مجموعه «در خیابان مقاومت» منتشر شد

کد خبر: ۱۹۶۵۹۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۵ - 21October 2012
مجموعه طرح ها و نمایشنامه های خیابانی دفاع مقدس با عنوان ((در خیابان مقاومت)) به کوشش ایرج افشار، حفیظ الله رفیعی و محمدرضا الوند توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس به چاپ رسید.

در یادداشت ناشر آمده است : در تئاتر بیرونی و محیطی از روزهای آغازین جنگ در پناه گاه ها فعال تر شد و بعدها عرصه ی فعالیت ها را به سطح شهرها و حتی جبهه های جنگ تعمیم و گستردش داد. اهمیت و تاثیر گذاری آن باعث شد تا توجه گروه های کثیری از اهالی تئاتر به این قسم از هنرهای نمایشی معطوف شده و تجربیات ارزنده ای در این مسیر کسب شود. تا جایی که هر روزه تئاتر دفاع مقدس را بیشتر با تئاترهای خیابانی می شناسند.

پس از سه دهه از شکل گیری جریان تئاتر خیابانی می گذرد و معاونت هنری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با انتخاب هیئت کارشناسی و انتخاب متون به جمع آوری و تدوین نخستین جلد ازمتون و طرح های خیابانی تئاتر دفاع مقدس نمود تا از این طریق بخشی از مطالبات گروه های تئاتر خیابانی کشور پاسخ داده شود.

کتاب مجموعه در خیابان مقاومت به مباحثی هم چون تئاتر خیابانی در جهان و ایران پرداخته و طرح های متنوع از نویسندگان مطرح در عرصه نمایشنامه نویسی هم چون میثم سر آبادانی، امیر حسین شفیعی، باب الله عزیزپور، سلمان فرخنده، نرگس خاکسار، مجتبی مرادی، محمدرضا الوند، ایرج افشاری اصل، سید تیمور حیدری، ابوذرچهل امیرانی، جمشید عسگری، علیرضا دهقانی، ماندانا عبقری، فرامرز قلیچ خانی، محمد مظفری، آرش منصور، حمید رضا میرزایی زاده و غریب منوچهری را جمع آوری کرده است.

اولین گروه تئاتر خیابانی بعد از انقلاب در ایران در سال 1367 در جشنواره بین المللی کانادا شرکت کرد.پردازش جدی و رسمی تئاتر خیابانی در ایران در سال 1373 صورت گرفت. در این سال سیزدهمین جشنواره تئاتر فجر برگزار شد و و برای نخستین بار گروه های تئاتر خیابانی به طور رسمی در جشنواره فجر به اجرا پرداختند. تئاتر خیابانی با شتاب چشمگیری در ایران فعال تر شد تا جایی که در سال 1379 بیش از 5000 اجرا توسط مردم دیده شد.

مجموعه در خیابان مقاومت توسط سید محمود خیر الامور باز بینی و کنترل محتوایی شده و در 333 صفحه با شمارگان3000 نسخه و به قیمت80000 هزار ریال منتشر گردیده و در بازارنیز عرضه شده است.

علاقمندان جهت دریافت کتاب می توانندبه تهران، خیابان بهشتی، خیابان شهید سرافراز، کوچه حق پرست، پلاک 18، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، معونت هنری مراجعه نمائید و یا با تلفن 88528905تماس حاصل نمائید.
نظر شما
پربیننده ها