محمدحسین صفارهرندی:

برخی با نام آزادی به چارچوب‌های دینی حمله می‌کنند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: یکی از ویژگی‌های بارز شهید مطهری احساس مسئولیت در مقابله با انحرافات و کژاندیشی‌های در دین بود.
کد خبر: ۱۸۴۹۱
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۱ - 09May 2014

برخی با نام آزادی به چارچوب‌های دینی حمله می‌کنند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، "محمدحسین صفارهرندی" که به مناسبت هفته معلم در جمع استادان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی شوشتر حضور یافته بود درسخنانی با اشاره به ویژگیهای منحصر به فرد شهید مطهری گفت: یکی از ویژگیها و برجستگیهای مهم این معلم شهید جنبه تعقلی و حکمت وی بود که با برخورداری از این خصیصه بسیار بارز توانست فهم و درک فلسفه را برای مشتاقان و جویندگان این علم آسان کند چرا که وی نه فقط بر فلسفه اسلامی تسلط کامل داشت بلکه به خوبی فلسفه غرب و فلسفه مارکسیستی را میشناخت و بر آن مسلط بود.

وی تصریح کرد: شهید مطهری درعین برخورداری از بعد عقلانی وتعقلی؛ انسانی فوق العاده احساسی و معنوی بود به گونهای که همین انسان استدلالی و منطقی در ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) درسخنرانی و روضه خود چنان گریه میکند که مخاطب باور ندارد این خطیب و روضه خوان همان مرد منطقی و استدلالی است.

این تحلیلگر مسائل فرهنگی استاد شهید مرتضی مطهری را انسانی ذو وجهین توصیف کرد که درکنار جنبه عقلانی واستدلالیش، از جنبه عاطفی و احساسی فوق العادهای نیز برخوردار است و گفت: شهید مطهری قبل از انقلاب در فضایی زندگی میکرد که دین جنبه اجتماعی خود را از دست داده بود و در این فضا نشریاتی مانند مجله زن روز نیز منتشر میشد که مروج بیبند وباری، خیانت و مدگرایی بود و این مرد علم و تقوی برخلاف باور متدینین زمان درهمین مجله زن روز که مظهر رواج فساد بود مقالاتی در تبیین اسلام ناب و تحلیلهای جامعی از دین واقعی منتشر میکرد.

وی با اشاره به فضای عمومی سینمای قبل از انقلاب که فضایی فاسد و ضد اخلاقی بود، خاطرنشان کرد: شهید مطهری بواسطه ضرورتی که احساس میکرد در مقام نقد فیلمهای سینما برآمد و به رغم اینکه در آن زمان متدینین جامعه سینما را منفور وضد دین میدانستند وی به نقد فیلمهای موجود میپرداخت و هراسی هم نداشت.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی زندگی و تفکرات شهید مطهری را مبنا و معیاری برای تمیز دادن اسلام واقعی از اسلام انحرافی دانست و گفت: یکی از ویژگیهای بارز این استاد شهید احساس مسئولیت در مقابله با انحرافات و کژاندیشیهای در دین بود بطوری که مثلا در دهه ۵۰ که تفکر مارکسیستی در جامعه بویژه در دانشگاهها و بین جوانان پر رنگ شده بود و حتی دربین بعضی مذهبیها هم رسوخ کرده بود شهید مطهری با تمام توان خود بر علیه این تفکر منحرف به پا خاست و مبارزه کرد تا جایی که جان خود را هم سر این کار گذاشت.

وی افزود: شهید مطهری قبل از انقلاب و بعد از انقلاب و حتی بعد از شهادت نیز مظلوم واقع شد به گونهای که حتی بسیاری از نیروهای مذهبی که بعضا خودشان را پیرو خط امام میدانستند اعتقادی به انقلابی بودن شهید مطهری نداشتند وزمانی که حضرت امام(ره) پس از شهادت این فیلسوف و اسلامشناس معاصر از شهید مطهری به عنوان حاصل عمر و پاره تن خود یاد کردند تازه این افراد به خود آمدند و متوجه اشتباه خود و ظلمی که به این شهید والامقام کردند، شدند. هرچند باز افرادی بودند وهستند که همچنان آقای مطهری را باور ندارند اما درلوای تسلط به تفکرات مطهری، اندیشهها و افکار وی را مورد حمله قرار میدهند.

صفارهرندی با اشاره به اینکه شهید مطهری زمانی علیه تفکرات مارکسیستیها مبارزه میکرد اظهار کرد: اگر دراین زمان زنده بود با تفکرات لیبرالی به مقابله برمیخاست و امروز ما با جماعتی سر و کار داریم که به اسم آزادی چارچوبهای عقلانی و دینی را مورد هجوم قرار میدهند و به نام حقانیت، تعبد و خداپرستی را نشانه گرفتهاند و اینها از همان دست افرادی هستند که در دهه ۶۰ امام راحل را ساده لوح میدانستند که پیچیدگیهای سیاست را نمیداند اما امروزهمینها آنچنان به غرب آویزان شدهاند که حتی خود را سگ زنجیری غرب توصیف میکنند.

نظر شما
پربیننده ها