معاون نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح:

ارتش در تمام دوران دفاع مقدس نقشی ماندگار و افتخار آمیز برای کشور داشت

معاون نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به نقش ارتش در دوران دفاع مقدس گفت: نقش ارتش در هشت سال دفاع مقدس ماندگار و باعث افتخار ما و همه کشور است.
کد خبر: ۱۶۵۵۳
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۴ - 19April 2014

ارتش در تمام دوران دفاع مقدس نقشی ماندگار و افتخار آمیز برای کشور داشت

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر سرتیپ "محمدحسن باقری" در جمع کارکنان سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به نقش بیبدیل امام (ره) و مقام معظم رهبری در انقلاب اسلامی گفت: در بیداری اسلامی و اتفاقاتی که در مصر، لیبی و برخی دیگر از کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا رخ داد، اگر چه جریانهای اسلامی به پیروزی رسیدند، اما از آنجا که رهبری آگاه و خدا محور نداشتند، قدرتهای استعماری این انقلابها را مصادره کردند.

معاون نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح تأکید کرد: اما در ایران امام خمینی (ره) که آگاه به آینده بودند و افق امروز را میدیدند، دست دشمن را خواندند و کاری ماندگار کردند، به همین دلیل باید بگوییم روز ارتش در واقع روز امام خمینی (ره) است.

وی در ادامه با بیان اینکه تأسیس سازمان عقیدتی سیاسی کار بزرگ دیگری بود که در ارتش انجام شد، خاطر نشان کرد: اعتماد امام (ره) به ارتش از سر شناخت دقیق بود و امام حساب سران ارتش را از بدنه انقلاب جدا می­دانست.

امیر سرتیپ باقری با اشاره به ۱۲ بهمن و ورود تاریخی امام (ره) به ایران گفت: پیوستن ارتش به انقلاب و بیعت کارکنان ارتش با امام خمینی (ره) سبب تسریع در پیروزی انقلاب اسلامی شد.

معاون نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به موضوع انحلال ارتش در آغاز انقلاب، اظهار داشت: بعضیها در سالهای اول انقلاب با اقداماتشان زمینه تضعیف ارتش را فراهم کردند، اما امام راحل (ره) با شناخت اعتقاد بدنه ارتش به اسلام و نامگذاری ۲۹ فروردین به نام روز ارتش، علاوه بر حفظ کیان کشور و خنثی سازی زمزمههای تجزیه طلبانه، اعتماد خود را به نیروهای مسلح نشان دادند.

امیر سرتیپ باقری همچنین به نقش ارتش در شکل گیری نهاد سپاه اشاره کرد و گفت: شهید کلاهدوز که به عنوان یکی از بنیانگذاران سپاه شناخته میشود در واقع یک افسر ارتش بود که در شکل گیری، تجهیز و آموزش نیروهای سپاه نقش مهمی داشت.

وی با اشاره به حضور ارتش در دوران دفاع مقدس ادامه داد: با شروع جنگ تحمیلی، ارتش در جبهههای نبرد حضور یافت و مانع از پیشروی دشمن و رسیدن به هدفش که فتح سه روزه کشور بود برسد، این نقش باید به نسل جدید بازگو شود چرا که ارتش در تمام دوران دفاع مقدس نقشی ماندگار و افتخار آمیز برای کشور داشته است.

نظر شما
پربیننده ها