علیرضا قزوه مطرح کرد

حضور شاعران خارج نشینی که با مصالح انقلاب دشمنی ندارند در جشنواره شعر فجر

شاعر مطرح کشور گفت: به زودی شورای سیاستگذاری در مورد دعوت از شاعران ایرانی خارج از کشور تعیین تکلیف خواهد کرد.
کد خبر: ۱۳۵۶۷
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۹ - 11March 2014

حضور شاعران خارج نشینی که با مصالح انقلاب دشمنی ندارند در جشنواره شعر فجر

علیرضا قزوه شاعرو نویسنده انقلاب و هشت سال دفاع مقدس در گفتو گوی اختصاصی با خبرگزاری دفاع مقدس گفت: در روزهای گذشته بحث هایی درباره حضور شاعرانی که خارج از کشور زندگی می کنند در جشنواره هشتم شعر شده است که در این باره می توان گفت ما شاعرانی داریم که ایرانی و مسلمان هستند؛ اما مدتها در ایران زندگی نکردند، بسیاری از این دوستان به دلایل غیر سیاسی از ایران خارج شده اند و هیچ گونه عناد و دشمنیای با مصالح کشور ندارند، به نظرم حضور اینگونه شاعران در جشنواره شعر فجر خوب است و باید آن را به فال نیک گرفت.

وی افزود: اگر بستری را فراهم کنیم که این شاعران به ایران بیایند و شعر انقلاب را ببینند بسیار خوب است. در این سالها اتفاقات بسیار خوبی در عرصه شعر انقلاب افتاده که بسیاری از شاعران ایرانی که در خارج از کشور زندگی می کنند به دلیل عدم ارتباط لازم با شاعران ایران نتوانستند این شعرها را بخوانند و آنها را تحلیل و ارزیابی و در مورد آنها صحبت کنند.

این شاعر ادامه داد: دعوت از شاعرانی  که در خارج از کشورزندگی می کنند و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران را به رسمیت میشناسند، کار بسیار پسندیده ای است به شرط آن که اسامی شاعرانی که می خواهند در جشنواره شرکت کنند از سوی شورای سیاستگذاری و استادان سرشناسی چون علی موسوی گرمارودی و علی معلم دامغانی و شورای ۱۴ نفره جشنواره تأیید شوند.  تصمیم گیری در مورد مسائل مختلف جشنواره شعر فجر به صورت جمعی و با رای اکثریت انجام می شود و هر آن چیزی که جمع در مورد آن به توافق برسند اجرایی خواهد شد.

قزوه خاطرنشان کرد: ما تابع شورای سیاستگذاری هستیم و این شورا به هر تصمیمی که برسد آن تصمیم اجرا خواهد شد. ما امیدواریم ادبیات انقلاب روز به روز بیشتر به آن سوی مرزها معرفی شود و شعر انقلاب و دفاع مقدس به عنوان ابزاری مفید برای معرفی فرهنگ ناب ایرانی و اسلامی جایگاه خود را ادبیات آن سوی مرزها باز کند . به زودی شورای سیاستگذاری در مورد دعوت از شاعران ایرانی خارج از کشور تعیین تکلیف خواهد کرد.  
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار