لاریجانی در صحن علنی مجلس:

دیدار دزدانه اشتون دون شأن اروپایی‌هاست

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: خانم اشتون اگر می‌خواست ملاقاتی داشته باشد باید طبق پروتکل از قبل به وزارت خارجه اطلاع می‌داد و دیدار دزدانه اشتون دون شأن اروپایی‌هاست.
کد خبر: ۱۳۷۰۴
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۰ - 12March 2014

دیدار دزدانه اشتون دون شأن اروپایی‌هاست

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس در واکنش به دیدار کاترین اشتون با محکوم فتنه ۸۸، گفت: اقدامی که نماینده اروپا انجام داد بسیار زشت بود.

وی که در پاسخ به اخطار مهدی کوچکزاده پیرامون ملاقات کاترین اشتون با محکوم فتنه ۸۸ سخن میگفت، اضافه کرد: اگر میخواستند ملاقاتی کنند باید طبق پروتکل از قبل به وزارت خارجه اطلاع میدادند؛ اینکه دوستانه ملاقاتی کنند دون شأن اروپاییهاست.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اروپاییها توجه ندارند با این کار چه خدشهای به خودشان وارد میشود، تصریح کرد: این دیدار را با کاپیتولاسیون مقایسه نکنید زیرا کاپیتولاسیون ما حقوق رسیدگی قضایی را واگذار کرده بودیم که با موضوع امروز متفاوت است.

لاریجانی مجددا بر غلط بودن دیدار کاترین اشتون با محکوم فتنه ۸۸ تأکید کرد و افزود: این موضوع ناپسند است اما ربطی به کاپیتولاسیون ندارد، هیچ کشوری نیز در دنیا مانند ایران مستقل نیست و نباید با مقایسه بیجهت در این زمینه ذهنها را تخریب کنیم.

وی در همین زمینه تصریح کرد: وزارت اطلاعات باید به این موضوع توجه و دقت نظر داشته باشد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار