حسن رحیم‌پور ازغدی:

فعالیتی که منجر به عزت جامعه اسلامی شود‏ واجب شرعی است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: هرنوع فعالیت اقتصادی‏، علمی‏ و صنعتی که منجر به عزت و استقلال جامعه اسلامی شود‏، خود واجب شرعی به شمار آمده و عبادت محسوب می‌شود.
کد خبر: ۱۷۳۲۲
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۸ - 28April 2014

فعالیتی که منجر به عزت جامعه اسلامی شود‏ واجب شرعی است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، "حسن رحیمپور ازغدی" استاد حوزه و دانشگاه، در مراسم افتتاحیه هفته عقیدتی سیاسی در سپاه در جمع کارکنان قرارگاه سازندگی خاتمالانبیاء(ص)، با بیان اینکه مقدمه تحقق یک واجب شرعی، خود واجب شرعی به شمار میآید، اظهار کرد: اگر تشکیل جامعه مستقل و غیر وابسته و عزیز، یک واجب اسلامی است، هر رشته علمی و هرنوع فعالیت اقتصادی، علمی، صنعتی و تکنولوژیک که منجر به عزت و استقلال جامعه اسلامی شود، خود واجب شرعی به شمار آمده و در نگاه اسلامی مقوله توسعه و سازندگی، عبادت محسوب میشود.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه جامعه ایمانی و ایدهآل از دیدگاه قرآن، جامعه بدون ترس و اندوه است، به تفاوت جوهری قرارگاه سازندگی خاتمالانبیاء(ص) با مجموعههای عادی اقتصادی و صنعتی پرداخت و گفت: اسلام خواستار عزت جامعه اسلامی است و خداوند در قرآن مجید امر به سازندگی و توسعه و پیشرفت داده و بر اساس قاعده نفی سبیل اجازه نداده است مسلمانان هرنوع سلطه اعم از سلطه اقتصادی، علمی، صنعتی و... را از غیر مسلمانان بپذیرند.

رحیمپور ازغدی با بیان اینکه علم و تجربه شرط لازم و نه کافی برای پیشرفت در مقولههای همچون اقتصاد و توسعه و سازندگی به شمار میآید، تصریح کرد: زندگی بشری دارای ابعاد گوناگونی همچون اقتصاد، سازندگی، سیاست، مدیریت، تعلیم و تربیت و... است و محور همه این موضوعات تکامل انسان بوده و دین به عنوان راه تکامل بشری با تمام این مقولهها سروکار دارد و برای آنها راهکار ارائه کرده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار