استاد دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی:

مقاومت سوریه دست آموزی برای کشورهای منطقه/ جنگ در سوریه توطئه علیه ایران است

استاد دانشگاه و کارشناس مسائل سیاست خارجی گفت: بحران سوریه که از 2 سال پیش تاکنون شروع و با شدت ادامه یافته است، درس های عبرت آموزی به ملت های منطقه و جهانیان عرضه کرده است.
کد خبر: ۱۹۷
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۷:۵۵ - 29May 2013

مقاومت سوریه دست آموزی برای کشورهای منطقه/ جنگ در سوریه توطئه علیه ایران است

داوود آقایی در گفت وگوی اختصاصی با خبرگزاری دفاع مقدس اظهار داشت: باتوجه به فشار و توطئه های قدرت های بزرگ و عوامل آنها در منطقه  برای سرنگونی دولت بشار اسد، مقاومت جانانه دولت  به کمک مردم سوریه توانسته است همه این توطئه ها را خنثی کند، به نحوی که آمریکا ودیگر متحدانش امیدوارهستند درکوتاه مدت رژیم بشار اسد سرنگون شود و اکنون که شرایط را تغییر یافته می بینند و اهداف خودشان را نامحقق می دانند، در تدارک برگزاری ژنو2 و اتخاذ راهکارهای جدیدی هستند.

وی ادامه داد: این چیزی نیست مگر تدبیر مقاومت و تلاش در جهت خنثی کردن توطئه های رنگارنگی که علیه دولت سوریه طی این مدت انجام گرفته و چنانچه این روند ادامه یابد طبیعتا شرایط به نفع دولت و مردم سوریه پیش خواهد رفت.

این استاد دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: بدون شک مقاومت و پایداری مردم سوریه دست آموز برای کشورهای منطقه بویژه ملت مقاوم و انقلابی ایران  است که تاکنون با توطئه های گوناگون روبرو بوده اند. بویژه این که هدف توطئه گران تنها سقوط دولت سوریه نیست بلکه  نیت اصلی آنها فشار آوردن بیشتر و در انزوا قرار دادن دولت جمهوری اسلامی ایران است.

وی خاطرنشان کرد: برای همگان واضح است که سوریه خط مقدم جبهه پایداری در برابر رژیم صهیونیستی و دیگر کشورهای وابسته به استکبار جهانی و نیز پل ارتباطی بین ایران، حزب الله و دیگر گروه های مقاومت است و چنانچه این شریان قطع شود بی تردید زمینه های مقاومت برای ایران نیز با مشکلات جدی روبروخواهد شد. بنابراین اگر از ابتدای این توطئه در سوریه،  دولت جمهوری اسلامی ایران سعی کردکه در کنار دولت سوریه بماند ناشی از توطئه هایی است که علیه ایران در شرف تکمیل بوده است .

آقایی تصریح کرد: کشورهایی مثل عربستان و قطر که دشمنی دیرینه خود را در قبال جمهوری اسلامی ایران به اثبات رسانده اند، این بار نیز نمی توانند با خود ایران مستقیما درگیر شوند و سعی دارند تا حلقه ارتباطی مقاومت با ایران را جدا کنند و فشار بر جمهوری اسلامی را افزایش دهند.  لذا حرکت های مردمی که در آغاز در سوریه شروع شد، بهانه ای بود برای این کشورها که به توطئه چینی علیه دولت بشار اسد بپردازند و در این راه از هیچ اقدامی چه در زمینه ارسال کمک های نظامی یا کمک های اقتصادی و مالی و چه اعزام نیرو و توطئه در مجامع بین المللی دریغ نکردند.

به هرحال با توجه به مقاومت دولت و ملت سوریه، توطئه این وابستگان به غرب نیز خنثی شده است ولی علیرغم این ناکامی ها، این کشورها همچنان در اجرای مأموریتی که غرب به آنها واگذار کرده در تلاش هستند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار