نویسنده و منتقد ادبی در گفت و گو با دفاع پرس:

تالیف کتاب زندگی رزمندگان بازتابی از اقتصاد مقاومتی است

سلیمی با بیان اینکه انتقال فرهنگ دفاع مقدس یک فرهنگ فراگیر است، گفت: با پرداختن به زندگی رزمندگان تا حدودی به مطالبه مقام معظم رهبری در خصوص ترویج اقتصاد مقاومتی نیز پاسخ داده می‌شود.
کد خبر: ۲۱۲۴۰۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۲:۱۰ - 10November 2016
پرداختن به زندگی رزمندگان بازتابی از اقتصاد مقاومتی است

«علی الله سلیمی» نویسنده و منتقد ادبی در بازدید از غرفه خبرگزاری دفاع مقدس در بیست و دومین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها و در گفت و گو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع مقدس با اشاره به نحوه تحقق مطالبه رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی و ارتباط آن با موضوع دفاع مقدس اظهار داشت: احساس می کنم اقتصاد مقاومتی و زندگی یک رزمنده خیلی از هم دور نیستند، به هر صورت زندگی یک رزمنده که بخشی از آن به دفاع مقدس گره خورده است، می تواند بازتاب اقتصاد مقاومتی باشد.

نویسنده و منتقد ادبی عنوان کرد: رزمندگانی که ما می شناسیم از اسراف دوری می کردند و به کار و تولید بها می دادند. پس در حقیقت با، بازتاب زندگی رزمندگان دفاع مقدس تا حدودی به مطالبه مقام معظم رهبری نیز پاسخ داده می شود؛ ولی در عین حال می توان داستان های مستقلی نیز در این زمینه نوشت.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر چگونگی انتقال فرهنگ دفاع مقدس به همه عرصه های مدیریتی کشور گفت: انتقال تجربیات دفاع مقدس خود یک فرهنگ فراگیر است. از ویژگی این فرهنگ در برگرفتن همه اقشار جامعه است و اینطور نیست که مختص به یک گروه خاص باشد، یعنی می تواند صنعتگران، هنرمندان، کارگران و کشاورزان را در بر بگیرد.

سلیمی افزود: در ابتدا باید فرهنگ دفاع مقدس را به خوبی انتقال دهیم و سپس به نشر آثار ادبی در حوزه دفاع مقدس بپردازیم؛ زمانی که این اتفاق بیفتد چون مدیران بخشی از جامعه هستند، این فرهنگ به آن ها نیز منتقل می شود؛ زیرا مدیران تافته ای جدا بافته از جامعه نیستند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار