رییس انجمن امور اسرای فلسطینی:

صهیونیست‌ها تا کنون بیش از ۸۰۰ هزار فلسطینی را زندانی کرده‌اند

رئیس انجمن امور اسرا و آزادشدگان فلسطینی از زندان‌های صهیونیستی تاکید کرد که رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۶۷ تاکنون بیش از ۸۰۰ هزار فلسطینی را زندانی کرده و امروز حدود ۵ هزار فلسطینی در زندان‌های این رژیم بسر می‌برند.
کد خبر: ۱۶۷۸۳
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۳ - 22April 2014

صهیونیست‌ها تا کنون بیش از ۸۰۰ هزار فلسطینی را زندانی کرده‌اند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، "مهنا کساب"  رییس انجمن امور اسرای فلسطینی در گفتوگو با ایرنا افزود: رژیم صهیونیستی، فلسطینیان را در ۱۷ زندان و حدود ۵۰ بازداشتگاه که در داخل سرزمینهای اشغالی فلسطین ایجاد کرده است، زندانی و یا بازداشت میکند.

وی در این گفتوگو که به مناسبت "روز اسیر فلسطینی و عربی" انجام شد، تاکید کرد که اسیران فلسطینی دربند زندانهای صهیونیستی شکنجه میشوند.

شکل گیری انجمن و برنامههای آن

کساب گفت: بعداز اینکه در سال ۱۹۹۱ از زندان دشمن صهیونیستی آزاد شدم تمام تلاش خود را برای انتقال رنجها و شکنجههایی که اسیران فلسطینی در این زندانها تحمل میکنند، متمرکز کردم و براین اساس نجمن امور اسرا و آزادشدگان فلسطینی از زندانهای صهیونیستی شکل گرفت.

وی افزود: برگزاری اجلاسها و کنگرهها، اعتصابها و راهپیمایی، ارسال نامهها به سازمانهای بین المللی و حقوق بشری از جمله فعالیتهای این انجمن است و تاکنون و در برخی موارد موجب فشارهایی بر رژیم صهیونیستی و در نتیجه کاهش هرچند جزئی رنجها و آلام اسرای فلسطینی و رعایت برخی از حقوق آنها شده است.

این فعال فلسطینی خاطرنشان کرد: امکانات ناچیز انجمن ما با حجم بزرگ اسرای فلسطینی دربند زندانهای صهیونیستی متناسب نیست اما ناچار هستیم برای آنکه قضیه اسرا و بازداشت شدگان فلسطینی فراموش نشود و وجدانهای بشری و سازمانهای بین المللی و منطقهای را حساس کنیم، به تلاشهای خود ادامه دهیم.

کساب تاکید کرد که کمیتهها و نهادهای حقوق بشری جهانی و منطقهای باید در قبال رنجهای اسرای فلسطینی بویژه شکنجه آنها توسط صهیونیستها احساس مسئولیت و اقدام کنند.

شمار زندانیان فلسطینی دربند

رییس انجمن امور اسرا و آزادشدگان فلسطینی در باره شمار زندانیان فلسطینی گفت که از سال ۱۹۶۷ تاکنون بیش از۸۰۰ هزار فلسطینی وارد زندانها و بازداشتگاههای رژیم صهیونیستی شدهاند و معنای آن این است که تقریبا هیچ خانواده فلسطینی وجود ندارد که مزه تلخ این جنایت صهیونیستها را نچشیده باشد.

وی با بیان اینکه امروز حدود ۵ هزار فلسطینی بطور دایم در زندانهای صهیونیستی بسر میبرند و بسته به شرایط گاهی کم و زیاد میشوند، شرایط زندانیان و اسرای فلسطینی را سخت و طاقت فرسا و رفتار صهیونیستها را غیرانسانی خواند و گفت که کلمات قادر نیستند این رفتار صهیونیستها را که گسترش بیماریهای جسمی و روحی و روانی از پیامدهای آنها است، توصیف کنند.

کساب از وجود ۲۰ زن و۲۰۰ کودک اسیر فلسطینی در زندانهای مخوف صهیونیستی خبر داد و افزود: صهیونیستها ۱۸۰ زندانی را بدون اتهام در بازداشتگاهها محبوس کردهاند و آنها را «بازداشت شدگان موقت» میخوانند.

رییس انجمن امور اسرا و آزادشدگان فلسطینی با بیان اینکه «برخی از کودکان فلسطینی اسیر اکنون به سن جوانی و میانسالی رسیدهاند و هنوز در زندانهای صهیونیستی بسر میبرند»، تصریح کرد: بیش از ۳۰ اسیر فلسطینی از سال ۱۹۸۳ تاکنون در زندانهای صهیونیستی هستند و این رژیم از آنها به عنوان ابزاری برای فشار بر فلسطینیها استفاده میکند.

کساب خاطرنشان کرد: «کریم یونس» در زمان حاضر قدیمیترین زندانی فلسطینی در زندانهای صهیونیستی است که از بیش از ۳۱ سال قبل تا امروز در این زندانها بسر میبرد.

وی اظهارداشت: به نظر من وضعیت و شرایط بازداشت شدگان موقت به مراتب اسف بارتر و سختتر از بازداشت شدگانی است که قاضی نطامی و یا افسران امنیتی اسراییل برای آنها حکم صادر کردهاند و دست کم میدانند که باید خود را با این شرایط تطبیق دهد و انتظار آزادی را بکشند.

این فعال فلسطینی گفت: بازداشت موقت در زندانهای صهیونیستی یعنی ناامیدی و بازیچه تصمیم لحظهای افسران امنیتی و زندانبانان بودن و ماهها بدون محاکمه در این زندانها و بازداشت گاههای مخوف بسربردن.

شرایط اسرای فلسطینی

کساب در ادامه گفتوگو با ایرنا در باره وضعیت زندانهای صهیونیستی و شرایط اسیران و بازداشت شدگان فلسطینی گفت: رنجها و شکنجهها به محض بازداشت شروع و با ورود به زندان رفتارهای غیرانسانی تشدید میشود.

رییس انجمن امور اسرا و آزادشدگان فلسطینی افزود: صهیونیستها با ددمنشی و وحشیانه برای بازداشت فلسطینیها به منزل آنها یورش میبرند و همزمان با فحاشی مبادرت به زدن زنان و کودکان با قنداق تفنگ میکنند و در مقابل اعضای خانواده دستهای اسیر فلسطینی را غل و زنجیر و او را به باد کتک میگیرند و آنها را به تعرض به اعضای خانواده تهدید میکنند.

وی با بیان اینکه "انواع شکنجه و با وسایل جدید و قدیم در زندانهای صهیونیستی برای شکستن اراده اسرای فلسطینی رایج است"، اظهارداشت: بازجویان امنیتی و نظامی صهیونیست، زندانیان را برهنه و سپس آب بسیار داغ و سرد را به تناوب روی آنها میریزند و ساعتها اجازه نمیدهند بخوابند.

کساب اضافه کرد که پخش صداهای زجر آور، شلاق زدن تا زمانی که خون از بدن زندانی سرازیر شود و نگهداری طولانی مدت در داخل یخچالهای مخصوص و دستشوییها از دیگر روشهای صهیونیستها برای شکنجه جسمی و روحی و روانی اسرای فلسطینی است.

این فعال فلسطینی با بیان اینکه شکنجهها موجب ایجاد بیماریهای مزمن و عوارض روحی و روانی شده است، گفت که بیش از ۳۰۰ اسیر فلسطینی در زندانهای صهیونیستی به شهادت رسیدهاند و این بجز اسرایی هستند که در نتیجه این شکنجهها بعداز آزادی درگذشتهاند.

وی با بیان اینکه صهیونیستها، پیکر بسیاری از زندانیان فلسطینی را از بین میبرند، تصریح کرد: شهید "انیس لوله" که در سال ۱۹۸۰ در زندان صهیونیستها شهید شده همچنان رژیم صهیونیستی از تحویل پیکر او خودداری میکند و او را را مفقود الجسد خوانده است.

تعداد زندانها و بازداشتگاهها

کساب در بخش دیگری از مصاحبه با ایرنا، خاطرنشان کرد که دشمن صهیونیستی در سرزمینهای اشغالی فلسطین ۱۷ زندان ساخته است که تاکنون شناخته شدهاند و همچنین از حدود ۵۰ مکان نیز به عنوان بازداشتگاه موقت برای دربند کشیدن اسرای فلسطینی استفاده میکند.

رییس انجمن امور اسرا و آزادشدگان فلسطینی تصریح کرد: دشمن صهیونیستی بیشترین اسرای فلسطینی را در زندانهای الشطه، النفحه، عسقلان، الرمله، بئر السع و زندان جدید الاحداث اشارون محبوس میکند.

اهداف صهیونیستها

این فعال فلسطینی با تاکید به اینکه رژیم صهیونیستی هر کسی را که پرچم مبارزه در دست بگیرد، خطری برای وجود خود احساس میکند، گفت که این رژیم با همه آنها اعم از کودک، زن و مرد و سالخورده با یک چشم نگاه میکند.

وی با بیان اینکه به نظر من صهیونیستها براساس توصیههای سال ۱۹۶۷ «موشه دایان» عمل میکنند، افزود: دایان در پاسخ به سئوالی در باره برخورد با اسرای فلسطینی گفته بود که اینها آفت و بلا هستند.

ارزیابی نقش تشکیلات خودگردان و اتحادیه عرب

کساب با تاکید به اینکه فلسطینیها از ایفای نقش تشکیلات خودگردان و سازمانهای بین المللی و اتحادیه عرب در قبال اسرا و زندانیان فلسطینی محبوس در زندانهای صهیونیستی راضی نیستند، گفت که کوتاهی آنها در وظایفشان غیرقابل انکار و تردید است.

رییس انجمن امور اسرا و آزادشدگان فلسطینی تصریح کرد: براساس توافقنامه شرم الشیخ که دهه ۹۰ بین تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی امضا شده است این رژیم باید همه زندانیان فلسطینی را آزاد کند اما مگر این رژیم به کدام توافقنامه پایبند بوده است و تشکیلات خودگردان و جامعه جهانی هم از وادار کردن آن به اجرای توافقنامهها ناتوان هستند و حتی برخی اوقات با سکوت خود با این رژیم همراهی میکنند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار