حجت الاسلام سعیدی:

آنچه با خون به دست آوردیم برای نان از دست نمی‌دهیم

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسدارن گفت: چالش‌ها و سختی‌هایی که امروز در کشور وجود و به خصوص تحریم‌ها چیزی نیست که ملت ایران را به زانو در بیاورد و بنا نیست آنچه را که با خون به دست آورده‌ایم برای نان از دست بدهیم.
کد خبر: ۱۳۹۵۴
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۳ - 15March 2014

آنچه با خون به دست آوردیم برای نان از دست نمی‌دهیم

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، حجت الاسلام والمسلمین "علی سعیدی" نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در همایش بصیرتی نیروهای مسلح که صبح امروز در مجتمع فرهنگی فجر اهواز برگزار شد، اظهار کرد: همه ما باید بدانیم در چه مقطعی از تاریخ قرار داریم و خدای منان و اولیائش از ما چه مطالبهای دارند و ما چه تکلیفی داریم و چگونه باید این وظیفه را انجام دهیم.

وی افزود: اگر به گذشته تاریخ یک مروری داشته باشیم، سه مقطع در تاریخ قابل دریافت است که حق و باطل در تقابل عینی و عملی قرار گرفتند.

نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: دوره اول عصر فرعون است. از دیرباز به فرعون خبر داده شده بود که یک رجل انقلابی خواهد آمد و بساط حکومت تو را سرنگون خواهد کرد. فرعون تلاشهای زیادی را به عمل آورد که بتواند در برابر اراده خدا بایستد و جلوی این انقلاب را بگیرد ولی اراده خدا محقق شد واین فرزند پا به عرصه وجود گذاشت.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: خدا در هر دورهای برای انسان سرمایه گذاری کرده است و وی برای نجات بنی اسرائیل سرمایه عظیمی پرداخت کرد و بالاخره بنی اسرائیل به قدرت رسیدند و همه آن سختیها برطرف شد.

حجت الاسلام سعیدی گفت: مقطع دوم عصر عباسیون است. از دیرباز گفته شد که رجل انقلابی پا به عرصه وجود میگذارد و بساط ظلم و جور را بر میچیند. از خطبه غدیر که پیامبر 24 بار از امام زمان(عج) سخن به میان میآورد، 20 بار توصیف میکند و 4 بار از امام زمان(عج) اسم  میبرد.

وی اضافه کرد: ائمه بعدی نیز از امام زمان(عج) سخن گفتند و عباسیون فهمیدند که این رجل انقلابی فرزند نهم امام حسین(ع) است و معلوم شد که فرزند امام حسن عسگری(ع) است. لذا همه تمرکز روی زندگی امام حسن عسگری(ع) به وجود آمد تا جلوی اراده خدا را بگیرند اما نتواستند کاری کنند و امام زمان(عج) پا به عرصه وجود گذاشتند.

نماینده ولی فقیه در سپاه اظهار کرد: سومین مقطعی که در حق و باطل در قالب دو اراده در برابر هم قرار گرفتند، عصری است که ما در آن قرار گرفتهایم، یک طرف اراده ذات باری تعالی و یک طرف اراده قدرتهای استکباری و نظام سلطه برای جلوگیری از تحقق اراده خدا قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: فرق این مقطع با دو مقطع گذشته، تفاوتهای مهمی است. تفاوت اول گستره تقابل است. هیچ وقت در آن دو دوره تقابل این مقدار گسترده نبوده است، یک طرف ملت ایران و یک طرف هم مجموعه قدرتهای استکباری یعنی سه جریان صهیونیسم، صهیونیسم وهابی و صهیونیسم مسیحی قرار گرفته است و این سه حلقه به هم متصل شدهاند.

حجت الاسلام سعیدی بیان کرد: دومین تفاوت بین این مقطع با مقطعهای گذشته این است که مدل اتمام حجت تغییر کرده است، در یک دوره طولانی از حضرت آدم تا امام حسن عسگری(ع) تدبیر خدا توالی رهبری بوده است یعنی رهبری بعد از رهبر دیگر بیاید و 124 هزار رهبر در عصر نبوت فرستاده شد.

وی تصریح کرد: اما در این دوره خدا آخرین حجت الهی را نگه داشته است و دیگر رهبری بعد از رهبری او نداریم البته بحث رجعت موضوع دیگری است که ازاین بحث خارج است.

حجت الاسلام سعیدی تاکید کرد: برخلاف گذشته تا مادامی که بشر صد در صد آماده نشود و زمینه به صورت کامل مهیا نباشد خدا آخرین برگ برنده را رو نخواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در سپاه اظهار کرد: فرق سوم این است که آنجا حرف از حاکم و اینجا حرف از حاکمیت دینی است، در بحث حاکم دینی اراده خدا در تحقق این حاکم توحیدی کافی است و ابزار هم محدود هستند.

وی ادامه داد: اما رهبری یک رکن است و شرط لازم حاکمیت دینی است و شرط کافی حاکمیت دینی مردم هستند، این بار خدا منتظر است و رهبری بیش از 1200 سال رهبری الهی آماده است اما شرط آماده نیست. ما منتظریم و خدا و امام زمان(عج) هم منتظرند تا زمینه شرط کافی به وجود آید یعنی مردم به حرکت در بیایند.

حجت الاسلام سعیدی گفت: ما چقدر آمادگی داریم و چه کسانی مسئولیت آمادگی جهان را برعهده دارند؟ در روایت داریم که مردمی از مشرق قیام میکنند و جهان را برای ظهور حضرت آماده میکنند.

وی تصریح کرد: ملت ایران باید توجهات بیشتری نسبت به رسالت و ماموریت خود برای آماده کردن زمینه ظهور امام زمان(عج) داشته باشند، این چالشها و سختیهایی که امروز داریم و این تحریمها چیزی نیست که ملت ایران در مقابل آن زانو بزند و بنا نیست آنچه را که با خون به دست آوردیم برای نان از دست بدهیم.

وی گفت: دراین مسیر چند نوع آمادگی لازم است، آمادگی اول فردی است بعضیها آدمهای خوب هستند اما هیچ قدمی برای انقلاب برنمیدارند. هیچ کاری برای امام زمان(عج) نمیکنند. امام زمان(عج) نیاز به مبارز دارد. بعضی از مردم در جنگ اینگونه بودند و هیچ نقشی در جنگ نداشتند و حتی یک رای به جمهوری اسلامی ندادند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران افزود: فشار جنگ روی یک مجموعهایی از اقشار خاص بود و آن دستهای که ذکر شد راهشان را از جنگ جدا کرده بودند. ما در طول این هزار سال افراد زیادی داشتیم که خوب بودند ولی برای امام زمان(عج) مبارزه نکردند.

وی تصریح کرد: قطعا قبل از ظهور امام زمان(عج) نیازمند یک حکومت شبیه حکومت امام زمان(عج) هستیم. بدون تردید مصداق قطعی و منحصر به فردش در ایران است که در هیچ کجای دنیا حکومت براساس فقه اهل بیت(ع) وجود ندارد.

حجت الاسلام سعیدی اضافه کرد: امروز ما با دو نوع اسلام ناقص مواجهایم، یکی اسلام تکفیری که چهره بسیار زشتی از اسلام به دنیا نشان میدهد و یکی هم اسلام سکولاریزه شده که در ترکیه است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران تاکید کرد: ریشه چالشها در کشور ما از دوران بازرگان گرفته تا اصلاح طلبان، مبنایی و اعتقادی است. یعنی بحث این است که آیا ایستادگی ما در مقابل اسرائیل اعتقادی است یا خیر؟ اولویت ما در دنیا کجاست؟ و دفاع  از مستضعفان ابزاری است یا اعتقادی؟ همه باید بدانند ملت ایران و رهبری طرفدار مظلومین و پابرهنهها هستند.

وی ادامه داد: شاخ به شاخ شدن با آمریکا هزینه دارد، بعضیها این را متوجه نیستند و میگویند ما بناست زندگی کنیم و تز ژاپن را دارند که نباید مقابل قدرت ایستاد بلکه باید از کنارآن عبور کرد تا زندگی کرد. یک دولت با اراده قوی نیاز است تا ایستادگی در مقابل قدرتها را دنبال کند.

حجت الاسلام سعیدی گفت: آمادگی بعدی، آمادگی منطقهایی است یعنی خاورمیانه نیاز به دگرگونی دارد، نمیتوان دست روی دست گذاشت. نمیتوانیم در قبال سوریه کوتاه بیاییم، بعضیها این مورد را متوجه نیستند.

وی در پایان با بیان این سوال که چه کسی باید در مقابل زورگویان عالم سینه سپر کند، بایستد و مقاومت کند؟ خاطرنشان کرد: آمادگی بعدی بین المللی است و باید مردم دنیا بفهمند که مشکلشان ائمه کفر است. مشکل آنها امثال بوش و اوباما است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار