لاریجانی در مراسم تجدید بیعت نمایندگان مجلس با آرمان‌های امام(ره):

عقلانیت پایه حرکت امام(ره) بود

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه محوریت عقلانیت پایه حرکت حضرت امام(ره) بود، گفت: در شرایط فعلی ما گرفتار جریان‌های افراطی هستیم که این افراطیون عامل وهن اسلام شده‌اند و این موضوع به خاطر کنار گذاشتن عقلانیت است.
کد خبر: ۲۰۲۴۱
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۹ - 26May 2014

عقلانیت پایه حرکت امام(ره) بود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه مراسم تجدید میثاق نمایندگان مجلس با آرمانهای بنیانگذار انقلاب اسلامی گفت: برای ما نمایندگان ملت سخت است که هر ساله توفیق پیدا میکنیم تا به زیارت مرجع حضرت امام خمینی(ره) برسیم و با این مرد بزرگوار مجددا همپیمان شویم که راه این مجاهد نستوه را طی کنیم.

وی افزود: در آستانه بعثت پیامبر اکرم(ص) هستیم، به طوری که پیامبر اکرم(ص) آغازگر یک حرکت تکاملی در جهان است و انقلاب بزرگ پیامبر با محوریت توحید و مبارزه با ظلم و ایجاد عدالت و قسط بوده و محور این حکومت مردم سالاری است.

رئیس مجلس تصریح کرد: در طول تاریخ نهضتهایی را داشتیم که به تأسّی از نهضت نبوی برپا شدند، اما در طول سالهای مختلف مشاهده کردیم این نهضتها نتوانستند، مقاومت کنند.

رئیس قوه مقننه اظهار داشت: چون ما در زمان امام خمینی(ره) زندگی میکنیم شاید حس نکنیم که منزلت این امام چه قدر بزرگ بود، اما عملا تحقق فکری که در صدر اسلام آغاز شده بود مجددا در سطح جهانی توسط ایشان بالا آمد.

لاریجانی خاطرنشان کرد: مردمسالاری دینی توسط امام(ره) به وجود آمد که بر شعار نه شرقی نه غربی استوار بود.

رئیس نهاد قانونگذاری کشور در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: محوریت عقلانیت پایه حرکت حضرت امام(ره) بود، یعنی حرکت اسلام بدون عقلانیت به وجود نیامد.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی ما گرفتار جریانهای افراطی هستیم که این افراطیون عامل وهن اسلام شدهاند و این موضوع به خاطر کنار گذاشتن عقلانیت است.

لاریجانی اظهار داشت: در کل امام خمینی(ره) یک مرجع و فیلسوف برجسته بود، بنابراین تعقل از ویژگیهای امام(ره) است.

نماینده مردم قم جامعنگری را از دیگر ویژگیهای امام(ره) دانست و گفت: ایشان همه وجود فکری اسلام را یکجا دنبال میکردند و اینگونه نبود که گزینشی عمل کنند و اگر به دنبال آزادی بودند، بیشتر هدف آنها آزادی معنوی بود.

وی خاطر نشان کرد: در شرایط حساس کشور به خاطر رفتار ماجراجویانه غربیها با چالشهایی مواجه هستیم و در داخل نیز به خاطر مشکلات اقتصادی که بیشتر به دلیل مدیریت غلط است مواجه هستیم و باید نگاه عمیق امام(ره) یعنی همهجانبه بودن و توجه به عقلانیت و معنویت را دنبال کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم حرکت امام(ره) را صیانت کنیم.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار