سامان:

ساخت سریالی با موضوع "شهید چمران" در مرحله‌ تحقیقات است

جلیل سامان از ادامه‌ تحقیقات پیرامون زندگی شهید چمران برای ساخت سریالی 36 قسمتی و همچنین کارگردانی یک فیلم سینمایی خبر داد.
کد خبر: ۱۸۳۴۰
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۹ - 07May 2014

ساخت سریالی با موضوع

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس،"جلیل سامان "کارگردان سریال "ارمغان تاریکی" و برندهٔ جایزهٔ ویژهٔ جشنوارهٔ جامجم در گفتگویی پیرامون مراحل آمادهسازی و پیش تولید سریال شهید چمران گفت: در حال حاضر تحقیقات اولیه و خلاصه داستان هر قسمت آماده شدهاست و ما مشغول انجام تحقیقات تکمیلی پیرامون زندگی شهید چمران در کشورهای لبنان و آمریکا هستیم. در این تحقیقات برخی از همرزمان و شاگردان و نزدیکان شهید چمران ما را همراهی میکنند.

کارگردان سریال "پروانه" پیرامون زمان آغاز تصویربرداری این سریال اظهار داشت: با توجه به اینکه ما برای آغاز ساخت این مجموعه باید به یک متن بسیار قوی و درشان شهید چمران برسیم، و باید برای هر ۳۶ قسمت سریال حرف جذابی برای گفتن داشته باشیم، پیرامون آغاز فیلمبرداری میتوانم بگویم که نه این زمان دور است و نه نزدیک.

کارگردان مجموعه "قصه قرارگاه" پیرامون چرایی ساخت سریالی با موضوع شهید چمران و چگونگی شکلگیری چنین دغدغهای افزود: سالها پیش من دستیار کارگردان مستند "بازسازی سوسنگرد" به کارگردانی آقای "گلبن" بودم که برای مجموعهٔ "روایت فتح"ساخته میشد.

زمانی که برای این مستند مصاحبههایی با رزمندگان جنگهای نامنظم میگرفتیم، آنها حرفهای بسیار جالبی راجع به شخصیت شهید چمران میزدند. بعدها من طرح ساخت مستندی با موضوع شهید چمران را ارئه کردم که خیلی از آن استقبال نشد و گفتند که با این موضوع مستندهای زیادی ساخته شده.

وی پیرامون فیلم "چ" ساختهٔ "ابراهیم حاتمیکیا" عنوان کرد: خیلی علاقهمندم این فیلم را ببینم اما میخواهم بعد از نگارش سکانس دلاوریهای چمران در شهر پاوه در سریال خودم، فیلم "چ" را ببینم.

کارگردان فیلم سینمایی "وقت بودن" پیرامون ساخت فیلم سینمایی تا قبل از آغاز ساخت سریال شهید چمران گفت: احتمالا به زودی ساخت فیلمی سینمایی با موضوع رابطهٔ انسان با خدا را برای مخاطبان جهانی آغاز خواهم کرد.

نظر شما
پربیننده ها