نخست وزیر رژیم صهیونیستی؛

مذاکرات صلح برای اسرائیل اهمیت استراتژیک دارد

بنجامین نتانیاهو با تاکید بر اهمیت مذاکرات مستقیم با فلسطینیان برای رژیم صهیونیستی در دوره کنونی بیان داشت از سرگیری مذاکرات برای این رژیم اهمیت استراتژیک دارد.
کد خبر: ۱۳۱۶
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۰ - 21July 2013

مذاکرات صلح برای اسرائیل اهمیت استراتژیک دارد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از "ریانووستی" روسیه، بنجامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با تاکید بر اهمیت مذاکرات مستقیم با فلسطینیان در دوره کنونی و با توجه به شرایط منطقه بیان داشت از سرگیری مجدد مذاکرات برای این رژیم اهمیت استراتژیک دارد.


گفتنی است بعد از اینکه روند از سرگیری مذاکرات اسرائیل با فلسطین با میانجیگری جان کری وزیر امور خارجه امریکا در هفته گذشته با شکست مواجه شد، در روزهای اخیر اخباری مبنی بر موافقت دو طرف با ازسرگیری مذاکرات منتشر شده است که به شدت مورد استقبال سران رژیم صهیونیستی قرار گرفته است.


نتانیاهو در واکنش به این خبر عنوان داشته است که این مذاکرات در راستای منافع اسرائیل قرار دارد و برای آنها دارای اهمیت حیاتی و استراتژیک می باشد؛ چرا که در دوره کنونی اسرائیل مجبور است در جبهه سوریه نیز فعالیت داشته باشد و مذاکرات با فلسطینیان می تواند منافع استراتژیک آنها را در منطقه تامین نماید.


در این رابطه جان کری وزیر امور خارجه امریکا نیز اعلام کرده است که اگر همه چیز به طور مناسبی پیش رود طی دو هفته آینده نمایندگان دو طرف در واشنگتن گفتگوها را آغاز خواهند کرد.


گفتنی است همزمان با تداوم بحران در سوریه و تقویت مواضع دولت سوریه، طی هفته های اخیر امریکا بار دیگر برای آغاز گفتگوهای صلح بین اسرائیل و فلسطین تلاش نموده و در پی آن بوده است با توجه به فشارهای وارد شده بر اسرائیل در خاورمیانه، با برقراری مذاکرات صلح مشکلات امنیتی رژیم صهیونیستی از جانب گروه های فلسطینی را رفع نماید. در این راستا باید خاطر نشان کرد که هر چند محمود عباس به عنوان رهبر تشکیلات خودگردان فلسطین موافقت خود را برای برقراری مذاکرات با رژیم صهیونیستی اعلام کرده است، اما همانطور که واکنش هفته گذشته حماس و دیگر گروه های فلسطینی نشان داد، دیگر گروه های فلسطینی مانند حماس و جهاد اسلامی موافق برگزاری اینگونه مذاکراتی نیستند و  در آن نیز شرکت نخواهند کرد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار