گلعلی بابایی در آئین رونمایی از پنج کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس:

فرهنگ جامعه نیازمند تاثیرپذیری از وقایع دفاع مقدس است/ لزوم همکاری سازمان هنری و پژوهشگاه

رییس سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس، جنگ را بستر مناسبی برای بروز خلاقیت‌ها دانست و گفت: فرهنگ زمانه از دل وقایعی این‌چنینی رشد می‌کند و پس از مدتی به باروری می‌رسد.
کد خبر: ۲۰۶۴۷
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۷ - 01June 2014

فرهنگ جامعه نیازمند تاثیرپذیری از وقایع دفاع مقدس است/ لزوم همکاری سازمان هنری و پژوهشگاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس، «گلعلی بابایی» رئیس سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس، در آئین رونمایی از پنج عنوان کتاب دفاع مقدس که پیش از ظهر امروز در ستاد مرکزی راهیان نور برگزار شد، اظهار کرد: میگویند رزمندهای که خاطراتش را ننویسد، جنگ را ناتمام گذاشته است؛ بنابراین باید از فرصتهایی که مثل ابر میگذرد استفاده کرد و به ثبت خاطرات رزمندگان پرداخت.

وی با بیان اینکه هنر وسیلهای برای انعکاس فعالیتهاست، گفت: «نوشتن» یک هنر است و هنگامی به ثمر مینشیند که بر اساس اصول بوده و با کیفیت بهتر به جامعه عرضه شود.

رئیس سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس خاطرنشان کرد: مردم وقتی قصد تهیه کتابی را دارند از زوایای گوناگون آن را بررسی کرده و سپس انتخاب میکنند که این انتخاب نیز مسلما برخاسته از شعور و آگاهی است.

بابایی افزود: هدف ما نباید فقط ارائه آمار باشد، بلکه باید به صورت کیفی  به فعالیت پرداخت تا فرهنگ دفاع مقدس به جامعه منتقل شود زیرا فرهنگ کشور می تواند به بهترین نحو از این واقعه هشت ساله تغذیه شود.

وی جنگ را بستر مناسبی برای بروز خلاقیتها دانست و گفت: فرهنگ زمانه از دل وقایعی اینچنینی رشد میکند و پس از مدتی به باروری میرسد.

رئیس سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس با بیان اینکه ثبت خاطرات رزمندگان از سوی پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس کار مبارکی است، خاطرنشان کرد: همکاری بین سازمان هنری و پژوهشگاه میتواند کار را پربارتر کرده و فعالیت در زمینه تاریخ شفاهی را به بهترین شیوه به ثمر برساند.

نظر شما
پربیننده ها