحدان و کافران و سرمایهداران و پول پرستانند. اسلامی که طرفداران واقعی آن همیشه از مال و قدرت بیبهره بودهاند و دشمنان حقیقی آن زراندوزان حیلهگر، قدرتمندان بازیگر و مقدس نمایان بیهنرند.» این واقعیت است که فتح و پیروزی برای ماست.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج درادامه با بررسی "شاخصهای فرهنگ انقلابی در فضای مجازی" بیان داشت: اولین نکتهای که به عنوان شاخصهای فرهنگ انقلابی باید به آن پرداخت، پیگیری اجرای مطالبات حضرت آقا در تشکیل شورای عالی فضای مجازی است.

وی خاطرنشان کرد: این شورا سال ۹۰ تشکیل شد و مانند بسیاری دیگر از دستورات ایشان، آن اهتمام جدی و شایسته برای اجرایی شدن آن وجود ندارد. در این دستورالعمل معظم له فرمایشات عجیب و دقیقی دارند؛ به طور مثال فرمودهاند که «اهمیت فضای مجازی به اندازه اهمیت انقلاب اسلامی است» و در جای دیگر فرمودهاند «این فضا مانند یک رودخانه پراز آب و خروشان است که میآید و دائما بر آب آن افزوده و خروشانتر میشود اگر ما برای این رودخانه تدبیر کنیم و برنامه داشته باشیم و زهکشی و هدایت کنیم، این رودخانه را تا به سربریزد، میشود فرصت و اگر رهایش کنیم و برای آن برنامهای نداشته باشیم میشود تهدید».

تویسرکانی گفت: اعضای این شورا در رده شورای انقلاب فرهنگی و شورای عالی امنیت ملی هستند، اما در سال ۹۲ چندبار این جلسات تشکیل شده است و چه کرده است؟ مسئول مطالبه عملکرد این شورا چه کسی و چه کسانی هستند؟

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج، دومین شاخصه فرهنگ انقلابی در فضای مجازی را اعتقاد بر تسخیر فضای مجازی در سطح جهان دانست و اظهار داشت: هر فردی این تفکر را ندارد، روحیه انقلابی ندارد.

حجتالاسلام تویسرکانی گفت: در رابطه با مدیریت فضای مجازی ۴ رویکرد وجود دارد که با انقلاب اسلامی همخوانی ندارد. یکی این است که "ما نمیتوانیم کاری انجام دهیم". معادل این طرز تفکر در فضای مجازی، در فضای حقیقی نیز وجود دارد و عدهای این سخنان را در خصوص آمریکا مطرح میکنند. میگویند یک کدخدا در دنیا هست که آمریکاست. دربرابرش دست و پا نزنید و تسلیم شوید، اگر پول و قدرت و عزت میخواهید تسلیم شوید. این رویکرد انقلابی نیست، این سازش است. اسلام سازش و نکبت یا همان اسلام آمریکایی است.

وی افزود: رویکرد دیگر این است که "ما تاحدودی میتوانیم کاری انجام دهیم". این هم ضد انقلابی است. رویکرد دیگر این است که "ما نباید بتوانیم و نباید وارد این موضوع شویم"؛ در حالی که رویکرد حضرت آقا این است که "ما میتوانیم". ما واقعاً میتوانیم و باید با باور به اینکه که «میتوانیم» فضای مجازی را مدیریت کنیم.

حجتالاسلام تویسرکانیاضافه کرد: سومین شاخصه فرهنگ انقلابی در فضای مجازی این است که نباید از محدویتها وحشت داشته باشیم. ویکی پدیا، یک دانشنامه است؛ حتی او هم اعمال محدودیت میکند. این تفکر که محدویت تحجر است، غلط است. محدودیت همه جا هست، مگر دشمن ما محدودیت اعمال نمیکند، مگر گوگل و یاهو محدودیت ایجاد نمیکنند، اجازه هر چیزی را که بخواهند میدهند و هر چه را با آن موافق نباشند، محدود میکنند.

وی بیان داشت: ما نیز محدودیت قائلیم؛ باید محدودیتهایی که شرع و قرآن تذکر داده است را اعمال کنیم. لذا مراقب باشیم با روحیات به ظاهر انقلابی و در واقع ضددینی، خط قرمزها را نشکنند. روحیه انقلابی یعنی روحیهای که مبتنی با شرع مقدس، تلاش جهادگونه دارد و چهارچوبش را دین مشخص میکند؛ نه ذوق و سلیقه و نظرات دیگران. اگر هر چه دیگران میخواستند امام هم همان را میخواست به این راحتی حکم ارتداد جبهه ملی را صادر نمیکرد. امام خیلی راحت شرع را پیاده میکرد و از کسی خجالت نمیکشید

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج خاطرنشان کرد: مردم تشنه اسلام ناب هستند، نه ذوق و سلیقه ما. چرا که اسلام، نجاتبخش است، نه شهوات و سلایق دیگران. لذا من به عنوان روحانی و شما به عنوان افسران جنگ نرم باید دغدغه اسلام ناب را بگوییم؛ نه کم و نه زیاد.

وی یکی دیگر از شاخصههای فرهنگ انقلابی در فضای مجازی را "فهم اسلام ناب و اسلام آمریکایی" برشمرد و عنوان کرد: تا زمانی که اسلام ناب را فهم نکنیم نمیتوانیم در این میدان بجنگیم. هر یک از شما باید یک اسلامشناس باشید و مهندسی دین در ذهن شما مهندسی امام و آقا باشد. نکند ظاهر اسلامی داشته باشیم اما حرف اسلام آمریکایی بزنیم؛ حضرت آقا فرمودند "من انقلابیام، صریح و صادقم". یعنی راه پیروزی، صریح بودن، صادق بودن و نترس بودن است. با این شیوه ما هم فضای مجازی را تسخیر میکنیم و هم فضای حقیقی را.

حجتالاسلام تویسرکانی گفت: ما ذرهای ناامید نیستیم و همه وجودمان پراز امید است. همان طور که انقلاب اسلامی توانست در اوج ناامیدی یک سیستم طاغوتی را نابود و تصرف کند و جهان را تحت تأثیر تفکرات خودش قرار دهد، ما نیز میتوانیم در فضای مجازی اثرات شگرفی بگذاریم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار