اجمالی/ جانشین فرمانده کل سپاه:

راه اصلی قدرتمند شدن دستیابی به اقتدار علمی است

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: راه اصلی قدرتمند شدن و مصون ماندن از فشارهای دشمن دستیابی به اقتدار علمی است. بنابراین در تفکر و اندیشه‌ی ما باید این باشد که از دشمنان مستقل شویم و این استقلال باید در حوزه علمی صورت گیرد که در این صورت به استقلال حقیقی دست می‌یابیم.
کد خبر: ۱۷۳۷۶
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۶ - 28April 2014

راه اصلی قدرتمند شدن دستیابی به اقتدار علمی است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار "حسین سلامی" جانشین فرمانده کل سپاه، در پنجمین جشنواره علمی- تحقیقاتی علوم پزشکی سپاه که با عنوان جشنواره باقرالعلوم در حال برگزاری است، اظهار کرد: برای کشورهایی که ظرفیت ساخت تمدن را دارند، قدرتهای بزرگ نسخههای متفاوتی برای راهبرد و برخورد با آنها طراحی میکنند. در واقع کشورهایی که در ایجاد یک تمدن در جهان نقش دارند دارای نظام فکری، فرهنگی و سیاسی مستقل با قابلیت نفوذ در ورای مرزهای جغرافیایی خود هستند.

وی افزود: آنها قادرند نظم موجود را به چالش بکشند و پیام آور نظم نوینی باشند و مدلهای نظم فعلی را برهم بزنند. در این صورت آرایشهای سیاسی متحول میشود و تراز قدرت خود را در دستگاههای بین المللی تغییر میدهند.

 سردار سلامی ادامه داد: قدرتهای بزرگ به دنبال مسدود یا محدود کردن چنین تمدنهایی هستند. به همین دلیل معمولاً وقتی آثار چنین پدیدههایی در عالم آشکار می شود، قدرتهای موجود برای دفاع از حریم توسعه خود و حفاظت از نظم موجود اقدام به ممانعت از ورود چنین تمدنهایی به نظم خود ساختهشان میکنند؛ در واقع در چنین شرایطی یک نبرد جدی و چند بعدی و به تعبیری وسیع و همه جانبه را آغاز میکنند.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار