رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس:

مرکز اسناد سپاه حوزه اصلی آثار پژوهشی دفاع مقدس است

رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس گفت: این مرکز از هر موضوع پژوهشی در حوزه دفاع مقدس استقبال می‌کند، چرا که حوزه اصلی و انحصاری در این زمینه است.
کد خبر: ۲۰۶۳۴
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۸ - 01June 2014

مرکز اسناد سپاه حوزه اصلی آثار پژوهشی دفاع مقدس است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس، حسین اردستانی، رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در آیین رونمایی از چهار عنوان کتاب دفاع مقدس این مرکز اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۹ عنوان کتاب را در حوزه آثار پژوهشی و تحقیقاتی دفاع مقدس منتشر کردیم که از این تعداد پنج عنوان آن در نمایشگاه بینالمللی کتاب و چهار عنوان نیز امروز رونمایی شد؛ البته پیشبینی میکنیم تا پایان سال جاری ۲۵ الی ۲۰ عنوان کتاب دیگر در همین موضوعات روانه بازار نشر کنیم.

وی با تأکید بر اینکه در رابطه با دفاع مقدس مطالب زیادی وجود دارد، اما متأسفانه نویسندگان کمی در حوزه پژوهشی دفاع مقدس فعالیت میکنند، افزود: کتاب «استراتژی نظامی عراق در جنگ با ایران» نوشته دکتر فرهاد درویشی که در سال ۱۳۸۶ قرارداد آن منعقد شد و در نهایت در سال جاری به اتمام رسید و روانه بازار نشر شد.

اردستانی با اظهار این مطلب که در ادبیات پژوهشی دفاع مقدس جای کار بسیاری وجود دارد، بیان کرد: کتاب «این سوی اروند» اثر نعمتالله سلیمانیخواه در بر دارنده مشاهدات نویسنده درباره جنگ تحمیلی و مقاومت مردم آبادان در آن دوران است.

وی در خصوص کمکهایی که دو کشور سوریه و لیبی در جنگ تحمیلی به ایران داشتند، یادآور شد: در آن روزها که ایران از لحاظ موشکی توانمندی ساخت و تولید نداشت، کشور لیبی تعداد چهار فروند موشک به ایران داد که همین عاملی شد تا بعدها توانمندیهای موشکی ایران افزایش یابد.

رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس درباره دو کتاب «سیاست خارجی لیبی در جنگ عراق با ایران» و «سیاست خارجی سوریه در جنگ عراق با ایران» نیز عنوان کرد: یکی از موضوعاتی که باید به آن توجه کرد، جهتگیری کشورهای مختلف در برابر جنگ تحمیلی عراق علیه ایران است، بنابر این دو کتاب یاد شده در همین رابطه به رشته تحریر در آمدند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار