فرمانده سپاه استان همدان خبر داد

افزایش ۴۵ درصدی طرح‌های امنیت اخلاقی در همدان

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان از افزایش ۴۵ درصدی اجرای طرح‌های ارتقا امنیت اخلاقی در سال ۹۲ خبر داد و گفت: طرح جامع استمرار و ارتقا امنیت اخلاقی استان تهیه شده و به شهرستانها برای اجرا ابلاغ شده است.
کد خبر: ۱۸۷۰۵
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۵ - 11May 2014

افزایش ۴۵ درصدی طرح‌های امنیت اخلاقی در همدان

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار "غلامعلی ابوحمزه" فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به انتخاب هشت اولویت کاری خانواده، آموزش و پرورش، مراکز آموزش عالی، ادارات، کارخانجات، هیئات مذهبی و اصناف در ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر همدان اظهار کرد: برای موفقیت در امر فرهنگ سازی در امر به معروف و نهی از منکر باید تمامی اقشار جامعه را وارد میدان کنیم و در این بین ستاد استانی تنها نقش نظارتی داشته باشد.

وی با بیان اینکه ۴۳۱ تیم تذکر لسانی در استان راه اندازی شده است، تصریح کرد: در سطح کشور ۴۰ شهر برای اجرای امر به معروف و نهی از منکر به عنوان پایلوت انتخاب شدهاند که چهار شهر تویسرکان، کبودراهنگ، بهار و فامنین از استان همدان در این لیست قرار دارد.

سردار ابوحمزه با اشاره به اینکه پوشش بانوان در ۱۷ مرکز خرید همسان سازی و ساماندهی شده است، گفت: بیشتر به دنبال فرهنگ سازی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه هستیم تا از این طریق بتوان به اهداف مورد نظر برسم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه برخی از مساجد استان فعال نیستند، گفت: برای مقابله با هجمه فرهنگی دشمن باید از سنگر مسجد بهره برد.

سعید گلستانی افزود: دشمن ۱۰ فرمان برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران در دستور کار دارد که چند بند گسترش ابتذال، جا به جایی و تغییر ارزشها، ترویج سبک زندگی غرب و سست گردن بنیان خانواده در حوزه فرهنگی است.

وی تصریح کرد: دشمن به دنبال تضعیف فرهنگ ایثار و شهادت، ولایت فقیه، بسیج، سپاه و مردم بوده که نتیجه آن افزایش مصرف و قاچاق موادمخدر، قاچاق مشروبات الکی در داخل ایران، نزاعهای خانوادگی و فقر است.

گلستانی اعلام کرد: مهمترین سنگر برای مقابله با این هجمهها مساجد هستند ولی متاسفانه در حال حاضر مساجد همگی فعال نیستند و باید در این راستا گامهای جدی برداشته شود.

رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی انتظامی همدان از افزایش ۳۳ درصدی دستگیری و معرفی به مراجع قضایی در زمینه طرح ارتقا امنیت اخلاقی در فروردین ماه امسال خبر داد.

سرهنگ علی رحیمی شامگاه گذشته در ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر استان همدان اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۳ درصد در دستگیری و معرفی افراد به مراجع قضایی در زمینه اجرای طرح ارتقا امنیت اخلاقی افزایش عملکرد داشتهایم.

وی افزود: همچنین در این مدت ۵۱۸ درصد در گرفتن تعهد از متخلفان و ۶۱۰ درصد در توقیف خودروهای مزاحم و ایجاد کننده آلودگی صوتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش عملکرد داشتهایم.

سرهنگ رحیمی درباره عملکرد پلیس اطلاعات و امینت عمومی نیز تصریح کرد: سال گذشته نسبت به مدت مشابه در سال ۹۱ نیز ۸۰ درصد در دستگیری و معرفی افراد به مراجع قضایی، ۱۸ درصد در اخذ تعهد کتبی و ۱۶۲ درصد در توقیف خودروهای متخلف افزایش عملکرد داشتهایم.

وی از افزایش ۴۵ درصدی اجرای طرحهای ارتقا امینت اخلاقی در سال ۹۲ خبر داد و گفت: طرح جامع استمرار و ارتقا امنیت اخلاقی استان تهیه شده و به شهرستانها برای اجرا ابلاغ شده است.

رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی انتظامی همدان اعلام کرد: آموزشهای لازم به نیروها در زمینه رفتار، ادبیات، شیوه برخورد با متخلفان داده شده تا عملکرد بهتری را در این زمینه داشته باشند.

نظر شما
پربیننده ها