حجت‌الاسلام سعیدی:

زندگی غربی مصداق عدم تعادل در سبک زندگی است

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه سبک زندگی نقشه راه زندگی افراد را تعیین می‌کند، گفت: کلیسا در قرون وسطی دنیا را طرد می‌کرد و دنیای امروز غرب به حب دنیا گرایش دارد که هر دو مصداق عدم تعادل در سبک زندگی است.
کد خبر: ۱۵۲۳۴
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۲ - 07April 2014

زندگی غربی مصداق عدم تعادل در سبک زندگی است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، حجتالاسلام والمسلمین "علی سعیدی" نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اولین همایش سراسری فصلی مسئولین شبکه تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی سپاه ضمن تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: ساماندهی سبک زندگی در مجموعه سپاه از اولویتهای اساسی امروز ماست.

وی با بیان اینکه نیروهای مسلح در معیارهای عمومی با دیگر اقشار مشترک، اما در سبک زندگی با دیگران تفاوت دارند، افزود: نیروهای مسلح برای دیگران الگو هستند به این معنا که اگر رفتار مثبت داشته باشد تاثیر مثبت و اگر رفتار منفی داشته باشند تاثیری منفی بر جای خواهند گذاشت.

حجتالاسلام والمسلمین سعیدی ادامه داد: سبک زندگی همان نقشه راه است که چار چوبهای نیل به هدف را مشخص میسازد.

وی با اشاره به عوامل سبکپذیری انسان گفت: تربیتپذیری و انتخابگری انسان از جمله عواملی هستند که سبک پذیری انسان را امکانپذیر میسازند.

نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه انسان واجد دو کشش متضاد در درون خود است، تصریح کرد: در انسان هم گرایش به سودجویی وجود دارد و هم کمالجویی، هم خودخواهی وجود دارد و هم دیگرخواهی، هم برتریطلبی وجود دارد و هم ایثارگری، هم دنیاطلبی وجود دارد و هم آخرتگرایی و این کششها همیشه در درون انسان تداوم مییابند.

وی خاطرنشان کرد: اگر سبک زندگی و نقشه راه نباشد انسان میان این کششها و گرایشهای متضاد درمانده میشود و نمیتوان راه صحیح را انتخاب کند.

حجتالاسلام والمسلمین با بیان اینکه سبک زندگی مناسب واجد شروطی خاص است، گفت: نخستین شرط سبک زندگی این است که سبک زندگی از خطا و اشتباه مصونیت داشته باشد و این امر تنها از طریق نمایندگان معرفی شده از سوی خدا، پیامبران و معصومین قابل دسترسی است.

نماینده ولی فقیه در سپاه افزود: دومین شرط جامعیت است به نحوی که سبک زندگی باید برای تمام شئون زندگی فرد برنامه داشته باشد.

وی ادامه داد: سومین شرط یک سبک زندگی مورد اعتماد فرا زمانی بودن و توجه به آخرت است.

حجتالاسلام والمسلمین سعیدی اظهار کرد: چهارمین شرط سبک زندگی مناسب سهولت است به معنا که در عین اینکه سبک زندگی از چار چوب و منطق برخوردار است برای انسان قابل اجرا و پیگیری باشد.

نماینده ولی فقیه در سپاه توضیح داد: سبک زندگی مناسب باید قابلیت دستیابی داشته باشد و حتی سالخوردهترین افراد و یا کم سوادترین فرد از طریق آن بتواند به کمال دست یابد.

وی با بیان اینکه شرط بعدی سبک زندگی مطلوب توازن و تواضع در تامین نیازهاست، گفت: کلیسا در قرون وسطی دنیا را طرد میکرد و دنیای امروز غرب به حب دنیا گرایش دارد که هر دو مصداق عدم تعادل در سبک زندگی است.

حجتالاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به تنوع در سلایق و ذوقیات انسان خاطرنشان کرد: دین اسلام تنها کلیات پلیدیها و نیکیها را بیان کرده وحق انتخاب در امور فرعی را بر عهده مومنان قرار داده که این امر مصداق بارز اهمیت دادن به ابتکار و خلاقیت انسان است.

نماینده ولی فقیه در سپاه در پایان اظهار کرد: یک سبک زندگی مطلوب باید فراگیر باشد و همه نسلها را پوشش دهد و در عین حال ضمانت اجرا نیز داشته باشد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار