حجت‌الاسلام فقیه:

باید در راه توسعه اهداف شهیدان گام برداریم

رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش گفت: شهدا برای نظام، مردم و کشورهای همسایه پیام دارند و آن این است که نه‌تنها هدف اصلی و بزرگ شهدا را فراموش نکرد، بلکه در راه توسعه اهداف شهیدان گام برداشت.
کد خبر: ۱۸۱۷۱
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۲ - 05May 2014

باید در راه توسعه اهداف شهیدان گام برداریم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس، حجتالاسلام "سیدعلی فقیه" رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش در مراسم تشییع پیکر یک شهید گمنام در دانشگاه فرماندهی و ستاد (دافوس) ارتش اظهار کرد: شهادت یک موهبت الهی است و کسانی که به هر عنوان به بحث شهادت متصل شوند، بهترین مراتب را برای خود احراز خواهند کرد.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش افزود: تا زمانی که یاد شهیدان در جامعه ما وجود دارد برکتهای مادی و معنوی آنها به جامعه سرازیر خواهد شد.

وی ادامه داد: از فرماندهان ارتش سپاسگزاریم که این محفل را تشکیل دادهاند تا از یک نمونه شجاعت و ایثار استقبال کنیم.

فقیه تصریح کرد: همه شهدا برای نظام، مردم و کشورهای همسایه پیام دارند و آن این است که باید نهتنها هدف اصلی بزرگ شهیدان را فراموش نکرد، بلکه باید در راه توسعه اهداف شهیدان گام برداشت.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش با بیان اینکه یکی از ارزشهایی که شهیدان برای نظام جمهوری اسلامی ایران رقم زدهاند شعار "استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی" است، اظهار کرد: امروز باید استقلالی که در همه جهات نظام جمهوری اسلامی بهوجود آمده است را پاس بداریم. آزادی نیز به این معناست که اقتدار خود را حفظ کنیم و هیچگونه وابستگی به کشورهای دیگر نداشته باشیم و همواره با اتکا بر قدرت لایزال الهی گام برداریم.

وی تأکید کرد: پیروی و پشتیبانی از رهبر، حفظ تمامیت ارضی کشور، حجاب و نماز از جمله ارزشهایی هستند که به واسطه شهدا در جامعه ما رواج یافتهاند و باید همواره آنها را سرلوحه زندگی خویش قرار دهیم.

فقیه با بیان اینکه تشییع و خاکسپاری این شهید در یک محیط علمی و آموزشی به این معنی است که باید علم را یاد بگیریم و آن را توسعه دهیم، افزود: اگر در دوران جنگ به سلاح نظامی مسلح بودیم اکنون باید به سلاح ایمان و علم مجهز باشیم و از تجهیزات زمان بهرهمند بشویم.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش با اشاره به پیام شهیدان برای دشمنان و کسانی که قصد توطئه و سوء نیت به کشور را دارند، گفت: همه آحاد کشور با شهدا و آرمانهای آنها پیمان بستهاند و برای همیشه از تمامیت ارضی کشور و نظام دفاع خواهند کرد.

وی ادامه داد: مردم به واسطه خون شهدا و ادامه دادن راه آنها هرگز اجازه طراحی توطئه را به دشمنان نخواهند داد و همه تحت لوای ولایت فقیه از نظام دفاع خواهند کرد. تا زمانی که این بینش را داشته باشیم کسی جرأت نمیکند علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران توطئه کند.

حجتالاسلام فقیه در پایان خاطرنشان کرد: هماکنون وقتی به کشورهای همسایه نگاه میکنیم، به این نتیجه میرسیم که ما از امنیتی ستودنی برخورداریم که حاصل خون شهداست.

نظر شما
پربیننده ها