«ستارگان ستاد جنگ‌های نامنظم» منتشر شد

کد خبر: ۲۰۲۷۰۱
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۷ - 10February 2013
با آغاز جنگ تحمیلی و هجوم سراسری دشمن بعثی به ایران به‌منظور شکست انقلاب اسلامی نوپا و تجزیه استان‌های مرزی به‌خصوص خوزستان با نام جعلی «عربستان» و تسلط کامل بر آب راه حیاتی اروندرود از یک طرف و فقدان آمادگی سازماندهی و سامان بخشیدن به نیروهای داوطلب مردمی توسط نیروهای مسلح از سوی دیگر، موجب شد سازمانی با عنوان ستاد جنگ‌های نامنظم تشکیل شود.

این سازمان توسط نمایندگان حضرت امام خمینی(ره) در شورای عالی دفاع یعنی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله‌العالی) و شهید مصطفی چمران در هفته اول جنگ تحمیلی(1359/7/7) در جنوب کشور، در شهر اهواز تشکیل شد. این ستاد با جذب جوانان پرشور و نیروهای مردمی داوطلب از سراسر کشور که شیفته خدمت و انجام دین و تکلیف به انقلاب اسلامی و دفع تجاوز دشمنان و اجانب از کشور بودند و نیز آموزش، سازماندهی و استقرار آنها در جبهه‌های گسترده خوزستان به‌خصوص اهواز، حمیدیه و سوسنگرد موفق شد با انجام عملیات‌های ایذایی و حملات چریکی، نقش مؤثر و حیاتی در زمین‌گیر کردن نیروهای متجاوز دشمن، بیرون راندن و وارد ساختن ضربات کاری به آن ایفا کند.

این کتاب که به قلم سعید ابوالحسن چوبدار و محمد نخستین ماهر نوشته شده است، زندگی نامه مختصری از شهدای ستاد جنگ‌های نامنظم را در خود دارد.

ابتدای این کتاب با خاطرات رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) از ستاد جنگ‌های نامنظم شروع می‌شود و پس از مقدمه کتاب ، نویسندگان به سراغ زندگی‌نامه افرادی چون شهید مصطفی ابراهیمی مجد، زنده‌یاد سید علی‌اکبر ابوترابی

زنده‌یاد کاظم اخوان، شهید سید حسن اسماعیل‌نژاد، شهید اصغر علی‌اصغری، شهید حسن اکبری، شهید محسن الله‌داد (الهی)، شهید مجید بشکوه، شهید، عباس پالیزگیر، شهید محمود جشن‌مریم، شهید روح‌الله جنیدی و... رفته‌اند.

مؤسسه نشر شهر این کتاب را در 152 صفحه یا قیمت 4هزار تومان منتشر کرده است.
نظر شما
پربیننده ها