«راز رجعت» ، روایت شهید گمنام حمیدرضا ملاحسنی

کد خبر: ۱۹۶۴۸۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۴ - 10October 2012
نگاهی به زندگی، مجاهدت و رجعت پرستوی گمنام شهید «حمیدرضا ملاحسنی» با عنوان «راز رجعت» به کوشش «ربابه امانی» منتشر شد.

به گزارش ساجد، شهید «حمیدرضا ملاحسنی» در پنجم مرداد سال 1344 در خانواده‌ای متدین و انقلابی در تهران چشم به جهان گشود و تحت تربیت مکتب عاشورایی امام خمینی (ره) رشد کرد.

وی در سن 17 سالگی عازم جبهه و مناطق عملیاتی شد و در عملیات والفجر 4 در حالی که 18 سال از بهار زندگانی‌اش می‌گذشت، به دست دشمن بعثی به شهادت رسید و پیکر مطهرش مفقود گشت.

در اوایل سال 1389 پیکر دوازده شهید معظم در عملیات توسعه شهر مرزی «سید صادق» عراق کشف و در مراسم با شکوهی به جمهوری اسلامی ایران تحویل داده شد؛ پیکر سه تن از این شهدای عزیز با درخواست شهرداری تهران و موافقت کمیته جستجوی مفقودین با حضور مردم تهران در 12 مهر 89 همزمان با سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) در بوستان نهج‌البلاغه واقع در منطقه پونک تهران تشییع و به خاک سپرده شدند.

از تاریخ 12 مهر 89 خانواده و بستگان شهید حمیدرضا ملاحسنی بر اساس رویاهای صادقه‌ای که قبل و بعد از تدفین شهدا در بوستان نهج‌البلاغه مشاهده کرده بودند و با واقعیت امر مطابقت می‌کرد، همچنین بر اساس مدارک و اسناد به دست آمده خواستار انطباق هویت شهید بر روی قبر گمنام شدند.

بر این اساس و در تحقیقات میدانی از مراجع مربوطه، برای خانواده شهید ملاحسنی این اطمینان حاصل شد که یکی از شهدای گمنام تدفین شده در بوستان نهج‌البلاغه شهید حمیدرضا ملاحسنی است که با عنوان پیک گروهان شهید باهنر در گردان عمار لشکر 27 محمد رسول‌الله (ص) تحت فرماندهی شهید والا مقام محمد ابراهیم همت به همراه پدرش در جبهه شرکت داشته و در 12 آبان 62 در جریان عملیات والفجر 4 در منطقه کوهستانی پنجوین عراق مجروح و به همراه تنی چند از هم‌رزمان بهدست نیروهای بعثی افتاده است.

طبق اعلام نیروهای اطلاعاتی ایران، بعثی‌ها مجروحان را به شهادت رسانده و در شهر سید صادق عراق به خاک سپرده بودند، به این ترتیب در 12 دی 89 مراسم یادبودی با حضور مسئولان کشوری و لشکری، سرداران دفاع مقدس، ه‌م‌رزمان و خانواده شهید و خیل عظیم مردم در بوستان نهج‌البلاغه در جوار مزار شهید حمید رضا ملاحسنی و دو شهید گمنام برگزار شد.

درروز جمعه 12 آذر سال 89 این مکان مقدس به قدوم مبارک ولی امر مسلمین آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدظله العالی) متبرک شد و معظم‌له در جریان کرامت و اعلام هویت شهید قرار گرفتند.

کتاب «راز رجعت» نگاهی به زندگی، مجاهدت و رجعت شهید بزرگوار حمید رضا ملاحسنی است، در این مجموعه تلاش شده رویاهای صادقانه و جریاناتی که منجر به اعلام هویت شهید شده است به ترتیب بازگو، مورد بررسی و دقت نظر قرار گیرد.

این اثر دارای هفت فصل نظیر «آشنایی با خانواده»، «اعلام هویت شهید»، «از زندگی تا شهادت»، «خاطرات همسایه‌ها»، «خاطرات دوستان»، «خاطرات هم‌رزمان» و «عکس‌ها و اسناد» است.

نشر «صریر» کتاب «راز رجعت» نوشته «ربابه امانی» را در 216 صفحه و با قیمت 4500 تومان منتشر و روانه بازار نشر کرده است.
نظر شما
پربیننده ها