مدیر گروه نشر کتب مرکز اسناد سپاه به دفاع مقدس خبر داد

مرکز اسناد سپاه ۲۴ عنوان کتاب جدید منتشر می‌کند

مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس سپاه ۲۴ عنوان کتاب جدید که بیشتر آنها چاپ اول هستند را تا پایان امسال منتشر می‌کند و بیش از نیمی از این آثار تا هفته دفاع مقدس روانه بازار نشر می‌شوند.
کد خبر: ۲۲۳۵۱
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۴ - 25June 2014

مرکز اسناد سپاه ۲۴ عنوان کتاب جدید منتشر می‌کند

«احمد نصرتی» مدیر گروه آمادهسازی و نشر کتب مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس سپاه، در گفت و گو با خبرگزاری دفاع مقدس، درباره برخی عناوین این آثار که در مراحل نهایی آماده سازی جهت انتشار هستند، عنوان کرد: «جلد اول از مجموعه تاریخ شفاهی دکتر محسن رضایی» به همت دکتر حسین اردستانی، «مباحث استراتژیک جنگ تا پایان سال ۱۳۶۱» نوشته علیرضا لطف الله زادگان، «جنگ ایران و عراق؛ و نظریه جنگ عادلانه» اثر دکتر مصطفی زهرانی، بخشی از این کتاب ها هستند.

وی افزود: «لشکر۲۷محمد رسول الله(ص) در عملیات کربلای ۵» به قلم مهدی خداوردی، «تهران و دفاع مقدس» با تلاش حمیدرضا شاه آبادی، «جلد اول از مشروح مذاکرات عملیات والفجر۸» به همت سعید سرمدی، «اطلس خوزستان در جنگ ایران و عراق» اثر ابوالقاسم حبیبی، نیز تعداد دیگری از این کتاب ها هستند.

مدیر گروه آماده سازی و نشر کتب مرکز اسناد سپاه ادامه داد: تعداد دیگری از این کتاب ها عبارتند از: «جنگ ایران و عراق از دیدگاه فرماندهان صدام» ترجمه عبدالمجید حیدری، ترجمه انگلیسی«اطلس جنگ ایران و عراق» توسط عاطفه احمدخان، ترجمه روسی« اطلس جنگ ایران و عراق» توسط منیژه امیری.

وی گفت: همچنین آثار دیگری که می توان در این رابطه ذکر کرد شامل «ایستاده؛ روایتی از زندگی شهید سید محمود موسوی» نوشته مجید سان کهن، بروشور راهنمای مناطق جنگی ویژه گیلانغرب، سومار و نفت شهر» اثر مهدی مرندی، «پیوند۱: شهید حسن باقری» به همت محمد جولایی تهرانی، و «روند جنگ ایران و عراق» (چاپ دوم با تجدید نظر و اضافات) اثر دکتر حسین علایی، می شود.

نصرتی با اشاره به اینکه اسامی کتاب های مذکور هنوز نهایی نشده و این اسامی ممکن است تا قبل از چاپ تغییر کنند، تأکید کرد: کار تدوین، تألیف یا جمع آوری، ترجمه و تنظیم، ویرایش و نظارت محتوایی و نقد پیش از انتشار آثار پژوهشی مذکور، در گروه های پژوهشی مربوطه به پایان رسیده و در حال حاضر کتاب ها برای فهرست نویسی و صفحه آرایی و سایر اقدامات مورد نیاز تحویل گروه آماده سازی و نشر کتب شده تا پس از طی مراحل لازم، برای چاپ ارسال شود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار