سردار نقدی:

در اردوهای جهادی بوی جبهه‌ها استشمام می‌شود

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: بسیجیان روستاییان را به تولیدات محصولات کشاورزی و دامی تشویق کنند تا دست دلالان کوتاه شده و سود به جیب کشاورزان برود.
کد خبر: ۶۹۸۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۳ - 27November 2013

در اردوهای جهادی بوی جبهه‌ها استشمام می‌شود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار سرتیپ بسیجی "محمد رضا نقدی" رئیس سازمان بسیج مستضعفین در همایش شکوه هجرت، تجلیل از گروههای برتر جهادی دانشجویی اظهار داشت: در چند ماه اخیر یکی از سخنان مقام معظم رهبری که دائم تکرار شده، عبارت استحکام ساخت داخلی نظام و توجه به قدرت درون است و باید همه بسیجیان نسبت به این فرمایش رهبری توجه ویژهای داشته باشند.

سردار نقدی تصریح کرد: اولین شرط بسیجی این است که گوش به فرمان رهبری و ولی فقیه باشد ونسبت به این مقوله توجه کند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد: دشمنان انقلاب اسلامی 35 سال ملت ما را تحت فشارها وتحریم ها قرار دادند؛ اما ملت ایران مشکلات را با استقامت تحمل کرده و پشت سر گذاشت.

وی خاطرنشان کرد: همه جهان در طول 8 سال دفاع مقدس به کمک صدام آمدند و دشمن پیاپی کشور ما را بمباران می کرد و موشک های آنها تا تهران رسیده بود؛ اما تکنولوژی و دانش امروز را نداشتیم تا بتوانیم در مقابل آنها با دانش خود مقابله کنیم.

سردار نقدی ادامه داد: امروز پیشرفته ترین آزمایشگاه ها در علوم مختلف و چهار ملیون دانشجو و 100 هزار استاد در اختیار داریم. همچنین جوانان ما در شاخه های علمی رتبه های برتر جهان را کسب کرده اند و دشمنان باید بدانند امروز با علم در مقابل آنها ایستاده ایم.

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج بیان کرد: در دوران دفاع مقدس، گروه 1+5 خائنینی بودند که انواع سلاح ها و بمب ها را به صدام می دادند؛ اما ملت ما در مقابل آنها روی پای خود ایستاد و تسلیم نشد؛ جوانان ما جان خود را در راه دفاع از ارزش های انقلاب فدا کردند.

وی با بیان اینکه امروز ظرفیت عظیم مراکز پژوهشی، استادان و دانشگاه ها پشتیبان کشور است، افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند «حل مشکلات با نگاه به داخل و با اقدامات بسیار مرتفع می شود» و می توان با گام های بلند به این کلام رهبری تحقق بخشید.

سردار نقدی ادامه داد: امروز دشمنان هر چقدر می خواهند ما را تحریم کنند. ما می توانیم آبرومندانه کشور خود را اداره کنیم؛ چرا که باید خواسته های ولایت را محقق کنیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین به اهمیت طرح جهادی در روستاها اشاره کرد و گفت: باید ظرفیت های افزایش بهره وری و توانمند سازی تولید را در روستاها به کار گرفت و تحقق این امر نیازمند دانش است.

وی با بیان اینکه نگاه روستاهای محروم به بسیجیان است، خاطرنشان کرد: طرح های هجرت و حرکت بسیج موجب پیشرفت، توسعه و کمک به مناطق محروم روستایی می شود و بسیجیان می توانند کشاورزان را در زمینه ترویج کشاورزی در حوزه های مختلف راهنمایی کنند تا برای آنها در آمد زایی ایجاد شود.

سردار نقدی عنوان داشت: 500 هزار حلقه چاه آب با جواز در کشور وجود دارد که اگر 50 هزار حلقه آن در زمینه دامداری و تولیدات به کار گرفته شود دیگر نیازی به واردات گوشت و محصولات دیگر به کشور نیست.

وی تاکید کرد: اگر امروز وزوایی ها و شهبازی ها بودند اجازه نمی دادند حتی ذره ای نفت به کشورهای دیگر فروخته شود و در مقابل تهدیدات دشمنان می ایستادند و فروش نفت را قطع می کردند و راه دیگری برای درآمدزایی کشور می یافتند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به نقش گروه های جهادی در زمینه کمک به روستائیان تصریح کرد: گروه های جهادی باید ضمن دادن آموزش به روستاییان و ساماندهی این حوزه، در زمینه فروش محصولات روستائیان نیز به آنها کمک کنند تا دست دلالان از این میان کوتاه شده و سود به جیب روستائیان برود.

سردار نقدی ادامه داد: گروهای جهادی باید یک تعاونی تشکیل دهند تا روستائیان محصولات خود را به صورت مستقیم توزیع کنند؛ زیرا ظرفیت خالی روستاها فراوان بوده وگروه های جهادی می توانند در این راستا فعالیت های گسترده ای انجام دهند.

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج با تاکید بر اینکه نباید گروه های جهادی فقط بر روی محرومیت زدایی تمرکزکنند؛ بلکه باید اقتضاءات و نیازهای دیگر روستائیان در مناطق محروم را مورد توجه قرار دهند.

سردار نقدی با بیان اینکه اهمیت کار و تلاش از نکات مهم سبک زندگی جهادی و اسلامی است، افزود: کار کردن در سبک زندگی اسلامی از ارکان مهم آن است که باید مورد توجه جهادگران قرار گیرد.

وی در پایان گفت: حالت رزمندگان در سنگرها و بوی جبهه ها در اردوهای جهادی احساس و استشمام می شود و همچنین اخلاص ها، صمیمت ها ورقابت ها در خدمت، بشدت در اردوهای جهادی به چشم میخورد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار