کتاب «جنگ شهرها و دفاع موشکی» در دسترس علاقمندان

کد خبر: ۱۹۶۴۴۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۲ - 07October 2012
کتاب «جنگ شهرها و دفاع موشکی» بررسی تحلیل حوادث سیاسی، نظامی و اجتماعی دوران جنگ نوشته محمد حسین پیکانی منتشر شد.

به گزارش ساجد ، این کتاب اولین کتاب در موضوع جنگ شهرها در دوران جنگ تحمیلی عراق علیه ایران است. در این کتاب، جنگ شهرها و عملیات مقابله به مثل رزمندگان موشکی با نگاه به رخدادها و پیامدهای اجتماعی، سیاسی و نظامی جنگ از تاریخ بهمن ماه 1363 تا 31 فروردین 1367 مورد بررسی و تجریه قرار گرفته است.

این کتاب پژوهشی بر پایه‌ی واقعیت‌ها و رخدادهای سیاسی، اجتماعی و نظامی جنگ، طی مقطع زمانی 1359 تا 1367 در سه بخش با عناوین «جنگ شهرها و کلیات آن»، «جنگ شهرها از شکل‌گیری تا اوج» ، «جنگ شهرها و روند پایان جنگ» تنظیم و نوشته شده است:

در بخش اول با عنوان «جنگ شهرها و کلیات آن» تعریف و مفاهیم و اصطلاحات جنگ شهرها و اهداف و مقاصد و زمینه‌های آغاز جنگ شهرها مورد بررسی قرار گرفته است و در ادامه‌ آن مسایل روانی و اجتماعی جنگ شهرها توضیح داده شده است.

در بخش دوم، تحت عنوان «جنگ شهرها از شکل‌گیری تا اوج» چهار مقطع از جنگ شهرها بررسی شده و دلایل شروع و چگونگی پایان هر مقطع مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و در پایان، تعداد پرتاب‌های انجام یافته در آن مقطع به تفکیک در جدولی نشان داده شده است.

«جنگ شهرها و روند پایان جنگ» بخش پایانی کتاب است که ضمن توضیح مقاطع پنجم و ششم جنگ شهرها، به طور اجمالی به ارتباط جنگ شهرها با قطعنامه 598 و روند پایان جنگ پرداخته شده است.

در این بخش به وضعیت سیاسی و نظامی حاکم بر دو کشور ایران و عراق، دلایل پذیرش قطعنامه 598 از سوی ایران و همچنین شرایط جبه‌های جنگ بعد از پذیرش قطعنامه و در نهایت، پایان جنگ و تاثیر دفاع موشکی بر آن، مورد بررسی قرار گفته است.

کتاب «جنگ شهرها و دفاع موشکی» نوشته محمد حسین پیکانی از سوی انتشارات صریر (وابسته به بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس) در شمارگان سه هزار نسخه و به قیمت 5500 تومان منتشر شده است.

علاقه‌مندان برای تهیه کتاب‌های منتشر شده از سوی نشر «صریر» می‌توانند با شماره تلفن 66954108 یا فروشگاه «صریر» در خیابان انقلاب، روبه روی درب اصلی دانشگاه تهران شماره 96/13 مراجعه کنند.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار