حجت‌الاسلام کلباسی مطرح کرد

فرهنگ مهدویت سکوی پرواز به جهانی آزاد و مطلوب است

رئیس مرکز تخصصی مهدویت گفت: "فرهنگ انتظار" رویش و پویش و دریچه‌ای به جهان آینده و راه نجات فردی و اجتماعی از بن بست‌ها و گرفتاری‌های جسمی و روحی به شمار می‌آید و در واقع فرهنگ مهدویت سکوی پرواز به جهانی آزاد و مطلوب است.
کد خبر: ۲۱۰۶۳
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۸ - 08June 2014

فرهنگ مهدویت سکوی پرواز به جهانی آزاد و مطلوب است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، "فرهنگ انتظار" حرکتآفرین، امیدبخش، تلاش آور و نشاط آور است و تمام ناهنجاریهای فردی و اجتماعی، یأس و نومیدی و خستگی و پوچگرایی را از بین میبرد، این فرهنگ رویش و پویش و دریچهای به جهان آینده و راه نجات فردی و اجتماعی از بن بستها و گرفتاریهای جسمی و روحی به شمار میآید و در واقع فرهنگ مهدویت سکوی پرواز به جهانی آزاد و بهتر است.

حجتالاسلام کلباسی با اشاره به اینکه ماه شعبان سراسر شور و شادی است، ابراز داشت: به همین خاطر ستاد هماهنگیهای فعالیتهای مهدوی طی پیشنهادی به شورای فرهنگ عمومی پیشنهاد دهه مهدویت را از پنجم تا پانزدهم شعبان ماه هر سال ارائه داد که مورد استقبال واقع شده و در تقویمها درج شد.

وی نامگذاری دهه مهدویت را مطلعی برای پرداختن به موضوعات مهدوی توسط فرهیختگان و رسانهها دانست و در خصوص فرهنگ مهدویت گفت: فرهنگ مهدویت یعنی امید و حرکت به سوی آینده با یک ملاکهای روشن است، البته مهدویت هم با فرهنگ گذشته و هم با فرهنگ امروز و آینده ما عجین است و میتواند مرتبط باشد.

رئیس مرکز تخصصی مهدویت با اشاره به فیلمهای آخرالزمانی هالیوود و ضرورت پاسخ هنری به آنها گفت: مردم و خیران برای ساخت مهدیهها و مساجد همکاری خوبی دارند اما کمتر افرادی پیدا میشوند که در زمینههای هنری نظیر ساخت فیلم و انیمیشن با موضوع مهدویت هزینه کنند.

رئیس مرکز تخصصی مهدویت همچنین جایگاه اقتصاد در مهدویت را مهم توصیف کرد و بیان داشت: در مسأله مهدویت به عدالت توجه ویژهای شده است که در همین راستا بخش عمدهای از عدالت مرتبط با عدالت اقتصادی است.

وی با اشاره به اینکه اکثر مؤسسههای مهدوی در کشور با بودجه مردمی اداره میشود، ادامه داد: اکثرا مؤسساتی که با ما همکاری دارند، هیچ کدامشان بودجه دولتی ندارند، یعنی ردیف بودجهای تصویب شده در مجلس ندارند، گرچه بودجه برای این کارها لازم است.

حجتالاسلام کلباسی با طرح این مسأله که مردم برای ساخت مهدیهها و مساجد همکاری خوبی دارند ولی حاضر نیستند در زمینههای هنری نظیر ساخت فیلم و انیمیشن با موضوع مهدویت هزینه کنند، خاطرنشان کرد: اگر مطرح شود که یک ساختمانی مانند مهدیه میخواهند بسازند، تقریباً بانی برای این امر پیدا میشود، اما اگر گفته شود قرار است فیلم ساخته شود، کمتر شخصی رغبت میکند در این رابطه هزینه کند، بنابراین در این مقوله دچار ضعف عمومی هستیم.

وی وجود یک بودجه ثابت مهدوی در برنامه بودجه را امری مطلوب بیان کرد و افزود: شکی نیست بودجه سهم اساسی دارد، با این وجود کنار آن، انگیزههای لازم هم باشد وگرنه بودجه به هدر میرود، الان هم نمیشود گفت دستگاههای فرهنگی بودجه ندارند، بودجههایی دارند، ولی جهت دار کردن بودجهها اینها خیلی مهم است و قطعاً اگر کنار هم قرار بگیرند و مجلس هم بودجهای قرار دهد مسلم راهگشا خواهد بود.

قائم مقام ستاد اقامه نماز در بخشی از دیگر از سخنان خود پیشنهاد ثبت جهانی  جشن نیمه شعبان را ارائه کرد و گفت: نکته مهم خود اصل فرهنگ مهدویت است، ما گاهی از کنار مسایل به سادگی عبور میکنیم، در حالی که جشن نیمه شعبان با فرهنگ جامعه عجین شده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار