جانشین سازمان بسیج عشایر کشور خبر داد

راه‌اندازی کارگاه‌های آموزشی اقتصاد مقاومتی عشایر

جانشین سازمان بسیج عشایر کشور، از راه ‌اندازی کارگاه­‌های آموزشی اقتصاد مقاومتی و تعاونی­‌های عشایری خبر داد.
کد خبر: ۱۸۴۱۸
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۹ - 07May 2014

راه‌اندازی کارگاه‌های آموزشی اقتصاد مقاومتی عشایر

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، "احمد سعیدی" جانشین سازمان بسیج عشایر کشور در گفتوگویی، از راه ­اندازی کارگاه­های آموزشی اقتصاد مقاومتی و تعاونی­های عشایری خبر داد.

وی افزود: نامگذاری شعار سال با عنوان "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی"، قطعاً تدبیر حکیمانه ­ای است که از سوی رهبر معظم انقلاب متناسب با تهدیدات و فرصتهایی که کشور را در سطح ملی و فراملی داشته اتخاذ شده است و ما هم به عنوان سربازان و لبیک­ گویان به فرامین مقام معظم رهبری در سطح خود تلاش و کوشش خود را برای محقق شدن این مطالبه به حق به کار خواهیم گرفت.

جانشین سازمان بسیج عشایر کشور با اشاره به سخن اندیشمندان و صاحب نظران در خصوص ویژگی های اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد: زندگی عشایری مصداق بارز اقتصاد مقاومتی است و اقتصاد مقاومتی در جامعه عشایر سخت کوشی و تولید با تکیه بر منابع داخلی است.

وی اذعان کرد: جامعه عشایر قادر است مایحتاج اولیه زندگی خود را تأمین کند از آنجائیکه سبک زندگی در جامعه عشایر به دور از تجملات و تشریفات است کمترین واردات و وابستگی­ها در جامعه عشایر دیده میشود.

سعیدی خاطر نشان کرد: در جامعه عشایر مبنا را بر افزایش تولید گذاشته ­ایم برنامه­هایی را جهت حمایت و هدایت و همکاری با مبتکرین و خلاقان در حوزه تولید عشایر داریم، هزینه ثبت تعاونیهای عشایری را در راستای اقتصاد مقاومتی پرداخت می­ کنیم.

وی عنوان کرد: کارگاه ­های آموزشی به تعداد حوزه ­های مقاومت بسیج عشایری راه ­اندازی میشود به گونه ­ای که در هر سرزمین عشایر یک مربی اقتصاد مقاومتی جهت حمایت معنوی از کارآفرینان وجود داشته باشند و در ابلاغیهای به رده­های بسیج عشایری اعلام شد با هدف تولید مضاعف، فراخوان طرح­های مبتکرانه­ای داشته باشند.

سعیدی تاکید کرد: به دنبال طرحهای خرد و زود بازده و تولیدی هستیم هر کسی در جامعه عشایر و متناسب با مشاغل جامعه عشایری طرح ارائه نماید بسیج عشایری از آن حمایت مادی و معنوی میکند.

جانشین سازمان بسیج عشایر کشور با بیان هدف اصلی راه ­اندازی کارگاه­های آموزشی اقتصاد مقاومتی و تعاونی­های عشایری، تصریح کرد: هدف از راه ­اندازی کارگاه آموزش اقتصاد مقاومتی این است که به تعداد حوزه­های عشایری که در سطح کشور داریم، هر حوزه یک نفر در کارگاه شرکت نماید آموزشهای لازم داده شود به گونه ­ای که بتوانند در حوزه سرزمینی خود پاسخگوی سئوالات و حل مشکلات مراجعه ­کنندگان و کارآفرینان باشند.

وی با توجه به ظرفیت این کارگاه ­های آموزشی و نحوه پوشش، تصریح کرد: کارگاه آموزشی به طور متمرکز به تعداد حوزه ­های بسیج عشایری است که حدود ۱۵۰ نفر در این کارگاه شرکت می­ کنند و به گونه­ای که هر کدام از این افرادی که در کارگاه شرکت می­ کنند پس از پایان کارگاه، در حوزه ­های عشایری مربوطه کلاسهای آموزشی و توجیهی راه ­اندازی می­ کنند.

سعیدی در پاسخ به اینکه این کارگاه ­ها در چه استان­هایی فعال می­ شود، اذعان کرد: هنوز تصمیم قطعی برای محل برگزاری این کارگاه اتخاذ نشده است و به احتمال زیاد با توجه به اینکه باید دسترسی همه استانها و ایاب و ذهاب تسهیل شود در تهران یا یکی از استانها ی مرکز کشور برگزار می­ شود.

جانشین سازمان بسیج عشایر کشور اظهار کرد: بسیج عشایری برنامههای متنوع و متعددی هر ساله برگزار میکند اما با توجه به شعار سال، اولویت برنامهها با دو محور اقتصاد و فرهنگ است، برنامههای زیادی در حوزه فرهنگ پیش بینی و اجرا میکنیم به طور مثال همایش راهیان نور، جشنوارهها مسابقات فرهنگی، هنری، ورزشی، یادوارهها و شورای ماهانه امر به معروف و جهاد فرهنگی و طرح مقابله با آسیبهای ماهواره از جمله برنامههای فرهنگی است که در تمام ردههای بسیج عشایری قابل اجرا است.

وی افزود: در حوزه اقتصاد، شورای جهاد اقتصادی را راه اندازی میکنیم و با سازمانهای فنی و حرفهای کشور در حال رایزنی هستیم که در حوزه زنان و صنایع دستی کارگاههای آموزشی را راه اندازی نماییم.

سعیدی با اشاره به دیگر برنامه ­های این سازمان در راستای انتخاب این سال به نام "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" گفت: با توجه به اینکه عنصر اصلی اقتصاد در جامعه عشایر دام می­باشد برنامه­هایی را جهت آموزش دو قلوزایی و چندقلوزایی با مراکز علمی در دستور کار داریم که انشاءالله بتوانیم به جامعه عشایر خدمتی کرده باشیم و از علم و فنآوری روز در افزایش تولید در جامعه عشایر بهره ­برداری بیشتری کرده باشیم.

وی در مورد مواضع بسیج عشایر در حوزه سیاسی و مطالباتش افزود: قدر مسلم این است که بسیجیان حتماً مبارزه با مفاسد اقتصادی و رانت­ خواری را از دولت محترم مطالبه خواهند کرد چرا که بسیجیان مفسدین اقتصاد را مانع تحقق اقتصاد مقاومتی می­ دانند و اجازه نخواهند داد صاحبان ثروت و قدرت اهداف متعالی نظام و انقلاب را چنبره بزنند و از مسیر خود منحرف کنند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار