سردار چناریان خبر داد

رشد ۶۸ درصدی کشفیات مواد مخدر توسط پلیس کرمان

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به کشف ۸۴ هزار کیلوگرم انواع مواد مخدر طی سال ۹۲ در استان گفت: این کشفیات نسبت به سال گذشته ۶۸ درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۱۴۰۸۱
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۸ - 16March 2014

رشد ۶۸ درصدی کشفیات مواد مخدر توسط پلیس کرمان

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار "حسین چناریان" فرمانده انتظامی استان کرمان در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: پلیس با آمادگی کامل و با بهره گیری از تمامی تجهیزات و امکانات خود و با همکاری سایر دستگاههای مربوطه تلاش خواهد کرد تا نوروزی ایمن را برای مردم به ارمغان آورد.

وی افزود: پلیس در ایام نوروز با ایجاد ایستگاههای نوروزی و استقرار کمپها و چادرهای ویژه در کنار سایر دستگاهها نسبت به انجام وظایف خود اقدام خواهد کرد.
 
وی یادآور شد: طرح نوروزی پلیس از 25 اسفند آغاز شده است و تا 17 فروردین سال آینده ادامه خواهد داشت.
 
فرمانده انتظامی استان کرمان تاکید کرد: مردم در ایام نوروز ضمن تماس با شماره تلفن 110120 میتوانند تخلفات سایر رانندگان و یا خودروهای حمل و نقل جادهای را اعلام کنند تا برخورد لازم با آنها صورت گیرد.
 
وی با اشاره به اینکه در گذشته آیینهای شب چهارشنبه آخر سال بنا به سنت و عرف برگزار میشده است، گفت: ورود برخی عادتهای بد، استفاده از مواد محترقه و برهم زدن امنیت و آسایش عمومی مردم موجب شده تا این فرصت زیبای در کنارهم بودن با شادی و صمیمت به فرصتی دلهره آور برای خانوادهها و مردم تبدیل شود.
 
سردار چناریان خاطرنشان کرد: پلیس وظیفه خود میداند که با اجرای طرح ویژه با افرادی که در شب چهارشنبه آخر سال اقدام به بر هم زدن نظم و امنیت عمومی میکنند، برخورد کند و در این راستا به همکاری مردمی با پلیس به منظور اجرای هر چه بهتر این طرحها نیاز دارد.
 
فرمانده انتظامی استان کرمان عنوان کرد: پلیس در رویکرد خود امنیت محله محور و خانواده محور را مد نظر دارد و معتقد است افرادی که بر اجرای سنت چهارشنبه آخر سال تاکید دارند باید با نظارت خانوادهها و بزرگترها آن را به گونهای که موجب برهم خوردن امنیت و آرامش دیگران نشود، اجرایی کند.
 
سردار چناریان با بیان اینکه در راستای کنترل صنوف اقدامات خاصی انجام شده است، گفت: با همکاری دستگاه قضایی و براساس قانون برای افرادی که با حرکات غیرمتعارف موجب سلب آسایش عمومی میشوند از سه ماه تا یکسال حبس درنظر گرفته و 74 ضربه شلاق نیز به عنوان مجازات تعیین شده است.
 
فرمانده انتظامی استان کرمان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در سال جاری اقدامات خوبی در حوزه افزایش امنیت عمومی در سطح استان انجام شده است، افزود: در راستای انضباط ترافیکی با کاهش تعداد 164 کشته حوادث رانندگی نسبت به سال گذشته، رتبه برتر کشور در این زمینه را کسب کردهایم.
 
وی بیان کرد: در سال جاری 84 تن انواع مواد مخدر در سطح استان کرمان کشف شده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، 68 درصد رشد داشته است.
 
سردار چناریان خاطرنشان کرد: در حوزه کشف جرایم از جمله سرقتها امسال بیش از 14 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشتهایم که این امر به عنوان یک عامل پیشگیری از وقوع جرم نیز به شمار میرود.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار