صفار هرندی:

جنگ با التقاط از زمان شهید مطهری تا امروز ادامه دارد

مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: جنگ شهید مطهری با التقاط بود و امروزه نیز این جنگ ادامه دارد و ما نیز با التقاط درگیریم.
کد خبر: ۱۷۹۷۰
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۳ - 03May 2014

جنگ با التقاط از زمان شهید مطهری تا امروز ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، "محمدحسین صفارهرندی" مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران در مراسمی که به مناسبت سالروز شهادت شهید مطهری در سالن همایش حسینیه حضرت فاطمه الزهرا(س) سپاه محمد رسولالله(ص) تهران بزرگ برگزار شد، ضمن تبریک و گرامیداشت هفته معلم به دست اندرکاران تعلیم و تربیت، پیرامون جریانخای فکری که شهید مطهری در زمان حیاتش با آنها مبارزه میکرد، سخنرانی نمود.

وی افزود: جنگ شهید مطهری با التقاط بود و امروزه نیز این جنگ ادامه دارد و ما نیز با التقاط درگیریم. در آن زمان کسانی دنبال افزودن بر دین از جانب خودشان با از ناحیه مکاتب موازی که در کنار اسلام مطرح بود، تلاش میکردند که به زعم خودشان کمبودهای اسلام را از این طریق جبران کنند و برداشتشان این بود که اسلام به تنهایی کفایت برای هدایت اندیشهها و افکار و اراده جوامع را ندارد و باید چیزهایی بر آن افزود.

صفارهرندی تصریح کرد: استاد شهید مرتضی مطهری وقتی دید که اندیشههای ناپاک بر جوانان غلبه کرده است و به جای آنکه از اندیشههای ناب دینی دفاع کنند به دنبال اسلام مراکسیستی میروند با این آلودگی فکری به مبارزه برخاست و عاقبت در این راه جانش را هم فدا کرد.

وی اذعان کرد: در زمان شهید مطهری دور دور جریان سوسیالیستی مارکسیستی بود و میگفتند اسلام را باید با افکار مارکسیستی قاطی کرد و آمیزهای از اسلام و مارکسیست به وجود آورد، ولی بعد از انقلاب این جریان افول کرد و به تعبیر حضرت امام (ره) مارکسیسم به موزههای تاریخ پیوست. از آن به بعد اندیشهای که پی احیای باطل بود اسلام را با آمیزهای از مدیریت علمی مطرح کرد و اکنون نیز دین خداقلی را مطرح میکنند و معتقدند دین حداقلی یعنی اینکه دین را از حکم کردن در بابا مسائل روز و مسائل زندگی دور کنیم.

در این مراسم همچنین سرهنگ پاسدار رضوی معاون سیاسی سپاه محمد رسولالله(ص) با تشریح اقدامات این معاونت در سال گذشته، از تشکیل اتاق فکر و رصد شبهات، سوالات و ابهامات سیاسی و همچنین ارتباط مستمر با شبکههای دانشجویی و دانشآموزی خبر داد و افزود: رشذ کمی و کیفی شبکه هادیان سیاسی از اقدامات این معاونت است که در سال جدید نیز ادامه خواهد داشت.

در بخش دیگری از این مراسم نیز سرهنگ پاسدار زندی معاون تربیتی و آموزشی عقیدتی سیاسی نمایندگی ولی فقیه سپاه تهران بزرگ، ضمن ارائه گزارش جامع این معاونت در سال گذشته، بر تداوم اعزام پایوران به دوره های تربیت و تعالی، برگزاری دورههای حفظ قرآن کریم برای کارکنان وظیفه و پایور و برگزاری دورههای تربیت مربی قرآن کریم تاکید کرد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار