یادواره 13 زن شهید استان سمنان برگزار می‌شود

کد خبر: ۲۰۲۸۷۱
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۶ - 18February 2013
رئیس سازمان بسیج جامعه زنان استان سمنان گفت: نخستین یادواره 13 زن شهید استان سمنان، سوم اسفندماه در سالن اجتماعات هلال‌احمر سمنان برگزار می‌شود.

به گزارش ساجد ، زهره‌ درزی‌حرفه در سمنان اظهار داشت: این یادواره با هدف تبیین نقش شهدای زن در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و تدوام آن و معرفی زنان شهید به عنوان الگو به جامعه به ویژه نسل جوان و به منظور مقابله با تهاجم فرهنگی برگزار می‌شود.

وی از دیگر اهداف برگزاری یادواره را فرهنگ‌سازی، زنده نگه داشتن و ماندگار کردن نقش زنان در تاریخ انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس ذکر کرد.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان استان سمنان ادامه داد: چنین یادواره‌هایی در ارتقای آگاهی و شناخت بیشتر زنان و دختران جوان، نسبت به مؤثر بودن زنان در حماسه‌های جاویدان و آشنایی آنها با پیشینه تاریخی خود بسیار تأثیرگذار است.

درزی‌حرفه خاطرنشان کرد: تلاش سپاه و بسیج در راستای ارائه الگوی عملی و رفتاری به جوانان و نهادینه کردن تجلیل و تکریم از خانواده‌های شهدای زن است.

وی تصریح کرد: نخستین یادواره شهدای زن با حضور مسئولان استانی و شهرستانی از جمله استاندار، نماینده ولی‏فقیه، فرمانده سپاه استان و فرماندهان نواحی، مدیران کل استان و فائزه عظیم‌زاده‏اردبیلی، مهمان کشوری، استاد دانشگاه و معاون پژوهشی دانشگاه امام صادق (ع) برگزار می‌شود.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان استان سمنان یادآور شد: یکی از کارهای انجام شده در راستای برگزاری این یادواره، ایجاد وبلاگ 13 زن شهید استان بوده که در این وبلاگ‏ها، به بررسی و تحلیل وصیت‌نامه و دل‏نوشته شهدای زن پرداخته شده است.

درزی‏حرفه در پایان ابراز داشت: این یادواره با توجه به سخن مقام معظم رهبری که می‏فرمایند «شهدا مثل آیه‏های قرآن مقدسند»، به نام «آیه‏های آسمانی» نامیده شد.
نظر شما
پربیننده ها