معاون ستاد کل نیروهای مسلح خبر داد

دستاورد شگفت‌انگیز محققان کشور در تولید سامانه بومی دفاعی

معاون آماد، پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: محققان صنعت دفاعی کشورمان در تولید یک سامانه دفاعی با قطع همکاری مشترک با طرف خارجی توانستند به دستاوردهای شگفت‌انگیزی در رابطه با این سامانه دست یابند.
کد خبر: ۱۷۴۰۶
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۲ - 28April 2014

دستاورد شگفت‌انگیز محققان کشور در تولید سامانه بومی دفاعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس، سردار "سید محمد حجازی" معاون آماد، پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ستاد کل نیروهای مسلح، صبح امروز در پنجمین جشنواره علمی تحقیقاتی علوم پزشکی سپاه که با عنوان "جشنواره باقرالعلوم(ع)" برگزار شد، در خصوص ضرورت توجه به دانش و خلاقیت بومی اظهار کرد: امسال که به عنوان سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شده است، مجموعه اقداماتی که محققان کشورمان در حوزههای مختلف علوم و تحقیقات انجام میدهند میتواند دلیلی بر تحقق این شعار باشد؛ در واقع این شعار باید چراغ راه تمامی محققان و پژوهشگران کشورمان باشد.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد شکوفا با تکیه بر علم و علم محوری میسر میشود، بیان کرد: آنچه تاکنون در دانشگاه بقیةالله(عج) و در سایر بخشهای نیروهای مسلح در حوزه علمی و تححقیقاتی صورت گرفته، متاثر از روحیه جهادی است و این موضوع در سایر بخشهای کشور نیز قابل تسری است؛ به عبارت دیگر روحیه و انگیزه جهادی منشأ تحولاتی در همه زمینهها مانند نانو، سلولهای بنیادی و... شده است.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه روند شکوفایی علم در کشور در حال گسترش است، اذعان کرد: پیشرفت علمی کشور و افتخارات کسب شده، مرهون پرچمی است که رهبر معظم انقلاب آن را برافراشتهاند؛ پرچمی که برای جهاد علمی و مطالبه از جوانان برافراشته بودند و این باعث شده که اکنون به دستاوردهای متعددی در حوزههای علوم و تحقیقات دست یابیم.

حجازی با ذکر نمونهای از اتکا به دانش بومی یادآور شد: موضوع دقت موشکها موضوعی بود که مقام معظم رهبری نسبت به آن تاکیداتی داشتند، در حالی که برخی از دانشمندان این رشته میگفتند "دقت در موشکهای بالستیک زیاد دقیق نیست و این تنها در بخش موشکهای کروز قابل اجراست"؛ یعنی فقط میتوان دقت موشکهای کروز را افزایش داد.

وی افزود: ولی با تاکیدات رهبر معظم انقلاب و همتی که دانشمندان صنایع دفاعی کشورمان در این رابطه داشتند به افتخارات بسیاری دست یافتند، به نحوی که دقت موشکهای بالستیک بسیار افزایش یافته است.

حجازی گفت: مقام معظم رهبری بارها به اتکا بر توانمندیهای داخلی و پیشرفت درون زا و تقویت از درون تأکید کردند که بنمایهاش از همین جاست که جوانان و دانشمندان ما همه به این باور برسند که "ما میتوانیم"، اما در حال حاضر ما به اینکه احساس کنیم، "ما میتوانیم" هنوز فاصله داریم.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه تصریح کرد: قرار بود سامانه دفاعی با مشارکت محققان خارجی ساخته شود و این تقسیمبندی شده بود که آنها در بخش نرمافزاری و ما در بخش نیروی انسانی بر روی این پروژه همکاری داشته باشیم، ولی بعد از آنکه این همکاری پس از گذشت ۳ سال به نتیجه نهایی نرسید، تلاشگران صنعت دفاعی کشورمان این همکاری را قطع کردند و با اتکا به توانمندی داخلی موفق شدند آن را به سرانجام برسانند.

حجازی اذعان کرد: حقیقتا بنده به هیچ وجه تصور نمیکردم بعد از گذشت ۳۵ سال از عمر انقلاب، به چنین پیشرفتهای شگرفی در عین وجود تحریمها و کارشکنیها دست یابیم، ولی در این زمان، کم همتیها را کنار گذاشتیم و افق دیدمان را بلند گرفتیم و توانستیم به پیشرفتهای روز افزونی دست یابیم.

وی یادآور شد: رژیم صهیونیستی انواع امکانات را در اختیار دارد، اما میبینیم که هر روز به خود میلرزد و در وحشت این است که با جریان مقاومت چه کند. مقاومتی که امکانات خاصی ندارد، ولی با این حال میبینیم که رژیم اشغالگر قدس در جنگهای ۳۳ روزه و ۲۲ روزه تسلیم جریان مقاومت میشود.

معاون آماد، پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ستاد کل نیروهای مسلح تأکید کرد: باید برای رسیدن به اقتدار، طرح ریزی عمومی با اتکا به محققان داخلی کشورمان داشته باشیم.

نظر شما
پربیننده ها