سلیمانی‌خواه:

«دشمن، پشت دروازه‌های شهر» مقاومت مردم آبادان را به تصویر می‌کشد

کتاب «دشمن، پشت دروازه‌های شهر» به موضوع مقاومت مردم آبادان اختصاص دارد و تا پایان امسال روانه بازار نشر شود.
کد خبر: ۲۰۶۶۸
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۱ - 01June 2014

«دشمن، پشت دروازه‌های شهر» مقاومت مردم آبادان را به تصویر می‌کشد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس، نعمتالله سلیمانیخواه نویسنده کتاب «این سوی اروند جایی برای دشمن نیست» در آیین رونمایی از این اثر که امروز در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس برگزار شد، گفت: نسل ما که خفقان پیش از انقلاب، شیرینی پیروزی انقلاب اسلامی، درگیری با گروهکها و ماموریتهای فراوان سپاه در طول جنگ و پیش از آن را درک کرده است، نسلی عجیب است.

وی با بیان اینکه کار گروهی در مراکز پژوهشی همچون مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس کمرنگ است و این امر باعث شده تا فرآیند تولید کتاب با روند طولانی مواجه شود؛ به همین دلیل، کار نگارش کتاب این سوی اروند جایی برای دشمن نیست» از سال ۱۳۸۰ تاکنون طول کشیده است، افزود: ما در مرکز داعیه انحصاری بودن آثار پژوهشی دفاع مقدس را داریم و این به خاطر کثرت اسناد دفاع مقدس است.

سلیمانیخواه با بیان اینکه مرسوم است تاریخنگاران، تاریخ هر ملت یا قوم را ۱۰۰ تا ۱۵۰ سال پس از آن بنویسند، گفت: اما این رسم، منافاتی با نگارش کتابهایی از سوی من که در متن ماجرا حضور داشتهام ندارد.

وی ادامه داد: کتاب در هفت فصل تقسیم شده و فقط به موضوع دفاع مقدس نپرداخته است، بلکه موقعیت آبادان در طول تاریخ و اینکه چرا همواره مورد چشمداشت دشمن بوده، جنبش انقلاب اسلامی، نقش روحانیت در انقلاب، موضوع سینما رکس آبادان و گروهک منافقین از دیگر موضوعهایی است که در این کتاب مورد بحث قرار گرفته است.

نویسنده «این سوی اروند جایی برای دشمن نیست» با تاکید بر اینکه در این کتاب موضوع «مقاومت» به صورت ویژه مورد بحث قرار نگرفته است، بیان کرد: برای پرداختن به موضوع مقاومت مردم آبادان کتاب دیگری با عنوان «دشمن، پشت دروازههای شهر» را در دست نگارش دارم که کتابی ادبی و قلمی است و امیدوارم تا پایان امسال روانه بازار نشر شود.

سلیمانیخواه یادآور شد: کتاب دیگری به صورت ویژه به عملیات ثامنالائمه توسط خداوردی پرداخته میشود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار