نویسنده کتاب من زنده‌ام:

"من زنده‌ام" تلنگری است تا دفاع مقدس فراموش نشود

"من زنده‌ام" بیانگر خاطرات معصومه آباد یکی از چهار زن اسیر دفاع مقدس است. آباد می‌گوید فکر می‌کرده است که آخرین نفری است که خاطرات دفاع مقدس را می‌نویسد، اما به محض شروع متوجه شده است که چه مسیر درازی باقی مانده است.
کد خبر: ۱۸۴۲۴
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۸ - 07May 2014

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، کتاب من زندهام که روایتی است روشن از ۴ سال اسارت معصومه آباد و به قلم خود وی به چاپ رسیده است به چاپ سی و دوم رسید.

کتاب «من زندهام» بیانگر خاطرات معصومه آباد یکی از چهار زن اسیر دفاع مقدس است. معصومه آباد به مدت ۲ سال در زندان ابوغریب و الرشید مفقود الاثر بوده است و ۲ سال در اردوگاه اسرا به سر برده است. رهبر معظم انقلاب کتاب «من زندهام» را در مدت دو روز خواندهاند و از آن تعریف کردهاند.

معصومه آباد نویسنده این کتاب در گفتگویی گفت: یکی از انگیزههایی که باعث شد من قلم به دست بگیرم و شروع کنم به نوشتن، سخنرانیهای مقام معظم رهبری بود که اشارهٔ خیلی صریحی داشتند بر سند سازی خاطرات دفاع مقدس و تاکید داشتند که این خاطرات باید نوشته شود و بسیار مصر بودند بر اینکه خاطرات آزادگان باید نوشته و گفته شود. با توجه به اینکه در طول دوران دفاع مقدس چهارنفر خانم اسیر بودند و هیچ اثر مستندی از خاطرات اسارت خانمها در جنگ گفته نشده بوده تصمیم گرفتم که خاطرات خود را بنویسم، اگر چه این کار خیلی سخت بود اما چون رهبر انقلاب براین مسئله تاکید داشتند تصمیم به نوشتن آن گرفتم.

نویسنده کتاب «من زندهام» بیان داشت: من فکر میکنم به دلیل اینکه نسل امروز سالهای ابتدایی تاریخ جمهوری اسلامی را ندیده است، با این برهه تاریخی و خیلی از مواضعی را که ما بر آن مقاومت میکنیم ناآشناست. من در این کتاب تلنگری زدهام بر اینکه فراموش نکنیم و به طور کلی یک یادآوری از دوران دفاع مقدس است. «من زندهام» در واقع یک نماینده از یک نسل است؛ این کتاب صدای یک نسلی که میخواهد بگوید من هنوز زندهام و بر مواضع خودم پایدار هستم.

وی در ادامه گفت: در ابتدا که شروع به نوشتن کرده بودم، فکر میکردم که شاید آخرین نفری باشم که خاطرات جنگ را مینویسم و تقریبا همه خاطرات جنگ گفته شده است. اما دیدم که این کتاب همچون تنور داغی است که بلافاصله پس از چاپ به فروش میرسد؛ این نشان دهنده این است که مردم کشور تشنهٔ شنیدن خاطرات دفاع مقدس هستند و این استقبال مردم در واقع خلا فرهنگی کشور را در حوزه دفاع مقدس نشان میدهد.

معصومه آباد به لزوم الگوسازی برای جوانان اشاره و تشریح کرد: نسل امروز ما به دنبال یک الگوی زنده و باور پذیر است. هنگامی باورپذیری یک الگو در یک نسل محقق میشود که بتواند آن را با جامعه امروز تطبیق دهد. من خودم را به عنوان الگو نمیدانم و همیشه به بزرگانی که دین و قرآن به من معرفی کرده است تاسی میکنم ولی فکر میکنم برای الگو پذیری باید یک چیز را مشق کنیم و هر روز الگو را به جامعه معرفی کنیم.

عضو شورای شهر تهران در پایان اظهار داشت: جامعه فرهنگی ما رسالت بزرگی به دنبال دارد زیرا فرهنگ دریچهٔ ورودی همهٔ رفتارهای جامعه ماست. زیربنای همه چیز ما فرهنگ است. کتاب نیز یک رسالت بسیار عظیم است. من تا زمانی که این کتاب را ننوشته بودم معجزه کتاب و کلمه را درک نکرده بودم، اما بعد از اینکه این کتاب را نوشتم به این پی بردم که چرا معجزه پیامبر ما کتاب است؛ کلمات به خوبی میتواند تغییرات بزرگی را در جامعه ایجاد نمایند.

لازم به ذکر است که کتاب «من زندهام» توسط انتشارات بروج به چاپ رسیده است و ازغرفه این انتشارات در نمایشگاه بین المللی کتاب، جنب غرفه نگاه قابل دسترسی است.

نظر شما
پربیننده ها