سکوت آمریکا و اروپا در قبال نقض حقوق مسلمانان

زندگی مسلمانان میانمار در شرایط بحرانی قرار گرفت

کشورهای غربی و آمریکا بر خلاف ادعاها انسان‌دوستانه خود در قبال نقض حقوق مسلمانان در میانمار سکوت کرده‌اند و ارسال کمک‌های جهانی برای ارتقای شرایط بهداشت عمومی و زندگی مسلمانان میانمار در استان راخین با مشکلات زیادی روبرو شد.
کد خبر: ۱۴۸۸۲
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۷:۲۵ - 04April 2014

زندگی مسلمانان میانمار در شرایط بحرانی قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل ازایرنا، بوداییان تندرو هفتم فروردین ماه با حمله به مراکز امدادرسان خارجی در استان راخین در فعالیت این مراکز بین المللی اختلال ایجاد کردند و اکنون زندگی مسلمانان این استان میانمار در شرایط بحرانی قرار گرفته است.
 
پس از حملات بوداییان تندرو 170 کارمند این تشکل های غیردولتی مجبور به جابجایی شدند.تجهیزات و وسایل این تشکل ها نیز توسط حمله کنندگان آسیب دید.
 
دفتر سازمان ملل در میانمار در بیانیه ای اعلام کرد که کمبود منابع آب در یک هفته می تواند به سطح بحرانی خود برسد.
 
در این بیانیه همچنین آمده است که حدود 15 هزار کودک در ارودگاه های داخلی این کشور به حمایت های اجتماعی و روانی دسترسی ندارند.
 
این حملات همچنین باعث توقف در روند درمان بیش از 300 کودک که در شرایط سوء تغذیه حاد به سر می برند، شده است.
 
ˈکلاند استیونسونˈ مدیر بخش نجات کودکان در میانمار ، گفت: تشکل های غیردولتی بین المللی در مورد تاثیرات گسترده این خشونت ها و همچنین کاهش شدید فعالیت های حمایتی در مورد هزاران مسلمان آواره اظهار نگرانی کرده اند.
 
وی افزود: بدون از سرگیری یک اقدام فوری به منظور ایجاد کمک های زندگی بخش، شرایط زندگی مسلمانان به شدت بحرانی می شود و این شرایط کودکان و خانواده های آنان را در معرض خطرهای جدی تر قرار می دهد.
 
شرایط بهداشتی استان راخین پس از اینکه دولت میانمار فعالیت های پزشکان بدون مرز و سایر سازمان های دارویی را متوقف کرد در حالت بحرانی قرار گرفته است.
 
دولت میانمار مدعی شده است که تشکل های غیردولتی به غلط مدعی هستند که قربانیان خشونت های فرقه ای را تحت درمان قرار می دهند.
 
ˈلیوئو ویدراسکوˈ مدیر بخش سازمان بهداشت جهانی در میانمار گفت: خدمات بهداشتی 140 هزار آواره و 700 هزار نفر از افراد خارج از اردوگاه ها به شدت تحت تاثیر قرار گرفته است.
 
مقامات سازمان ملل حمله هفته گذشته بوداییان استان راخین را نه فقط حمله به تشکل های غیردولتی و تجهیزات پزشکی بلکه حمله به همه انسان های استان راخین دانست.
 
استان راخین در غرب میانمار محل زندگی مسلمانان روهینگیا است که تا سال 2012 در کنار بوداییان زندگی می کردند.
 
حملات بوداییان به مسلمانان روهینگیا از سال 2012 باعث مهاجرت بیش از 140 هزار مسلمان میانماری به کشورهای اطراف شد و صدها هزار نفر دیگر نیز در استان محل زندگی خود آواره هستند.
 

نظر شما
پربیننده ها