حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی:

دشمن به دنبال تضعیف روحیه انقلابی‌گری جوانهاست

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: اکنون در شرایطی قرار داریم که دشمن به دنبال تضعیف روحیه انقلابی‌گری جوان‌هاست و این مساله را به روش‌های مختلف پیگیری می‌کند.
کد خبر: ۱۳۳۰۸
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۵ - 08March 2014

دشمن به دنبال تضعیف روحیه انقلابی‌گری جوانهاست

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس حجتالاسلام والمسلمین "علی سعیدی" نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، پیش از ظهر امروز در همایش سراسری روحانیون سپاه، با اشاره به رسالت روحانیت در دو مقطع بسیار حساس (مقطع صدر اسلام تا زمان انقلاب اسلامی و مقطع پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون) گفت: روحانیت شیعه در طول بیش از هزار سال نقش بسیار مهم و حساسی را در معرفی گفتمان نظری و علوی و پاسداری از این گفتمان ایفا کرده و به عبارتی از شیخ طوسی تاکنون این امر مهم بر عهده روحانیت بوده است.

وی افزود: از آغاز دوره غیبت کبری تا انقلاب اسلامی ایران نقش روحانیت بسیار مهم و حساس بوده است و در واقع از شیخ طوسی تا آیتالله بروجردی مبارزات زیادی برای معرفی گفتمان دینی و پاسداری از این گفتمان و نیز ایجاد زمینه حکومت دینی به منظور تلاش و مبارزات فراگیر صورت گرفته است.

حجتالاسلام سعیدی ادامه داد: در دوره اول نقش روحانیت با نقشی که این قشر از جامعه در مقطع دوم ایفا میکند تفاوتهایی دارد و تلاش برای ایجاد حاکمیت دینی و ولی فقیه در دوره اول صورت گرفت که در طول این مدت این توفیق فراهم نشد.

نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به اینکه نقش و هنر حضرت امام خمینی(ره) این بود که تلاش و زحمات جهادگران عرصده دین و گفتمان دینی را به عرصه ظهور رساند، خاطرنشان کرد: در دوره حاکمیت پیامبر اعظم(ص) ملاک حرکت خواص، انطباق و همسویی آنها با پیامبر بود و اگر حرکت آنها کوچکترین زاویهای با پیامبر داشت نشان میداد که آنها از خطوط قرمزعبور و با صراط مستقیم زاویه پیدا کردهاند.

وی با اشاره به اینکه در عصر حاکمیت ولی فقیه ملاک سنجش خواص وارزیابی روحانیت به میزان همسویی و همجهتی با نگرش و رفتار رهبری است، یادآور شد: در دوره رهبری حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری(مدظلهالعالی) حاکمیت ولی فقیه وجود دارد، لذا ملاک و سنجش روحانیت و خواص و مردم به میزان تابعیت همراهی و همسویی با ولی فقیه بستگی دارد.

وی عدم مرزبندیهای مشخص در جامعه امروز را یکی از مشکلات اساسی دانست و افزود: در حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه، روحانیت باید پیشتاز باشد؛ به همین خاطر زمانشناسی، جریانشناسی، دشمنشناسی و خطشناسی بسیار مهم است؛ پس اگرنتوانیم به هر کدام از اینها توجه لازم را داشته باشیم به همان نسبت نمیتوانیم مرجع فکری سپاه باشیم.

وی با اظهار این نکته که اگر بصیرت کافی نداشته باشیم نمیتوانیم در شرایط بحرانی درست ببینیم، گفت: اولین وظیفه ما در پیشتازی این است که فرمایشات رهبر معظم انقلاب را رصد کنیم و دومین نکته تذکر به موقع و رعایت سلسله مراتب است.

وی در مورد انتظاراتی که از روحانیت وجود دارد، بیان داشت: تعلیم روخوانی قرآن، آموزش مسائل شرعی و انس با نماز از تکالیفی است که روحانیت در سپاه در مواجهه با سربازان باید به آن توجه کند.

حجتالاسلام سعیدی در بخش دیگری از سخنان خود درباره انتظاراتی که از بسیجیان دارد، گفت: ما باید به بسیجیان بگوییم اسلحهای به نام خشم مقدس دارید و این اسلحهای است که نباید همیشه و در هر کجا از آن استفاده شود، زیرا ممکن است دیگران از آن سوء استفاده کنند.

وی در پایان تصریح کرد: اکنون در شرایطی هستیم که نیاز به وحدت داریم، اما عناصری در صدد دامن زدن به اختلافات قومی و منطقهای هستند و ما باید مراقب باشیم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار