مشروح/ سردار سلامی تشریح کرد

استراتژی خشن نظام سلطه برای عدم دستیابی ایران به حوزه‌های جدید علمی

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: اگر به سطحی از علم دست یابیم که بتوانیم، بدون اتکا به قدرت‌های بزرگ به پیشرفت‌هایی در حوزه‌های مختلف دست یابیم، دشمنان با ما می‌جنگند.
کد خبر: ۱۷۳۸۴
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۱ - 28April 2014

استراتژی خشن نظام سلطه برای عدم دستیابی ایران به حوزه‌های جدید علمی

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار "حسین سلامی" جانشین فرمانده کل سپاه، در پنجمین جشنواره علمی- تحقیقاتی علوم پزشکی سپاه که با عنوان جشنواره باقرالعلوم در حال برگزاری است، اظهار کرد: برای کشورهایی که ظرفیت ساخت تمدن را دارند، قدرتهای بزرگ نسخههای متفاوتی برای راهبرد و برخورد با آنها طراحی میکنند. در واقع کشورهایی که در ایجاد یک تمدن در جهان نقش دارند دارای نظام فکری، فرهنگی و سیاسی مستقل با قابلیت نفوذ در ورای مرزهای جغرافیایی خود هستند.

وی افزود: آنها قادرند نظم موجود را به چالش بکشند و پیام آور نظم نوینی باشند و مدلهای نظم فعلی را برهم بزنند. در این صورت آرایشهای سیاسی متحول میشود و تراز قدرت خود را در دستگاههای بین المللی تغییر میدهند.

سردار سلامی ادامه داد: قدرتهای بزرگ به دنبال مسدود یا محدود کردن چنین تمدنهایی هستند. به همین دلیل معمولاً وقتی آثار چنین پدیدههایی در عالم آشکار میشود، قدرتهای موجود برای دفاع از حریم توسعه خود و حفاظت از نظم موجود اقدام به ممانعت از ورود چنین تمدنهایی به نظم خود ساختهشان میکنند؛ در واقع در چنین شرایطی یک نبرد جدی و چند بعدی و به تعبیری وسیع و همه جانبه را آغاز میکنند.

جانشین فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: مثلاً ایران دارای چنان ظرفیتی است که جهان، ایران را به عنوان منظومه تمدنی میشناسد. کشوری که دارای تمدن بوده و امروز هم میتواند بالقوه دارای یک تمدن قوی باشد. بنابراین از منظر تاریخی نشان میدهد در آینده نیز چنین تمدنهایی دارای جایگاهی همچون گذشته خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران نقطه عظمت آرمانی با آرزوهای بزرگ الهی بوده و است، تصریح کرد: هنر بزرگ انقلاب ما این بود که قدرت تفکر استراتژیک را به عرصه تولید نقشه جامع پیشرفت و توسعه کشور ما باز گرداند، زیرا آنچه که دنیای استکبار و مشخصاً نظام سلطه برای کشورهایی همانند ایران تدارک دیده بودند، این بود که در آرزوهای راهبردی خود ایران را در دستور کار نظام موازنهی قدرت جهانی خود قرار داده، یعنی تراز و ارتفاع نقش آفرینی سیاسی ما درجهان کاملاً باید در چارچوب آرمان جهانی آنها قرار گیرد.

سردار سلامی یاد آور شد: اگر آمریکاییها از دکترین نیکسون در قبل از انقلاب سخن میگفتند ما یکی از این ستونهای دکترین نیکسون در کنار عربستان بودیم و این یعنی نقش عملیاتی ما در منطقه باید در نقشه آنها باشد.

جانشین فرمانده سپاه خاطرنشان کرد: اکنون اگر مشاهده میکنید ما در تحریم قرار میگیرم به خاطر این است که آنها به دنبال محدود کردن رشد اقتصادی ما هستند، لذا دست به تحریم میزنند و در پی آن هستند تا صاحبان اندیشه ما را ترور کنند.

وی ادامه داد: این استراتژی خشن نظام سلطه برای عدم دستیابی ما به حوزههای علمی جدید است. بنابراین اگر به سطحی از علم دست یابیم که بتوانیم، بدون اتکا به قدرتهای بزرگ به پیشرفتهایی در حوزههای مختلف دست یابیم، آنها با ما میجنگند و نبرد فیزیکی را برای محدود ساختن ما به عنوان یک استراتژی برای خود تعیین کردهاند.

سردار سلامی با اشاره به اینکه سرشت انقلاب و فرهنگ ما سرشتی تمدنی است، گفت: اگر ما مثل کره جنوبی، سوئیس و ترکیه نقش منطقهای و بین المللی نداشتیم، کاری به کار ما نداشتند. ولی چون ما همانند این کشورها نیستیم میبینیم که آنها به دنبال محدود ساختن ما در تمامی عرصهها هستند؛ در حالی که ما کشوری بزرگ، صاحب تاریخ با آرزوهای بزرگ و مکتب سعادت بخش، الهام بخش و فرهنگی پیشرفته که فناناپذیر است، هستیم.

وی یاداور شد: ما آموختهایم که در هر موضوعی که متمرکز شویم و از چالشهای آن نهراسیم و ثابت قدم بمانیم میتوانیم با مدیریت جهادی و الگوهای مدیریتی جهادی به موفقیتها و پیشرفتهای روز افزونی دست یابیم.

وی با اشاره به اینکه همه فرمولهای علمی در دستگاه آفرینش وجود دارد و سیستم خلقت انسان تعبیه شده است، خاطرنشان کرد: دین علم را تقویت میکند، مخصوصاً دین مبین اسلام. البته مسیحیت نیز چنین ویژگی دارد. به همین خاطر نیازمند تکیه بر مبانی دینی هستیم. زیرا خداوند آسمان و زمین را در تسخیر انسان قرار داده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار