12 تظاهر کننده خیابان شاهپور

کد خبر: ۲۰۱۸۶۷
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۵ - 23January 2013

12 تظاهر کننده خیابان شاهپور آزاد شدند

دادستان تهران برای 12 نفر از افرادی که در روز عاشورا در بازار تهران مبادرت به تظاهرات کرده بودند این عده را به دادگاه جنحه فرستاد.

به موجب ماده 2 قانون مجازات عمومی برای این عده از 2 ماه  تا یکسال زندان تقاضا شده است. دادستان به استناد این عاده قانونی برای این عده تقاضای مجازات کرده است.

بر اساس گزارش خبرنگار کیهان 12 نفر از کسانی که در خیابان شاهپور تهران متهم به تظاهرات ضد آمریکایی هستند، پس از سپردن قرار قانونی به مبلغ هر نفر سه میلیون ریال از زندان آزاد شدند. این عده بعد از اینکه پرونده شان به دادگاه ارجاع شد، باید خود را معرفی و محاکمه شوند.


سکه های 10 هزار تومانی به بازار آمد

بانک ملی ایران تعدادی سکه طلا به قیمت های یکصد هزار ریال، هیجده هزارريال، هفده هزار ريال، و یکهزار و یکصد ريال برای فروش عرضه کرد. این سکه ها به مناسبات پنجاهمین سال شاهنشاهی پهلوی ضرب شده ولی تا کنون برای فروش عرضه نشده است. در یک طرف آن شاه کبیر و در طرف دیگر نمای تخت جمشید به شکل برجسته ای حک شده است.


ورود فیلم های سکسی به کشور ممنوع شد

از صبح شنبه بستن قرارداد و واردکردن هرگونه فیلم سکس سینمائی ممنوع شد. این ممنوعیت در پی اخطار وزارت فرهنگ و  هنر دائر بر ندادن پروانه نمایش به فیلم های صرفا سکسی اتخاذ شده است. 

اداره کل نظارت بر نمایش فیلم وزارت فرهنگ و هنر در هفته گذشته به کلیه وارد کنندگان فیلم های خارجی اخطار کرد که برابر ماده 14 و 15 آیین نامه نمایش فیلم در ایران، این وزارت خانه از نمایش فیلم های سکسی که در آنها «سکس به خاطر جلب مشتری به گیشه» استفاده شده باشد جلوگیری خواهد کرد.

سخنگوی فرهنگ و هنر اضافه کرد:ضمناً چون تعدادی فیلم قبلاً اجازه نمایش گرفته اند، احتمالا تا چند ماهی در تهران و شهرستان ها شاهد نمایش فیلم های سکسی خواهیم بود، اما با اجرای بخشنامه جدید فیلم سکسی جدید به کشور وارد نمی شود و با تمام شدن پروانه نمایش فیلم ها، فیلم سکسی بر اکران سینماهای ایران نخواهد رفت.

نظر شما
پربیننده ها