امیر گلفام در گفت‌وگو با دفاع مقدس:

تدفین شهدای گمنام در دانشگاه‌ها نمادی از پیوند علم و عمل است

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش گفت: در مراکز آموزش عالی، علم و عمل باید با هم همراه شوند و نقطه تلاقی این دو، وجود مبارک شهدای گمنام است.
کد خبر: ۱۸۱۸۸
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۴ - 05May 2014

تدفین شهدای گمنام در دانشگاه‌ها نمادی از پیوند علم و عمل است

امیر "ابراهیم گلفام" رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس ارتش در حاشیه مراسم تشییع و تدفین پیکر یک شهید گمنام در دانشگاه ستاد و فرماندهی ارتش (دافوس) در گفتوگو با خبرگزاری دفاع مقدس، با بیان اینکه دانشگاههای کشور، مراکز انسانسازی نظام هستند، اظهار کرد: دانشگاه فرماندهی و ستاد یکی از مراکز مهم ارتش جمهوری اسلامی است که افسران عالیرتبه برای گذراندن واحدهای دروس عملی و نظری فرماندهی، ستاد و دانشگاه جنگ در آن حضور پیدا کرده و دورههای مختلف را طی میکنند.

وی با اشاره به دفن پیکر یک شهید گمنام در این دانشگاه افزود: وجود پیکر مطهر شهید گمنام در این دانشگاه، برای دانشجویان که در واقع فرماندهان آینده ارتش هستند، در کنار آموزههای علمی و نظری که دارند، روحیهای معنوی ایجاد میکند تا هدفشان را بهتر تبیین کنند و بدانند در کجا خدمت میکنند و به چه جایی قدم گذشتهاند. آنها باید بدانند در زمانی نهچندان دور، رزمندگان در عرصه نبرد ناجوانمردانه در مقابل رژیم بعثی که با حمایت شرق و غرب به نظام اسلامی هجوم آورده بود، قهرمانانه جنگیدند.

گلفام ادامه داد: این مضوع باعث میشود دانشجویان در کنار دروس علمی و نظامی، روحیه و دانشی معنوی کسب کنند که شاید در هیچ کلاس درسی قابل تدریس نباشد.

وی تصریح کرد: در مراکز آموزش عالی، علم و عمل باید با هم همراه شوند و نقطه تلاقی این دو، وجود مبارک شهدای گمنام است.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس ارتش با اشاره به دفن شهدای گمنام در دانشگاههای سراسر کشور، اظهار کرد: جوانان ما بدانند بیشتر این شهدا در سنین جوانی به شهادت رساندند. بسیاری از شهدایی که احساس تکلیف کرده و با حضور در جبهههای دفاع مقدس این نظام را حفظ کردند، همسن دانشجویانی بودند که امروز در مقاطع مختلف در حال تحصیل هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دانشجویان باید قدر این ایثار و گذشت را بدانند و همیشه در مقابل هجمههای بسیاری که به منظور تخریب اذهان دانشجویان و علیه نظام انجام میشود به عنوان راهنمای فکری در نظر داشته باشند تا دچار اشتباه در مسیر حرکت خود نشوند.

نظر شما
پربیننده ها