توجيه خانواده

کد خبر: ۱۹۶۵۶۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۹ - 17October 2012
سيدمحمد ميررفيعي، از فرماندهان واحد مخابرات دوران دفاع مقدس است، با اين وجود بيشتر خودش را بيسيمچي سالهاي جنگ سردار شهيد نورعلي شوشتري ميداند.

سردار شوشتري يكي از فرماندهاني بود كه به نظرم در طول مدتي كه در جبهه خدمت كردم، كمتر ارتباط داشت. يعني او تقريبا كارش را طوري تنظيم ميكرد كه اگر قرار بود، يك ماه در منطقه باشد يا مثلاً تا پايان عمليات، اصلاً زنگ نمي زد.

خوب يادم هست در يكي از محورها، يكي از فرماندهان از خط عبور كرد و داخل خاك عراق شد. خط بسته شد و عراقيها آنها را محاصره كردند. نزديك 3 ماه داخل خاك عراق بودند. خانوادهايشان چندين بار زنگ زدند و خيلي دلتنگ شده بودند و مي گفتند حتما اسير يا شهيد شده است كه ما مجبور شديم صداي فرماندهي را از طريق بيسيم و يك تلفن ديگر به گوش خانوادهشان برسانيم. ما گوشي بيسيم را جلوي بلندگوي پاور صوت بيسيم گذاشته بوديم و فرماندهي با خانوادهشان حرف زدند.

اما اصلا يادم نمي آيد كه خانواده سردار شوشتري با اين كه ايشان هم در همين زمانها در ماموريتهاي طولاني مي رفتند، تماس بگيرند، مثل اينكه سردار شوشتري خانواده را توجيه كرده بود كه و بايد در عمليات همه فكر و ذهن خود را براي ماموريتش معطوف كند. اما هميشه به ما مي گفت همه نيروهاي بسيجي هر چقدر نياز دارند به خانه شان زنگ بزنند.

سيدمحمد ميررفيعي – به نقل از کتاب «آخرين پست در کشيک هشتم»



نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار