سراینده مداحی «کربلا کربلا ما داریم می‌آییم» درباره خبر شهادتش عنوان کرد

دوستانم به شوخی می‌گفتند:"شهید شدی و خودت خبر نداری"

سال‌ها بعد از اینکه مداحی کربلا کربلا ما داریم می‌آییم از تلوزیون پخش شد، شنیدم می‌گفتند سراینده این مداحی شهید شده حتی دوستانم هم به شوخی می‌گفتند «شهید شدی و خودت خبر نداری»!
کد خبر: ۱۳۰۶۳
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۷ - 05March 2014

دوستانم به شوخی می‌گفتند:

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس شب گذشته اکبر شریعت سراینده مداحی «کربلا، کربلا ما داریم میآییم» در جمع خبرنگاران که سازمان رسانه ای اوج به مناسبت پاسداشت این مداح دوران دفاع مقدس برگزار کرده بود، در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه عکسالعمل اطرافیان نسبت به خبر شهادت شما چه بود، گفت: وقتی این موضوع را به من گفتند در پاسخ عنوان کردم که من مثل برادر ۱۶ سالهام که در عملیات رمضان به شهادت رسید، شایستگی به شهادت رسیدن را نداشتم و لطف خدا شامل حال من نشده است.

وی در ادامه با اشاره به شرایطی که منجر به خواندن مداحی معروف «کربلا کربلا ما داریم میآییم» شد، گفت: یادم هست شب هفتم محرم سال ۱۳۶۳ بود که روی خاکریز نشسته بودم و به این فکر میکردم چه کاری میتوانم بکنم تا به نحوی یاد شهدا را زنده نگاه دارم که این مداحی به ذهنم رسید و آن را نوشتم و فردای آن روز در قرارگاه کربلا خواندم.

شریعت با یاد آوری این نکته که با دعوت حجت الاسلام ربانی مسئول عقیدتی سیاسی نیروی زمینی ارتش و با موافقت فرمانده لشکر ۲۸ پیاده کردستان سرهنگ عبادی، برای نوحه خوانی شبهای محرم به قرارگاه کربلا رفتم، ادامه داد: بعد از اینکه نوحه از تلوزیون پخش شد هر کس مرا میدید از این نوحه تشکر میکرد و حتی روزی که مقام معظم رهبری در دوران ریاست جمهوری به جبهه آمده بود از من دعوت کرد این مداحی را در نهاد ریاست جمهوری هم بخوانم که بعد از هماهنگیهای لازم در نهاد ریاست جمهوری هم در محضر ایشان، خواندم.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ما در خصوص تعداد دفعات خواندن این مداحی، گفت: در قرارگاه کربلا طی سه شب هشتم، نهم و دهم محرم ۱۳۶۳ این مداحی را خواندم و در مجموع شاید حدود ۵۰۰ بار طی این سالها این نوحه را هم در جبهه و هم در سالهای پس از آن در شهرها مختلف مانند یزد، کاشان و تهران خواندم.

سراینده «کربلا کربلا ما داریم میآییم» درباره علت ماندگاری این مداحی هم تصریح کرد: این مداحی چون با شور و حرارت خوانده شده و از سوی دیگر مردم به امام حسین(ع) عشق و علاقه دارند، باعث شده همچنان در ذهن مردم باقی بماند.

شریعت با اشاره به اینکه اکنون اگر چه بازنشسته نیروی زمینی ارتش هستم اما همچنان به مداحی ادامه میدهم، ادامه داد: برادرم مسلم شریعت بسیجی عضو تیپ المهدی(عج) سپاه فارس بود که در مرحله دوم عملیات رمضان به شهادت رسید.

وی همچنین در سخنانی با اشاره به اینکه آن زمان ۳۵ سال داشتم و اکنون ۷۵ سالم است، افزود: بعد از اتمام جنگ تحمیلی دو آرزو داشتم ابتدا اینکه به زیارت مرقد مطهر حضرت امام خمینی(ره) بروم و سپس دیدار با مقام معظم رهبری بود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار